Miten selviät kun 6.12.2020 ei TV:stä tule kahden tunnin
kättelymaratonia? Katsotteko vaikka kaikki 2000-luvun vanhat Linnan juhlat uusintana VHS-nauhoilta?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Kun sitä uutta normaalia joka paikassa jauhetaan, kättelyistä ja pukupelleilystä luopuminen kokonaan saisi olla uusi normaali. Itsenäisyyspäivä on kaikkien juhla - ei vain niiden 2000 linnassa pönöttävän.
Itsenäisyyspäivä on kaikkein suomalaisten juhla.
Sen viettäminen ja päivän arvostaminen omassa elämässä on täysin riippuvainen yksilöstä itsestään.
On mahdotonta kutsua Linnan juhliin kaikki 5,5 miljoonaa suomalaista.
Tuollaiset vastaanotot ovat aina olleet ns. edustusjuhlia.
Ja aina, joka ikinen vuosi on juhliin kutsuttu muutamia koko kansaa edustavia ihmisiä, niitä joita presidentti on tavannut maakunta matkoillaan eri puolilla Suomea.
Kivaa vaihtelua. Jos ohjelma ei miellytä, pitää katsoa tai kuunnella jotain muuta, tai viettää perheen kesken aikaa vaikka lautapelin parissa tai jos on hyvä sää, lähdetään taaskulamppulenkille metsään. Eiköhän me ilman presidentin käpäläkierrosta yksi itsenäisyyspäivä saada kulutettua.
Miksei jotakin teamsia telkkariin jossa kutsuvieraat esiintyisi kotonaan ja virtuaali tervehdys ja yhteislauluja yms ja esitellä millä sitten kilistelee maljaa ja syömiset.
Jos järjestettäis pelkkä kättely ihan vaan tv-katselijoita varten, sehän se eniten kiinnostaa. Vieraat menis yhdestä ovesta sisään ja toisesta ulos. Ovella jaettais lähtijöille herkkupaketit ja boolipullot kotiin viemisiksi 😂
Onneksi se osuu viikonloppuun, helpottaa tätä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihan oikeesti kestä, mun mielestä upeimpia älyttömiä perinteitä mitä suomalaisilla on 😂
Kyllä tässä menee plasmat sekaisin. Onkohan edes sitä puolustusvoimien paraatia? Onneksi sentään Tuntemattomat tulee telkkarista, varmaan kaikki kolme versiota.
Onneksi tulee etkot ja juhlatkin yhtä pitkänä kuin muulloinkin.
Vaikka no, olisin toki juhlan tunnun löytänyt itsenäisyyspäivään muillakin tavoin. Itsenäisyyspäivä on joulun lisäksi suosikkijuhlani.
Tänään se sitten on: vuosi 2020 päivä jolloin ei katsoa kolmen tunnin kättelysessiota livenä.
Mä en ihan oikeesti kestä, mun mielestä upeimpia älyttömiä perinteitä mitä suomalaisilla on 😂