Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri lakkasi puhumasta...

Vierailija
17.03.2014 |

Mikähän mahtaa olla, työkaveri päätti lakata keskustelemasta mistään asioista kanssani sitten viime viikon. Tänä aamuna kysyin mikä on? Että olenko sanonut taikka tehnyt jotakin, ynähdys vain.

Mitään pahaa sanaa en ole tälle ihmiselle sanonut, enkä harrasta mitään selän takana puhumistakaan. Kysyin sähköpostitse, erästä työasiaa torstaina, arvatkaa onko vastannut..

Tää on vähintäänkin outoa jo. Neuvoja? Pliis

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, me kaikki emme sure ja käsittele ongelmiamme kuten sinä, eikä se ole väärin, vaikka emme kerro kaikille kaikesta...

Mutta en mä kyllä mitään vihaa purkaa ketään kohtaan.

Vierailija
2/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kerran työkaverille puhumisen ja täysin syystä. Kerroin tästä esimiehellekin ja hän ymmärsi. Toki siis pakolliset työasiat puhuin, mutta muuten en koskaan enää istunut juttelemaan, poistuin heti kahvilta, jos hän tuli jne. Tein tätä neljä vuotta ja oma oloni helpottui hurjasti. Tuo työkaveri katsoi alussa kummissaan ja varmaan ihmetteli, miten olen tuollaiseksi muuttunut. Sanotaanko, että "pohja se on miunkin säkissäin..."? Ensimmäiset kolme vuotta olin roskasankona, joka on samalla ystävä/kaveri/uskottu, mutta samalla se, jolle voi räyhätä ja tiuskia huonona päivänä. Ei se ihminen varmaan koskaan oikein ymmärtänyt sitä, kuinka ilkeä, hankala ja ilmapiiriä pilaavaa se sen "tuulettelu" ja kakaramainen "kiukuttelu" oli.

Niin, esimies tiesi ko. henkilön piirteet ja koki ne välillä kiusallisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tehdään töitä ja mammojen lässyttelykerhot ovat sitten muualla. Ihmisillä on tosiaan kummallinen käsitys työnteosta, sekä muutenkin näyttäisi olevan ns. työpaikat täynnä läheisriippuvaisia räpätätejä. Huoh.

Vierailija
4/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettet ole suututtanut työkaveria? Esim. siirtänyt omia töitäsi työkaverille?

Vierailija
5/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:49"]

Mä lopetin kerran työkaverille puhumisen ja täysin syystä. Kerroin tästä esimiehellekin ja hän ymmärsi. Toki siis pakolliset työasiat puhuin, mutta muuten en koskaan enää istunut juttelemaan, poistuin heti kahvilta, jos hän tuli jne. Tein tätä neljä vuotta ja oma oloni helpottui hurjasti. Tuo työkaveri katsoi alussa kummissaan ja varmaan ihmetteli, miten olen tuollaiseksi muuttunut. Sanotaanko, että "pohja se on miunkin säkissäin..."? Ensimmäiset kolme vuotta olin roskasankona, joka on samalla ystävä/kaveri/uskottu, mutta samalla se, jolle voi räyhätä ja tiuskia huonona päivänä. Ei se ihminen varmaan koskaan oikein ymmärtänyt sitä, kuinka ilkeä, hankala ja ilmapiiriä pilaavaa se sen "tuulettelu" ja kakaramainen "kiukuttelu" oli.

Niin, esimies tiesi ko. henkilön piirteet ja koki ne välillä kiusallisena.

[/quote]

Tuo on puhdasta työpaikkakiusaamista pahimmillaan, ja vielä esimieskin mukana juonimassa!

Et sitten voinut asiallisesti ja keskustellen yhteistyösä muiden kanssa käydä ongelmaasi läpi? Et voinut antaa työkaverillesi mahdollisuutta vaikuttaa asiaan? 

Käräjille teidät pitäisi haastaa. 

Vierailija
6/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:52"]

Oletko varma, ettet ole suututtanut työkaveria? Esim. siirtänyt omia töitäsi työkaverille?

[/quote]

Olen varma, 100 % varma, etten ole voinut suututtaa tätä työkaveriani mitenkään. Siksi todella ihmettelen. Kai se on mun pärstä joka sitten ilmiesesti yks kaks alko sitä jurppimaan...?

Vierailija
7/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lakkasin puhumasta eräälle silmienpyörittelijälle pari vuotta sitten.

Eikä ole kaduttanut ollenkaan :D

Pyöritelkööt silmiänsä ihan vaan keskenänsä.

Vierailija
8/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:07"]

[/quote]

Olen varma, 100 % varma, etten ole voinut suututtaa tätä työkaveriani mitenkään. Siksi todella ihmettelen. Kai se on mun pärstä joka sitten ilmiesesti yks kaks alko sitä jurppimaan...?

[/quote]

Jos olet ihan perustavallinen tyäntekijä, en hetkeäkään usko sun pärstäsi olevan syyllinen, mutta toisaalta, ehkä olet vähän itsekeskeinen, kun näin luulet, ja se saattaa näkyä uloskin, joten voihan se syy tosissaan olla sussa.

Vierailija
9/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:07"]

[/quote]

[/quote]

Jos olet ihan perustavallinen tyäntekijä, en hetkeäkään usko sun pärstäsi olevan syyllinen, mutta toisaalta, ehkä olet vähän itsekeskeinen, kun näin luulet, ja se saattaa näkyä uloskin, joten voihan se syy tosissaan olla sussa.

[/quote]

Ei se syy voi todellakaan olla hänessä. Syy on sekopäisissä ja muutenkin epäkompetenteissa "työtovereissa".

Vierailija
10/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä, olisi hirmu kiva tietää jos olen tietämättäni tehnyt jotakin taikka sanonut mistä tämä työkaveri on vetänyt herneen nenään. Kysyin asiasta tänä aamuna kun nähtiin - tää yritti luikkia pois paikalta - kysyin ihan suoraan onko joku, että olen pahoillani jos olen tehnyt jotakin, pelkkä ynähdys ja tää lähti pois.

Olisi tosi reilua kertoa eikä käyttäytyä noin. Ikinä käyttäytyis samalla tavalla kenellekään. Ja ihan työasioitten takia olisi kiva olla "puheväleissä", ei mulle koko elämäänsä tarvitse raportoida.

Vierailija
11/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:22"]

Ap vielä, olisi hirmu kiva tietää jos olen tietämättäni tehnyt jotakin taikka sanonut mistä tämä työkaveri on vetänyt herneen nenään. Kysyin asiasta tänä aamuna kun nähtiin - tää yritti luikkia pois paikalta - kysyin ihan suoraan onko joku, että olen pahoillani jos olen tehnyt jotakin, pelkkä ynähdys ja tää lähti pois.

Olisi tosi reilua kertoa eikä käyttäytyä noin. Ikinä käyttäytyis samalla tavalla kenellekään. Ja ihan työasioitten takia olisi kiva olla "puheväleissä", ei mulle koko elämäänsä tarvitse raportoida.

[/quote]

Tuo ei ole normaalia käytöstä eikä sitä tarvitse sietää. Pistä ylös kaikki nuo tulanteet, joissa yritit kysyä mistä kiikastaa. Laita myös sähköpostitse sama kysymys, jotta sinulla on todisteita.

Sitten otat yhteyden esimieheen. Jos esimies on mukana tässä mykkyydessä ja kiusaamisessa niin otat yhteyttä työsuojelupiiriin tai luottamusmieheen. Älä alistu. Tuo on vallankäyttöä ja kiusaamista. 

Vierailija
12/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vastaa, kerro että menet nyt edimiehelle puhumaan. Esimiehen luo ja keskustelu aikaiseksi HETI. Pitkittyessään mutkistuu, ja varaudu kuulemaan ikäviä asioita itsestäsi. Ota rauhallisesti, ja jos väitteissä perää, selvittäkää asia.

Vierailija
13/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, tuttua.. entinen työkaverini kärsi ties mistä mielialanvaihteluista, ja koska teimme töitä kahdestaan työpisteellämme, kävi päivien puhumattomuus välillä mulle henkisesti todella rankaksi. En osaa sanoa mikä sun työkaverillasi on, voi olla vaan ongelmia kotona yms ja se näkyy sitten noin.

Ja pakko ihmetellä ihmisiä, joilla ongelmia esim työn ulkopuolella, miksi käyttäydytte niin että suljette kaikki sisällenne ja purkaatte vihaa työkavereihin? Itse olen käynyt vaikka mitä kriisejä (ero, läheisen kuolema, rahaongelmat) ja jos mieltäni joku painaa, sanon siitä muille, ja haen muista lohtua, eli työpäivän aikana yritän keskittyä muihin asioihin ja monesti sitä tulikin naureskeltua ja pidettyä hauskaa töissä, jaksoi paremmin raskaan arjen.

Vierailija
14/14 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan siltä, että hän on sinulle jostain suuttunut,  ja pitää tahallaan  mykkäkoulua ja murjottaa.Mutta ei voi sitä syytä kertoa, koska sun pitää se itse hoksata mistä hän on suuttunut. Ja vaíkka hoksaisit sen mistä olet suuttunut ja pyytäisit sitä anteeksi, hän ei voi sitä heti antaa anteeksi ja alkaa puhua normaalista, pitkään aikaan, koska muuten murjotukselta putoisi pohja pois. Asioita mistä itse voisin suuttua ja osoittaa mieltä on, joku ei tule jonnekkin mihin olen pyytänyt häntä tulemaan, vaikka olisi sanonut hyvän syyn ettei pääse tulemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän