Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekat silmälasit lapselle. Optikolle vai silmälääkäriin?

Vierailija
17.03.2014 |

Poika on neljännellä luokalla ja sanoo ettei näe enää kunnolla taululle. Riittääkö että menee vaan jonkun silmälasiliikkeen optikolle vai täytyykö silmät tutkia silmälääkärillä, onko terveyskeskuksissa enää edes silmälääkäreitä vai yksityisellekö pitäisi mennä?

Kun itse aikanani sain silmälasit, kaikki hoidettiin koulun kautta, mutta nykyään ei.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkärille, yksityisesti.

Vierailija
2/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveyskeskuksissa ole kuin yleislääkäreitä. Varaat ajan yksityiseltä silmälääkäriltä, siitä saa sitten Kela-korvausta vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä menisin lääkärin kautta, tutkii paremmin silmät ja kun on nuoresta ja ekoista laseista kyse, niin lääkärille.

Vierailija
4/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin lapsena ekoja laseja varten silmälääkärissä. Onhan niitä vastaanottoja jossain optikkoliikkeissäkin.

Vierailija
5/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin viime vuonna koulusta koululääkäriltä lähete silmälääkärille (ensin terkkari oli tsekannut näön alustavasti), kun oli ekoista laseista kyse. Jos teidän koulussanne ei onnistu näin, varaisin ajan silmälääkäriltä itse.

Vierailija
6/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti silmälääkärille. Voit samalla selvittää kustantaako kunta osan ekojen lasien hinnasta.

Vierailija
7/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat ajan yksityiselle silmälääkärille. Nykyään ei silmälääkärin palvelut kuulu "yleiseen" terveydenhuoltoon. Jatkossa lapsi voi käydä optikolla, mutta ekalla kerralla on hyvä varmistaa ettei silmäsairauksia tms.

Vierailija
8/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkäri ehdottomasti. Aina täytyy lapsen kanssa mennä silmälääkärille. Ainakin sen ekan kerran.