Akselin kirppiksestä
Onko kukaan Akseli-kirppiksellä myyneistä törmännyt tälläiseen?
Mulla on nyt pari kertaa kahden viikon kirppispöydän kanssa tapahtunut kummallinen juttu. Noin viisi arvokkaampaa tuotetta, joissa hälyttimet, menneet ihan ekoina päivinä. Viimeisenä vuokrapäivänä ne ovat palautuneet pöytään. Kierrän kirppiksen päivittäin tarkasti, jos mulla on siellä ollut pöytä, että löytäisin harhailevat tavarani. Näihin kyseisiin myytäviini en siellä törmännyt. Kyseessä on ollut erikoisempia lasten merkkivaatteita, osa isompikokoisia (takkeja, haalareita).
Mulla on tullut mieleen, että joku on jemmannut niitä siinä toivossa, että laittaisin vikat päivät lopuille tuotteille -50%. Jonkun yksittäisen pienempikokoisen vaatteen kohdalla uskoisin, että se on vain tilapäisesti hautautunut jonkun muun pöytään, mutta en tässä määrin. Voisiko joku henkilökunnasta kerätä "herkut" pöydästä alennushintoja odottamaan? Mitään järkevää selitystä tälle ilmiölle en keksi.
Kommentit (3)
Olen ollut myymässä Akselissa ja nyt kun sanot, niin minulle on käynyt myös niin, että viimeisenä päivänä myydyiksi tai kadonneiksi luulemiani tavaroita ilmestyy myyntipaikalle ... Mutta en muista mitä ne olivat, muistan vain että ihmettelin asiaa. Olin myös kiertänyt muita myyntipöytiä etsien omia tavaroitamme, mutta ajattelin kai, että en vain huomannut kaikkia. Mutta se jäi mieleen, että ajattelin, että no hyvä, että ilmaantuivat juuri ennen kuin myyntivuoromme päättyy. En tiedä liittyykö tähän mitään sen kummempaa...
Mä luulen, että ovat asiakkaiden kuljettamia muihin pöytiin. Asiakas ottaa kärryynsä ja ei sitten haluakaan ostaa sitä, vaan jättää sen johonkin muuhun pöytään.
Omaa pöytääni kun kävin päivittäin siivoamassa, niin aina aloitin sillä, että vein n 10 kpl muiden ihmisten tavaroita kassalle. Totesin vaan, että ei ole mun. En jaksanut niitä kuljettaa takaisin oikeisiin pöytiin, kun niitä oli niin paljon.
Tuolla on mielenkiintoinen suhtautuminen varkaisiin.
Pidin myyntiin viedyistä tuotteista kirjaa ja vertasin sitten loppusaldoon. Heittoa oli reilusti yli satanen. Kiersimme tarkasti läpi koko kirppiksen, jos olisi vaan joutunut meidän tavaroita muihin pöytiin. Kassalla otin asian puheeksi, niin myyjä NAUROI. Never again tonne myymään.