Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti mies toipuu erosta?

Vierailija
17.11.2020 |

Tuli mieleen, kun toista ketjua luin.

Olen ollut seurustelusuhteessa kesästä lähtien. Meillä menee mielestäni hyvin, ollaan tutustuttu toistemme perheisiin, ystäviin ja tullaan kaikki loistavasti toimeen. Halutaan molemmat vakaata ja pitkäaikaista suhdetta, ollaan puhuttu perhehaaveistamme, tulevaisuuden asumiskuvioista ja naimisiinmenosta. Arki rullaa hyvin ja rakastamme molemmat toisiamme.

Mutta jostain syystä aloin nyt murehtimaan, että olenko miehelle kuitenkin vain "laastari", kun hän hyppäsi edellisestä pitkästä suhteestaan niin nopeasti toiseen. Exänsä kanssa olivat ihan nuoresta asti yhdessä, yli 10 vuotta ja eronsa jälkeen me kohtasimme n. kuukausi tämän jälkeen. Voiko noin nopeasti toipua erosta? Mies on kyllä useasti sanonut, että eroa oli mietitty jo monta vuotta ja se oli molemmille lopulta vain helpotus. Olenko ihan idiootti, kun murehdin tällaista asiaa kun meillä menee kuitenkin hyvin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee miehestä, riippunee erosta, riippunee eroon johtaneista tapahtumista.

Vierailija
2/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ihmisestä. Jotkut alkavat käsitellä suhteensa päättymistä jo vuosia ennenkuin ero lopulta tulee. Silloin on valmis kääntämään uuden sivun elämässään heti. Itse toimin näin. Joku toinen taas alkaa käsitellä asiaa vasta eron jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden kestää että pääsee oikeasti yli henkisellä tasolla.

Vierailija
4/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole tullut jätetyksi, ei se välttämättä niin käsittele eroaan ja tarvitse toipumisaikaa. Näin siis törkeän kärjistetysti sanottuna. Ja eikös se vanha totuus ollut, että erossa nainen löytää itsensä ja mies löytää uuden naisen.

Vierailija
5/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toipuu heti, kun laittaa lähtiessä viimeisen kerran oven kiinni.

Vierailija
6/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naisesta. Oikein paha niin heti.

Vierailija
7/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toipuminen tässä oleellista, jos mies ei nyt oireile? Elämälleen ja kokemuksille ei voi mitään. Jostain syystä mies on heti esitellyt sinut läheisilleen. Koetko, että on aidosti halunnut jakaa sinut tutuilleen, vai onko halunnut osoittaa, että pystyi löytämään toisen?

Onko siis vaikutelmaa kulissin pystyttämisestä muihin päin vai aitoa halua viettää aikaa läheisten ja sinun kanssa? Entä omat erosi ja toipumisesi?

Vierailija
8/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oli samantapaisessa suhteessa. Kaikki meni ihan ok, kunnes mies viimein avaautui eksästään, ja sitä sitten jatkuikin päiväkausia. Sai kaikkeen vedettyä exänsä mukaan, tyyliin pestessään pyykkiä sanoi miten ex ei antanut hänen pestä vaatteitaan. Liian pitkään jaksoin kuunnella sitä, ja kun lopulta tuntui, että mies olisi päässyt exästään yli niin alkoikin elää omaa elämäänsä ja minä olin tärkeysjärjestyksessä viimeisenä. Otin eron ja mies kauhisteli miten nyt näin yhtäkkiä kun meillä meni niin hyvin.

Vierailija
9/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekläni mennyt 5v and counting...

Vierailija
10/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toipuminen tässä oleellista, jos mies ei nyt oireile? Elämälleen ja kokemuksille ei voi mitään. Jostain syystä mies on heti esitellyt sinut läheisilleen. Koetko, että on aidosti halunnut jakaa sinut tutuilleen, vai onko halunnut osoittaa, että pystyi löytämään toisen?

Onko siis vaikutelmaa kulissin pystyttämisestä muihin päin vai aitoa halua viettää aikaa läheisten ja sinun kanssa? Entä omat erosi ja toipumisesi?

Kyllä hän aidosti näyttää haluavan tutustuttaa minut hänelle tärkeisiin ihmisiin. Vanhempien suunnalta oli myös tullut ihana kommentti, että mies näyttää olevan pitkästä aikaa onnellinen. Ovat myös kaikki ottaneet minut todella hyvin vastaan. Ei ole tullut mitään kulissin pystytys -tunnetta.

Omat eroni ovat olleet aina hyvin rankkoja ja lyhyissäkin suhteissa olen tarvinnut aikaa toipua jopa vuoden verran. Nyt tämän suhteen aloitettuani olin kyllä päässyt yli kaikista entisistä, mutta kun olen aiemmat erot ottanut aina niin raskaasti, niin ehkä tuntuu vain hassulta, että joku toinen käsittelee näitä asioita niin eri tavoin. 

Ap

Vierailija
11/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se voinu panna muita jo sen edellisen suhteen aikana. Niinhän ne miehet tekee.

Vierailija
12/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se voinu panna muita jo sen edellisen suhteen aikana. Niinhän ne miehet tekee.

Harppu puhuu vaan omasta puol(e/iso)staan yleistämättä.

Vierailija
13/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alapa kehitellä tästä aiheesta draamaa ja jotain 'käsiteltävää'. Väärin erottu! Väärin toivuttu! 

Vierailija
14/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka nopeasti löytää uuden naisen.

Vierailija
15/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex mies haikaili hyvin pitkään perääni eron jälkeen. Meillä oli takana 10v suhde, jossa oli ajoittain paljon riitaa ja erimielisyyttä lasten hankinnasta. Lopulta nostin kytkintä ja muutin pois, aloitin aika pian uuden parisuhteen jossa olen nyt onnellisempi kuin koskaan. Ex soitteli minulle ja laittoi viestiä lähes vuoden eromme jälkeen, lupaili jos palaan hankimme lapsen jne. Yritti siis suoranaisesti kaikkensa että palaisin hänen luokseen ja jättäisin nykyisen mieheni. Tätä en kuitenkaan tehnyt, koska en halunnut palata enää entiseen, voin henkisestikin paljon paremmin nykyisin. Nyt ex on alkanut kuulemma tapailemaan jotain naista, ja näistä miehen viimeisistä yhteydenotoista minuun on muutama kuukausi aikaa. Että eipä sitä voi koskaan tietää milloin kukakin erosta toipuu, kyllä sen huomaa ihmisestä milloin hän on onnellinen ja sinut itsensä ja menneisyytensä kanssa.

Vierailija
16/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tarvitsee pian uuden suhteen ja onkin sitten onnensa kukkuloilla, jo siinä etsintävaiheessa kun tietää että jotain uutta ja jännää tulollaan. Sitä onnea voi kestää pitkäänkin, sillä siirretään eron läpikäyntiä ja tuskaisia tunteita. Sitten jossain vaiheessa myöhemmin aletaan surra ja itkeä eksän perään. Se on ikävä tilanne naiselle, jos siinä kohtaa jo yhteinen elämä asettunut uomiinsa ja alkaa se parku (voi tapahtua myös piilossa ja esim salaisena viestittelynä eksälle) miten se olikin se entinen niin paljon parempi kun aika kullannut muistot, kun ei niitä ikäviä siinä välissä ikinä suostunut läpikäymään. Nähty niin monesti. En ikinä enää rupeaisi mihinkään juttuun juuri eronneen miehen kanssa.

Vierailija
17/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin vuosia ennen lähtöä joten kun ilmoitin erosta niin oma prosessini oli loppu. Exälle asia tuli ihan puskista. Meni kiireenvilkkaan uusiin naimisiin ja oli jo kihloissa ennen kakkosvaihetta erosta ja heti naimisiin kun oli mahdollista. On eronnutkin jo vaikka meidänkään erosta ei ole kuin viitisen vuotta. Minä olin hänen toinen vaimo, toinen kihlattu ja muistaakseni noin 5 vai 6 tyttöystävä ensimmäisen vaimon jälkeen. Kaikki nämä noin 6 vuoden sisällä. En ole enempää tietoinen hänen elämästään onko uusia kierrossa montakin ollut viimeisimmän jälkeen. Jotkut ei vain kestä olla itsensä kanssa.

Vierailija
18/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole toipunut vieläkään. Erosta 2-vuotta. Aion saada naiseni takaisin. Petin häntä ja se oli isoin virheeni. Annan hänelle tilaa ja sitten otan yhteyttä. En luovuta.

Vierailija
19/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harppu puhuu vaan omasta puol(e/iso)staan yleistämättä.

Onko sulla vaikea aamu vai koko elämä?

Vierailija
20/26 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea MIES toipuu minuutissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan