Huolissani (ex)miehestä ja omasta jaksamisesta
Erottiin minun aloitteesta ja mies on tosi huonona. Kauheat omantunnon tuskat, mutta en vain voi enää kannatella häntä niin kuin olen suhteemme aikana kannatellut. Omat voimat alkaa olla tosi vähissä ja on pakko ajatella myös omaa jaksamista nyt.
En tiedä pitäisikö minun mennä puhumaan jonnekin, vaikea yrittää pitää omaa elämää kasassa kun tuntuu, että toinen kuin hukkuva, yrittää vetää mukanaan pinnan alle.
Kommentit (4)
Mies yrittää manipuloida sinua saadakseen takaisin entiset avioliiton suomat etunsa. Avioliitto ei parantanut sinun elämänlaatuasi etkä sinä saanut mieheltä tarvitsemaasi toveruutta ja turvallisuutta. Miehen tarpeet tulivat tyydytetyiksi.
Hae keskusteluapua, jos sinua on mahdollista syyllistää siitä että et anna enää käyttää itseäsi hyväksi. Et ole hylännyt pientä lasta etkä sinusta riippuvaista kotieläintä vaan aikuisen.
Onko teillä lapsia? Onko miehen terveystilanne sellainen, ettei selviydy lastenhoidosta? Ota silloin yhteyttä lastenvalvojaan ja miehen omaisiin, ettei asia jää vain sinun harteillesi. Älä salaile tilannetta ja kysy rohkeasti apua itsellesi. On totta, että aikuinen ihminen vastaa itse elämästään. Yhteisten lasten osalta sinun vastuusi ulottuu siihen, että heidän aikansa isänsä luona on turvallista.
Ei ole miehellekään hyväksi, että sinä kannattelet häntä ja olet kannatellut häntä, vaan hänen tulee hakeutua hoitoon ja päästä elämässään eteenpäin. Eroryhmä, terapia yms. auttavat erokriisin akuuttivaiheessa. Jos miehellä on ystäviä, voit miehen luvalla ehkä heillekin vinkata, että ottavat miehen mukaan menoihinsa, ettei jää yksin kotiin, mutta älä sinä enää suostu tukipilariksi, koska se ei tee hyvää kummallekaan.
Niin, olen ehkä liikaa pitänyt toista pystyssä. Nyt ei ehkä osaa enää lainkaan seisoa omilla jaloillaan?
Meillä on lapsia ja mies olisi halunnut viikko-viikko tapaamiset. En suostunut sillä olen huolissani kuinka lasten asiat olisivat hoituneet isäviikoilla.
Ap
Ainoa mitä voit tehdä on ohjata ex avun piiriin. Et ole vastuussa hänen elämästään, keskity omaasi. Kannattaa mennä puhumaan asioistasi, niin saat uusia näkökulmia tilanteeseen.