Päähän kohdistuneet iskut lapsella
Ja erityisesti kun nämä päänkolomiset tapahtuvat juuri ennen päiväunia tai yöunia. Miten toimitte? Esim. eilen lapsi alkoi riehumaan sängyssään. Valot olivat pois. Yhtäkkiä kuului vain kops ja kauhea itku. Piteli päätään.
Laitoin lapsen kyllä takaisin nukkumaan mutta itse heräilin pitkin yötä kuuntelemaan lapsen hengitystä.
Kun sen pään pitää olla se kolmas jalka.. huoh.
Lapsi on niin tapaturma-altis että muutenkin käydään väh. kerran kuukaudessa terveyskeskuksessa. Ja tiedän kyllä että lasta pitäisi herätellä ja muutenkin seurata vointia.
Kommentit (5)
Soita terveysneuvontaan ja herättele.
Mitäpä noista, niitä sattuu. Itse olin lapsena myös noita jotka vähän väliä kömpelöyttään teloi itseään. Aivotärähdyksiä oli jo kouluikään mennessä lukemattomia, ja sitten jokunen pysyvät arvet jättänytkin kuten saunassa kiukaalle kaatuminen ja polvesta nivelsiteitä rikkonut kaatuminen. Ihan normaali minustakin tuli vaikka vähän väliä oli taas pää kolottu. Äiti sanio että siitä he tiesi että TAAS mulla on aivotärähdys, kun puhuin sekavia ja joskus oksentelin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä noista, niitä sattuu. Itse olin lapsena myös noita jotka vähän väliä kömpelöyttään teloi itseään. Aivotärähdyksiä oli jo kouluikään mennessä lukemattomia, ja sitten jokunen pysyvät arvet jättänytkin kuten saunassa kiukaalle kaatuminen ja polvesta nivelsiteitä rikkonut kaatuminen. Ihan normaali minustakin tuli vaikka vähän väliä oli taas pää kolottu. Äiti sanio että siitä he tiesi että TAAS mulla on aivotärähdys, kun puhuin sekavia ja joskus oksentelin.
Jaa. Eikö sinunkaan vanhemmat välittäneet herätellä sinua aivotärähdyksen jälkeen?
Lapsen sijaan kannattaa käyttää vaikkapa vasaraa, kuten oikean laidan nonservatiivipuolueessa on tapana, jos päähän kohdistuvia iskuja suunnittelee.