Miksi suihkussa pissaaminen ei ole hyväksyttävää?
Mä pissaan joka kerta kun olen suihkussa ja olen opettanut myös lapsenikin siihen. Miehenikin on jo hyväksynyt sen ja liruttaa samalla kun peseytyy.
Siinähän säästää vettä kun ei tarvi vetää vessaa eikä se kusi siellä haise kun ei ruiski ympäriinsä.
Jos kaikki pissaisivat suihkussa, niin vettä säästyisi huomattavat määrät.
Kommentit (195)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:58"]
Imeytyy laattasaumoihin, joten kyllä haisee ja ei saa pestyä.
[/quote]
tämäon niin totta. Yöks.
[/quote]
Ei ole. Lol.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:24"]
Jossain oli aiheesta ja siinä nimenomaan suositeltiin pissaamaan suihkuun. Säästää vettä. En silti tee niin kuin TODELLA harvoin
[/quote]
Miksi ihmeessä joku väittää, että vettä säästyisi suihkuun pissaamalla? Peseekö joku shampoita tai muuta samanaikaisesti, kun pissaa?
WC:n vetäminen nykyaikaisella istuimella kuluttaa noin 5 litraa vettä, jos pystyy pienemmän vedenvaihdon valitsemaan pääsee vähemmällä. Suihkussa vettä virtaa minuutissa 9 litraa ja kauankohan siinä tulee seistyä ensin pissaten ja sen jälkeen huuhdellen jäljet?
Jos aiotte säästää veden kulutuksessa, sulkekaa ainakin se suihku siksi aikaa, ellette tosiaan pese samalla shampoita hiuksistanne. Miesten pisuaaritkin kytkeytyvät päälle ja kuluttavat vettä ihan murto-osan suihkuun verrattuna. Kannattaa oikeasti miettiä, että joku on laskenut jo noita kulutuksia ihan valmiiksi. Ei ne kylpyhuonefirmojen insinöörit ihan taunoja ole.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:05"]
[/quote]
tämäon niin totta. Yöks.
[/quote]
Ei ole. Lol.
[/quote]
perusteletko miksi kusi ei imeytyisi laattasaumoihin, kuten vesikin?
No huh huh, en tiennyt että tämä on näin yleinen tapa. Jos teillä on vessa suihkun yhteydessä, niin voisitteko laittaa jonkun "meillä pissataan suihkussa!"- kyltin siihen vessan oveen, niin tiedän pysyä poissa? Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:47"]
Roiskuvien vesitippojen mukana (oletteko havainneet kuinka laajalti vesi kuitenkin pisaroituu ympäriinsä suihkussa käynnin yhteydessä?) ne pienet kusipisaratkin levittäytyvät sitten sinne tänne... Voisi kuvitella. Ei ehkä silmin nähden niin mainittavasti, mutta jos tuon kusileikkinne toteutatte useinkin, niin aivan varmasti siellä kylpyhuoneessanne on ominaisuutena enemmänkin kuin vain vieno kusen tuoksu. Yök. Ehkä omat nenänne ovat jotenkin turtuneet siihen? Aika moni asia on sivistyksen myötä ihan syystäkin otettu käyttöön yleisesti, ja mä näkisin että wc-istuimen käyttö on kaikkien ala- sekä yläpäänkin eritteiden kadottamisen suhteen se ainoa oikea tapa ihmisasumuksissa. Mun kylppärissäni ei yksikään henkilö kuse lattialle, siis siinä on ainakin yksi satavarma asia, jos niitä joitakin tässä maailmassa on.
[/quote]
Teilläkö ei sitten pestä suihkuja koskaan. Huhhuh, kukahan noin paskaisessa suihkussa suostuu käymään?? Tiesitkö, että hikikin sisältää mm. virtsaa ja haisevaa aminohappoa, joten kyllä niitä sinne sinunkin suihkuusi pieninä pisaroina päätyy.
[/quote]
Pestään, katsopas tokihan meillä pestään ihan normaalisti, mutta ei niitä hinkata muutaman päivän välein. Mikäli täällä kustaisiin joka päivä suihkun yhteydessä lattialle, kuten teillä joillain on tapana, niin kaipa olisi tarpeen jynssätä ne oikein kunnolla vähintään viikoittain, mikä ei normaalilla käytöllä todellakaan ole tarpeen ainakaan tämän kokoisessa taloudessa kuin meillä. Ja sekö olisi ekologista? Ihme kusijoita...
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:01"]
Olen 40 vuotta pitänyt suihkuun pissaamista kamalana ja ällöttävänä ja siihen minut on opetettu. Nyt olen opetellut ajattelemaan omilla aivoilla ja tajunnut miten paljon siinä säästää vettä, kun suihkussa "vessa tulee vedettyä" sillä omalla jätevedellä, eli suihkuvedellä. Ja maailma pelastuu!
[/quote]
ei tämä maailma sillä pelastu, että jätät vessan vetämättä. Reps. Mieti montako litraa se suihku kuluttaa. Hyi teitä.
[/quote]
No haloo! Siellä suihkussa käytäisiin muutenkin, tottakai se säästää vettä, kun sen saman veden voi käyttää myös pissin huuhtomiseen. Oletko jotenkin yksinkertainen??
Se kusi roiskuu jopa metrin korkeuteen seinille.
Suomessa ei vesi lopu.. vetäkää vaan rauhassa sitä vessaa, vaikka kolme kertaa wc-käynnin jälkeen. Mitän "miettikää nyt afrikkaa, siellä ei edes ole puhdasta juomavettä" skeidaa ei tarvitse tähän sit vääntää. Afrikkalaisten asema ei parane vaikka emme käyttäisi vettä ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:07"]
[/quote]
tämäon niin totta. Yöks.
[/quote]
Ei ole. Lol.
[/quote]
[/quote]
Millä järjellä se kusi imeytyy mihinkään jos se on viemärissä? Sun logiikalla tietty mikä tahansa on mahdollista mutta nyt puhutaan OIKEASTA elämästä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:01"]
Olen 40 vuotta pitänyt suihkuun pissaamista kamalana ja ällöttävänä ja siihen minut on opetettu. Nyt olen opetellut ajattelemaan omilla aivoilla ja tajunnut miten paljon siinä säästää vettä, kun suihkussa "vessa tulee vedettyä" sillä omalla jätevedellä, eli suihkuvedellä. Ja maailma pelastuu!
[/quote]
ei tämä maailma sillä pelastu, että jätät vessan vetämättä. Reps. Mieti montako litraa se suihku kuluttaa. Hyi teitä.
[/quote]
No haloo! Siellä suihkussa käytäisiin muutenkin, tottakai se säästää vettä, kun sen saman veden voi käyttää myös pissin huuhtomiseen. Oletko jotenkin yksinkertainen??
[/quote]
miten usein peset vessanpöntön? Entä suihkun? Jos et kusisi sinne suihkuun, niin ei niitä laattasaumoja tarvitse hinkata paria kertaa viikossa. Ja jos et pönttöä pese paria kertaa viikossa, niin sitten ymmärränkin millaisen kanssa keskustelen, hyh.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:11"]
[/quote]
tämäon niin totta. Yöks.
[/quote]
Ei ole. Lol.
[/quote]
[/quote]
Millä järjellä se kusi imeytyy mihinkään jos se on viemärissä? Sun logiikalla tietty mikä tahansa on mahdollista mutta nyt puhutaan OIKEASTA elämästä.
[/quote]
Lentääkö se kusi sinne viemäriin vai käytkö sinä liruttamassa suoraan sinne? Luulin että tässä puhutaan siitä, että seistään suihkussa ja samalla lorotetaan kusta lattialle. T. Ei tuo, kenen kanssa tästä väittelit
[/quote]
tämäon niin totta. Yöks.
[/quote]
Ei ole. Lol.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
jos seisaaltasi kuset, niin se ei suinkaan suoraan osu viemäriin vaan lattian ja seinien kautta sinne. Ei se posliinin läpi pöntöstä mihinkään imeydy, mutta lattiasaumat on huokoista ja imee vettä ja kusta =)
No huh huh, en tiennyt että tämä on näin yleinen tapa. Jos teillä on vessa suihkun yhteydessä, niin voisitteko laittaa jonkun "meillä pissataan suihkussa!"- kyltin siihen vessan oveen, niin tiedän pysyä poissa? Kiitos.
[/quote]
Voisitteko te kenties laittaa jonkun "me ollaan idiootteja ja kusipäisiä ihmisiä jokainen"- kyltin siihen ulko-oveenne ja mieluiten myös postilaatikkoon/tontinrajalle niin tiedetään jokainen pysyä teidän natsi saksasta poissa? Kiitos Hitler. :)
http://yle.fi/uutiset/pissaa_suihkussa_-_pelasta_maailma/5867490
Ja toisekseen, kun istuu pöntöllä, niin monilla ihmisillä rakko ei tyhjene kunnolla. Seisten pissatessa rakko pääsee tyhjenemään kunnolla.
Meillä suihkussa pissaa minä äiti ja lapset. Mutta olen opettanut lapset siihen, että pissataan heti suihkuun mennessä ja huuhdellaan ympäristö. Sitten kun vielä pesevät itsensä suihkussa, niin kyllä se pissaa huuhtoutuu pois veden mukana. Olen myös opastanut, että uimahallissa ja muiden kotona pissataan vain vessassa.
Jos minä joskus pissaan suihkussa (väsynyt, kauheaa hätä esim. lenkin jälkeen), niin kyykin suoraan sen lattiakaivon päällä eikä varmasti roisku yhtään.
Ihmisiä on kahdenlaisia, ne jotka kusevat suihkussa ja ne jotka valehtelevat.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:14"]
[/quote]
tämäon niin totta. Yöks.
[/quote]
Ei ole. Lol.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
jos seisaaltasi kuset, niin se ei suinkaan suoraan osu viemäriin vaan lattian ja seinien kautta sinne. Ei se posliinin läpi pöntöstä mihinkään imeydy, mutta lattiasaumat on huokoista ja imee vettä ja kusta =)
[/quote]
Mistä tiedät, oletko kenties kokeillut? ;) Kyllä se vaan menee sinne viemäriin suoraan ja vaikkei menisikään, huuhtelen aina suihkun lattian/seinät lopuksi. En suinkaan kusen takia vaan ihan muista syistä. :)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:16"]
Jos minä joskus pissaan suihkussa (väsynyt, kauheaa hätä esim. lenkin jälkeen), niin kyykin suoraan sen lattiakaivon päällä eikä varmasti roisku yhtään.
[/quote]
Tottakai näin, pitää tähdätä suoraan sinne kaivoon, en ajatellutkaan että täällä jotkut kuvittelee lorottelevansa jostain metrien päästä, niin että kusi valuu pitkin laattoja pitkän matkaa =)=). Mutta toi oli yllätys, että yksi vastaaja ilmoitti kusevansa seisten?
[/quote]
tämäon niin totta. Yöks.