Voiko vatsatauti kestää vain päivän? Kamala olo...
Tänään iltapäivällä, vartti kevyen keittoaterian jälkeen tuli yhtäkkiä huono olo, laskin kirjan kädestä ja laitoin silmät vähäksi aikaa kiinni. Sitten pitikin jo juosta vessaan, ja siitä alkoi n. 5 h mittainen oksentelu- ja ripulointikohtaus. Välillä nukuin vessan maton päällä puoli tuntia, kun olin niin voimaton, sitten meno jatkui.
Pari tuntia sitten raahustin alakertaan ja join ison lasin Jaffaa, jota mieheni oli ystävällisesti hakenut. Hänellä eikä lapsella ole mitään oireita, joten ruokamyrkytys on epätodennäköinen. Olemme eilen ja tänään syöneet samaa ruokaa.
Olo alkaa pikkuhiljaa tuntua paremmalta, mutta uskaltaako tässä vielä syödä? Voiko vatsatauti tulla ja mennä näin nopeasti?
Pelottaa myös vähän, koska minulla oli vastaava oksennuskohtaus myös joitakin kuukausia sitten ja silloin siihen liittyi migreenin oireita. Voiko näillä olla jotain tekemistä keskenään?
Olisiko täällä th-alan asiantuntijoita paikalla? Osaisiko joku kommentoida?
Kommentit (4)
No meillä mahataudit yleensä on noita päivän juttuja, korkeintaan vuorokausi niissä menee.
Aina olen sanonukin, että mieluummin otan mahataudin tähän päiväksi-pariksi jylläämään, kun flunssan, joka niiskuttaa ja yskittää viikkoja.
Onpa kiva kuulla, että muutkin ovat selvinneet tuosta inhottavuudesta näin lyhyessä ajassa. Jospa se siitä meni ohi, näin varovasti uskon.
Nyt vain peukut pystyyn, ettei iske huomenna muihin perheenjäseniin!
ap
Muista pestä käsiä koko ajan, äläkä käytä samoja astioita muiden kanssa.
Useimmiten ne kestävät vain päivän tai korkeintaan pari. Mulla oli noro tuossa hiljattain ja noin päivän kesti rajut oireet, seuraavana päivänä vähän heikko olo ja vähän löysiä ulosteita muttei enää ripulia eikä oksentelua (aloin heti ottaa Imodiumia mikä saattoi lyhentää ripulointiaikaa).