Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työskentely onnistuu maskin kanssa?

Vierailija
16.11.2020 |

Eli olen työtön, hakemassa töihin kauppaan ja olen nyt käyttänyt maskia pari kertaa. Maski hiostaa, sen kanssa on vaikea hengittää ja lisäksi se blokkaa ainakin itseltäni osan näkökentästä eikä alas näe ollenkaan. Minun oli pakko ottaa eilen maski jo ulkona kotimatkalla pois, kun sen kanssa oli niin tukala olla. Kun olin kaupassa niin en nähnyt ollenkaan kädessäni olevan korin pohjalle vaan jouduin nostamaan sitä aina kun laitoin sinne jotain, samoin kun otin hedelmävaa'asta tarran niin piti kallistaa päätä alaspäin. Rappusia alaspäin mennessä pitää pitää kaiteesta kiinni, koska ei näe askelmia. Ja itselläni on ollut lapsesta asti vielä sellainen erityisherkkyys kaulassa etten pysty pitämään poolopaitoja tai kireitä kaulakoruja koska ne kiristävät ja myös tuo maski tuntuu tosi epämukavalta kaulan alla ja mielessä pyörii vain koko ajan että haluan asap sen puristavan maskin pois.

Miten ihmeessä te muut pystytte työskentelemään maskin kanssa, eikö se vaikeuta työskentelyä tosi paljon? Ja jos täällä on kaupassa työskenteleviä niin pitääkö sitä maskia pitää myös hyllyttäessä? Entä miten kassatyöskentely sujuu? Järjestääkö työnantaja maskit ja jos niin saako kuitenkin käyttää omaakin jos haluaa? Tottuuko tuohon maskiin vaikka sen käyttö ahdistaisi aluksi ja millainen olisi kaikista hengittävin ja mukavin?

Pyydän asiallisia vastauksia kiitos.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oikein pidät maskia, jos se on näkökentässäsi? Miksi ulkona liikkuessa edes pitäisi pitää maskia? Miksi kassatyö olisi maskin kanssa erityisen vaativaa, kun esim hammaslääkärit ja kirurgit ovat niitä työssään käyttäneet kautta aikain.

Vierailija
2/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten oikein pidät maskia, jos se on näkökentässäsi? Miksi ulkona liikkuessa edes pitäisi pitää maskia? Miksi kassatyö olisi maskin kanssa erityisen vaativaa, kun esim hammaslääkärit ja kirurgit ovat niitä työssään käyttäneet kautta aikain.

Pidän sitä kuten muutkn, mutta minulla on pitkä nenä, joten ehkä se vaikuttaa. Eikö se siis blokkaa muilla yhtään näkökenttää?

Ja eihän sitä toki pidäkään pitää ulkona liikkuessa, pointti oli vain tuoda ilmi miten tukalalta sen käyttö tuntui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että on myyjän työ haastavaa. Mitenköhän aivokirurgit pystyy tekemään 10 tunnin leikkauksia maski naamalla?

Vierailija
4/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu. Siivoustyö, maski 8 h naamalla.

Vierailija
5/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi että on myyjän työ haastavaa. Mitenköhän aivokirurgit pystyy tekemään 10 tunnin leikkauksia maski naamalla?

Onko käynyt mielessäsi että ihmiset ovat erilaisia?

Ja sitähän minä tässä ihmettelen, kun kuten jo sanoin niin itseltäni tuo maski blokkaa näkökenttää enkä saa aseteltua sitä ohjeiden mukaan mitenkään niin ettei se blokkaisi näkökenttää yhtään.

Vierailija
6/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalveluhommissa minäkin, mutta en kaupassa. Silloin kun olen toimipisteelläni (vrt. kassa), niin olen suojassa pleksilasin takana, joten en käytä maskia. Mutta silloin kun liikun pitempään asiakkaiden parissa, niin käytän maskia.

Minusta tuntuisi hyvin vaikealta pitää 8h työpäivässä koko ajan maskia. Jos istuu ihan paikoillaan tekemättä mitään, niin 2-3 tuntia menee, mutta jos tekee jotain fyysisempää, niin 30-60 min pitempään en pysty olemaan maskin kanssa. Alkaa pyörryttämään.

Ehkä sitä ajan myötä tottuisi.

Vierailija
7/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitteleekö aivokirurgi kymmenien kilojen liha-, maito- ja hevilaatikoita? Myyjän työ voi olla tosi fyysistä purkuhommissa.

Vierailija
8/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän visiiriä, koska työ tosi fyysistä.

Vierailija
9/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea hengitystekniikka auttaa.

Vierailija
10/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleee joku kirurgi mieleeen. Alkaa antaa jopa elottomille selllasta sielunelämäää ja työnkuvastakin tuleee yhä arvokkaampaa kun tuntee pelastavansa (ei nyt ihmishenkiä) mutta tekohengittää uuuteen elämään kaiken maaailman asioita joista se ihmiseläämän elämänlaatu sittten varmaan paranee.

Vierailija
11/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski hiostaa, sen kanssa on vaikea hengittää ja lisäksi se blokkaa ainakin itseltäni osan näkökentästä eikä alas näe ollenkaan.

Itselläni on ollut näkökentän suhteen vaikeuksia siitä saakka kun joskus 40 vuotta sitten hommasin silmälasit. Olen kuitenkin keksinyt keinon, jolla pystyy hallitsemaan alaspäin suuntautuvan näkökentän vajavuudet:  Jos taivuttaa päätään eteenpäin, näkee myös alaspäin. Samaa keinoa voi soveltaa myös näkökentän vajavaisuuksiin sivusuunnassa, kun kääntää päätä, näkee sivullekin.

Vierailija
12/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maski hiostaa, sen kanssa on vaikea hengittää ja lisäksi se blokkaa ainakin itseltäni osan näkökentästä eikä alas näe ollenkaan.

Itselläni on ollut näkökentän suhteen vaikeuksia siitä saakka kun joskus 40 vuotta sitten hommasin silmälasit. Olen kuitenkin keksinyt keinon, jolla pystyy hallitsemaan alaspäin suuntautuvan näkökentän vajavuudet:  Jos taivuttaa päätään eteenpäin, näkee myös alaspäin. Samaa keinoa voi soveltaa myös näkökentän vajavaisuuksiin sivusuunnassa, kun kääntää päätä, näkee sivullekin.

Taii en halua ajatellla että elämän laatu paranee vaaan että on oikeasti jotakin hyötyäkin.

Vierailija
13/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako hyllyttäessä siis päättää itse käyttääkö visiiriä vai maskia? 

Vierailija
14/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina maskin yläreunassa oleva rautalanka nenänvarren myötäisesti ja vedä maskia leuan alta alaspäin. Toisen merkkinen maski voi istua paremmin. Olen hoitaja ja homma on toisinaan hikistä, mutta onnistuu maskin kanssa. Välillä on tosin kiva hengitellä ilman. Alaspäin katsoessa välillä huurustuu lasit joten pitää olla hengittämättä esim kanyylia pistäessä hetki.

Vierailija
15/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Joillekin se on liian hankala. Väljän maskin kanssa voi kai hengittää reunasta. Kaikki ohjeet että "siihen tottuu" ja "ei ole ongelmaa", ei taida olla ihan totta. Se voi lämmittää vähän kylmässä ilmassa, mutta jo reippaasti kävellessä happi meinaa loppua.

Vierailija
16/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paina maskin yläreunassa oleva rautalanka nenänvarren myötäisesti ja vedä maskia leuan alta alaspäin. Toisen merkkinen maski voi istua paremmin. Olen hoitaja ja homma on toisinaan hikistä, mutta onnistuu maskin kanssa. Välillä on tosin kiva hengitellä ilman. Alaspäin katsoessa välillä huurustuu lasit joten pitää olla hengittämättä esim kanyylia pistäessä hetki.

Pitääpä kokeilla eri merkkjeä.

Kokeilin äsken sovittaa maskia ja se että paineli kunnolla nenänvarren myötäisesti vapautti vähän näkökenttää, mutta minulla on herkästi verta vuotava nenä joten nenästä alkoi tietenkin heti vuotaa verta.

Vierailija
17/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu. Jos hankit ensimmäistä kertaa silmälasit niin tuntuu että ne rajoittavat näkökenttää. Mutta kun olet käyttänyt niitä jonkin aikaa, niin et enää näe niitä. Kokeile eri merkkisiä maskeja. 

Vierailija
18/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Joillekin se on liian hankala. Väljän maskin kanssa voi kai hengittää reunasta. Kaikki ohjeet että "siihen tottuu" ja "ei ole ongelmaa", ei taida olla ihan totta. Se voi lämmittää vähän kylmässä ilmassa, mutta jo reippaasti kävellessä happi meinaa loppua.

Et tarvitse sitä ulkona.

Vierailija
19/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on aina onnistunut.

T. Suuhygienisti

Vierailija
20/20 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako hyllyttäessä siis päättää itse käyttääkö visiiriä vai maskia? 

Meillä saa s-ryhmässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi