Lue keskustelun säännöt.
Kokemuksia ruotsinlaivalla työskentelystä?
16.11.2020 |
Käytännössä voisin kai olla infossa, risteilyemäntä tai myyjä kaupassa. Kun merimieskoulutusta tai konemestarin pätevyyttä ei ole. Kielitaitoa on. Millaista on olla ruotsinlaivalla töissä?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen ollut ruotsinlaivalla töissä, mutta siitä on jo aikaa, eli 90-luvulla, kun olin nuori. Itselläni oli ihan alan koulutusta, mutta sitä ei kyllä vaadittu missään... Olin ravintoloissa ja vähän hyttipuolella. Ihan hyviä muistoja niitä vuosista. Ankeinta oli asuminen kahden hengen hytissä, ainahan ei olla mitenkään samantapaisiakaan. Parasta oli järjettömän halvat henkilökuntahinnat (niissä tosin määrärajoitukset).
Töissä olin 8 tai 6 päivää (H:ki-T:holma), tai 7 päivää (Turku-T:holma) ja kotiinpääsyä odotettiin aina kovasti.
Nykyajoista voin sanoa, että työntekijöitä on vähemmän kuin ennen, eli kiirettä pitää kaikilla. Eräs ystäväni on töissä edelleen, kuulen häneltä juoruja. Tosin tänä vuonna hän on ollut lähinnä lomautettuna, tai lyhyttä pätkää tuuraamassa toisella laivalla, oma työpaikka seisoo tiukasti satamassa nyt... Eli jos haluat laivalle töihin joskus, taidat valitettavasti joutua odottamaan koronan rauhoittumista, että laivat alkaisivat taas liikkua.