Kysymys sylilapsen lentolipusta
Löysin erinomaiset lentoliput matkaamme varten, mutta lapseni täyttää 2 vuotta paluulennon aikana, eikä saisi teoriassa matkustaa enää halvemmalla sylissä. Eli noustessaan lentokoneeseen hän on vielä 1 v, mutta vuorokausi ja aikavyöhyke vaihtuu lennon aikana, minkä seurauksena ollaan syntymäpäiväyön puoella.
Tietääkö kukaan, voinko keplotella lapselleni sylilapsen paikan, sillä lippu olisi 300 eur halvempi? :D
Kommentit (4)
Mutta jos sielä puhutaan matkasta.. Luulen että tarkoittaa että paluulennon alkaessa on sen kaksi. En usko että haittaa jos itse lennon aikana täyttää, että haittaa. Soita ja kysy. Jos ei onnistu, rupeet hankalaksi ja vaadit saada maksaa istumamatkasta vasta siitä hetkestä eteenpäin kun lapsi täyttää 2. Siis että alkumatkan menee sylissä ;) Eiköhän onnistu :D
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:29"]
Et voi keplotella, ainakin Finnairin sivuilla sanotaan selvästi, että jos lapsi täyttää matkan aikana kaksi, hän joutuu maksamaan kaksivuotiaan hinnan.
[/quote]
Itse asiassa Finnairin sivulla sanotaan: "Jos lapsi täyttää kaksi vuotta ennen paluumatkaa, hänelle on ostettava lasten lippu."
Eli jos pilkkua viilataan, niin lapseni pitäisi voida lentää sylilapsena. Ongelma on, että jos kysyn, sanovat todennäköisesti ei, mutta jos en erikseen kailota asiasta, voi olla, että lennän tutkan alta.. Lennämme Turkishilla, ehkä ne eivät ole niin tarkkoja. :D
AP
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:29"]
Et voi keplotella, ainakin Finnairin sivuilla sanotaan selvästi, että jos lapsi täyttää matkan aikana kaksi, hän joutuu maksamaan kaksivuotiaan hinnan.
[/quote]
Itse asiassa Finnairin sivulla sanotaan: "Jos lapsi täyttää kaksi vuotta ennen paluumatkaa, hänelle on ostettava lasten lippu."
Eli jos pilkkua viilataan, niin lapseni pitäisi voida lentää sylilapsena. Ongelma on, että jos kysyn, sanovat todennäköisesti ei, mutta jos en erikseen kailota asiasta, voi olla, että lennän tutkan alta.. Lennämme Turkishilla, ehkä ne eivät ole niin tarkkoja. :D
AP
[/quote]
Koneeseen noustessa lapsi 1 vuotta, joten eiköhän se mene niin, että saa ihan sylilapsena olla. Voitahan vielä soittaa ja kysyä asiakaspalvelusta. Eihän sinne tarvitse nimeä kertoa, jää vielä keplotteluvaraa, joa tulee kielteinen vastaus ;)
Ellet sitten osta menolippuja erikseen ja paluulippuja erikseen, jolloin saisit hänen lippunsa menomatkan halvemmalla. Mutta menopaluu taitaa olla sen verran halvempi kuin erilliset meno ja paluu, ettei se kannata.