Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihasin koululiikuntaa

Vierailija
15.03.2014 |

Olin normaalipainoinen, mutta pieni ja heikko. Normaalipainoinen olen hyvä. Mutta minusta tuli himoliikkuja, rakastan hiihtää, käyn monta kertaa viikossa kuntosalilla, uin ja uisin enemmänkin jos iho kestäisi, käyn usein hölkkäämässä. Mutta mitään joukkuelajeja en halua harrastaa, vaikka on pyydetty mukaan. Liikuntanumeroni oli yleensä seiska, mutta nousi lukiossa kasiin, sama ope yläasteen ja lukion, kun nämä oli meidän kunnassa yhdistetty, kuten pikkukunnissa useinkin on. Syy numeron nousemiseen lienee se, että ope muutti naapuriin ja näki minun usein lähtevän koulun jälkeen juoksemaan tai hiihtämään. Uskon sen vaikuttaneen, sillä meillä sai pisteitä myös harrastuneisuudesta. Urheiljat sai automaattisesti kympin, vaikka saattoivat olla jossain lajessa heikkojakin. Esim. luokan hiihtäjä oli huono luistelija. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei onneksi saa harrastajatkaan automaattisesti numeroa. Omalla lapsella liikuntanumerot ovat 8, 9 ja 9 (kaksi vapaavalintaista). Tuo kasi on pakollisesta.

Vierailija
2/8 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 08:54"]

Nykyään ei onneksi saa harrastajatkaan automaattisesti numeroa. Omalla lapsella liikuntanumerot ovat 8, 9 ja 9 (kaksi vapaavalintaista). Tuo kasi on pakollisesta.

[/quote] Ja siis liikuntaa harrastaa monta kertaa viikossa, monia tunteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Pakottaminen, nöyryyttäminen, mittailu ja kilpailutus kyllä vievät reippaista lapsista liikunnan ilon. Onneksi koulu on ohi ja saa liikkua oman ilonsa ja hyvinvointinsa vuoksi!

Vierailija
4/8 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n poika hyvä esimerkki, luokassa paljon kutosia, kun ope vaihtoi, moni sai kasin, hyvän asenteen ja kaikkensa yrittämisen vuoksi, jos vaan oikeat välineet oli myös mukana. 

Vierailija
5/8 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 08:52"]Olin normaalipainoinen, mutta pieni ja heikko. Normaalipainoinen olen hyvä. Mutta minusta tuli himoliikkuja, rakastan hiihtää, käyn monta kertaa viikossa kuntosalilla, uin ja uisin enemmänkin jos iho kestäisi, käyn usein hölkkäämässä. Mutta mitään joukkuelajeja en halua harrastaa, vaikka on pyydetty mukaan. Liikuntanumeroni oli yleensä seiska, mutta nousi lukiossa kasiin, sama ope yläasteen ja lukion, kun nämä oli meidän kunnassa yhdistetty, kuten pikkukunnissa useinkin on. Syy numeron nousemiseen lienee se, että ope muutti naapuriin ja näki minun usein lähtevän koulun jälkeen juoksemaan tai hiihtämään. Uskon sen vaikuttaneen, sillä meillä sai pisteitä myös harrastuneisuudesta. Urheiljat sai automaattisesti kympin, vaikka saattoivat olla jossain lajessa heikkojakin. Esim. luokan hiihtäjä oli huono luistelija. 

[/quote]

Jaa. Minulla oli liikunta aina 6 tai 7. Vihasin kaikkia koulun joukkuelajeja kuten jalkapalloa ja jääkiekkoa. Vapaa-ajalla kuitenkin harrastin vakavasti painonnostoa, tennistä ja uintia. Koululiikunnasta ei mielestäni ole mitäön hyötyä, se oli vain häpäisyä varten. Varmasti vielä rankempaa oli niille, jotka olivat vielä lihavia ja muuten urheilua harrastamattomia. -mies

Vierailija
6/8 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen ole yhä, piti lukea tuossa alussa..no en minä varmaan ihan kamalan paha ihminen ole. Rangaistuksena pistettiin joskus kävelemään, mitäs vikaa kävelyssä on? Parempi se on kuin seistä pesiskentän takalaidalla, jonne sitten kuitenkn ne paremmat heittäjät tulee kun parempi lyöjä toisesta joukkueesta on vuorossa. Pesistunneilla tuli kylmä. Ap. Mulla ei vaan ollut heittotekniikkaa, eikä ole vieläkään. Lyödä ja juosta osasin vähän paremmin, keskitasoa siinä. Mutta muuten se oli pelkkää seisomista, mitä nyt välillä pääsi pesillä pyrähtämään. 

Vierailija
7/8 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ysejä ja kymppejä, varmaankin siksi että olin hyvä voimistelussa ja kauhean notkea.  Olin muutenkin tunnollinen koulussa kävijä enkä hyppint opettajien silmille. Kaikkea yleisurheilua vihasin ja yhä inhoan hiihtämistä, juoksemista, koripalloa, suunnistusta, pesäpalloa...

Tykkään harrastaa yksin. Käydä kuntosalilla, uida, kävellä, jumpata. Nautin omasta rauhasta ja kilvoittelusta vain itseni kanssa ilman arvostelevaa katsetta.

Vierailija
8/8 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito ap heräsi juuri eikä saa flunssan takia nukuttua. Nro:lla 10 ei ole mitään tekemistä alkuperäisen ap:kn kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi