Työpaikat jotka estävät vapaa-ajan tekemisiä
Eli kun teet työtä X et voi osallistua poliittiseen toimintaan, ilmaista kantaasi, tehdä extratunteja paikassa X, kirjoittaa kirjaa (aiheesta X) jne.
Kommentit (19)
1, voi ei :))) Mitäs se vanhempi sitten siellä teki, osti limua vai ?
Ihan kaikki työt haittaavat vapaa-ajan tekemistä. Vain YKSI yritys 10:stä ex työnantajastani oli itse tämän tajunnut. Palkkakuitissa luki: "Korvaus menetetystä vapaa-ajasta".
No, ainakaan armeijan kantahenkilökunta ei saa osallistua mihinkään poliittiseen toimintaan.
Hoitoala epäsäännöllisine vuoroineen estää rajoittaa myös tehokkaasti elämää (jatkuva univaje, kiireen aiheuttama stressi, juhlapyhät aina ainakin osittain töissä) vaikkei ihan ap:n kuvaamalla tavalla.
Itselläni ei sellaista työtä ole tullut vastaankaan joka ei rajoittaisi rakasta juopottelu-harrastustani, poislukien nuoruuden kesätyöt raksoilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin yksi Alko on Prisman kanssa samoissa tiloissa, joten voi nähdä jonkun ihmisen Alkossa käymättä itse siellä.
Vierailija kirjoitti:
No, ainakaan armeijan kantahenkilökunta ei saa osallistua mihinkään poliittiseen toimintaan.
Väärin. Kunnallisvaalitoimintaan osallistuminen on aivan ok.
Work is the curse of the drinking classes ~ Oscar Wilde
Vierailija kirjoitti:
K-kaupan kanssa samassa rakennuksessa on alko, joten kauppareissullaan varmaan sitten minut bongannut alkon kassalta asioimassa :D
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä varhaiskasvatuksessa ja eräs vanhempi oli nostanut äläkän, kun oli nähnyt mut lauantaina alkossa :D
Ei ehkä nyt liittynyt ihan siihen mitä aloituksessasi hait, mutta tuli vain mieleen. Monista se on kamalaa, jos lasten kanssa työskentelevät juhlivat ja ottavat alkoa vapaa-ajalla.
Olen itse myöskin töissä varhaiskasvatuksen parissa ja asun pikkupaikkakunnalla, jossa on kyllä alko, mutta juuri tämän takia käyn toisella paikkakunnalla(isompi kaupunki lähellä) alkossa, ettei nipottavat kyylät pääse nillittämään, että tarhatäti vetää viiniä.(Hui kauhistus)
Meillä on niin, että jos haluaa käydä toimistolla töissä vs etätyöt, ei saa käydä baarissa tai osallistua useamman kuin parin ihmisen tilaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoala epäsäännöllisine vuoroineen estää rajoittaa myös tehokkaasti elämää (jatkuva univaje, kiireen aiheuttama stressi, juhlapyhät aina ainakin osittain töissä) vaikkei ihan ap:n kuvaamalla tavalla.
Ja meillä on ”suositus” koko pandemiajan ollut, ettei tehdä mitään vapaalla. Esim kesällä kun rajat olivat vapaasti auki, ei olisi saanut matkustaa lomallaan. Tai nytkään ei saisi tehdä välttämättömiä asiointeja enempää. Arvaatte varmaan paljonko alle kahden tonnin netolla viitsii tuollaista kuunnella.
Valopäät tuuttaa someensa kaiken elämästään & tekemisistään ja sitten ihmettelee kun ei saa alansa (tai minkään alan) duunia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä varhaiskasvatuksessa ja eräs vanhempi oli nostanut äläkän, kun oli nähnyt mut lauantaina alkossa :D
Ei ehkä nyt liittynyt ihan siihen mitä aloituksessasi hait, mutta tuli vain mieleen. Monista se on kamalaa, jos lasten kanssa työskentelevät juhlivat ja ottavat alkoa vapaa-ajalla.
Olen itse myöskin töissä varhaiskasvatuksen parissa ja asun pikkupaikkakunnalla, jossa on kyllä alko, mutta juuri tämän takia käyn toisella paikkakunnalla(isompi kaupunki lähellä) alkossa, ettei nipottavat kyylät pääse nillittämään, että tarhatäti vetää viiniä.(Hui kauhistus)
Tämä!
Itse teen sosiaalialan töitä vain pk-seudulla, niin edes vapaalla saa kadota massaan ja elää omaakin elämää.
Pienemmillä paikoilla kyylättäis ihan kaikki tekemiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meillä on ”suositus” koko pandemiajan ollut, ettei tehdä mitään vapaalla. Esim kesällä kun rajat olivat vapaasti auki, ei olisi saanut matkustaa lomallaan. Tai nytkään ei saisi tehdä välttämättömiä asiointeja enempää. Arvaatte varmaan paljonko alle kahden tonnin netolla viitsii tuollaista kuunnella.
Eiköhän tuo ulkomaille matkustamattomuus ollut kesällä suositeltavaa ihan jokaiselle.
Aika monet "duunari" hommat varmistaa ettei jaksa enää iltaisin tehdä mitään. Puhumattakaan vuorotyöt. Ihan tätä ei haettu vastaan kuitenkin.
On esimerkkejä siitä, että opettaja on joutunut pulaan ilmaistuaan mielipiteitään liittyen koulutoimen asioihin kunnassa. Tämä on mielestäni törkeää. Kyllä kaikilla on sanan- ja mielipiteenvapaus. Ja kuka kouluasioista paremmin tietää kuin ope? Luulisi kuntalaisia, huoltajia ja äänestäjiä kiinnostavan, mitä kouluissa tapahtuu ja heillä on oikeuskin tietää.
Itse en millään kehtaa esimerkiksi laittaa tupakaksi työpaikkakunnalla. En halua jäädä oppilaille kiinni 😂. Alkossa sentään uskallan käydä.
Olen töissä koululla enkä tosiaankaan voi ostaa alkoa paikallisesta marketista. Tuskin seurakunnantyöntekijäkään voi tai ehkäisevässä päihdetyössä oleva.