Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi soittaa ulosottomiehelle

Vierailija
16.11.2020 |

Olen odottanut että sieltä tulisi kirje ja nyt vihdoin sen sain. Enää pitäisi nostaa luuri ja soittaa että saisin homman vireille. Kammoan virallisiin paikkoihin soittamista ja pala on kurkussa pelkästä ajatuksesta. Mitä edes sanon? Apua.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite sain kaikki uo-jutut hoidettua sähköpostilla. Pitäisi löytyä asiaa hoitavan viranomaisen yhteystiedoista kirjeen alalaidassa.

Ei kannata, jos ongelman juurisyy on puhelinkammo. Tällä tavoin vain siirtää ongelmaa, joka on vain pakko kohdata jossain vaiheessa elämää. Minä itse puhelinkammoisena hoidin kaikki mahdolliset asiani sähköposteilla, tekstiviesteillä tai menemällä paikan päälle. 

Siirsin vain ongelmaa eteenpäin ja pahensin sitä, kun kynnys soittaa nousi sitä mukaa, mitä pidemmän aikaa sitä kykenin välttelemään. Lopulta elämässä tuli vastaan tilanne, ettei asioita voinut hoitaa mitenkään muuten kuin soittamalla ja silloin kammo oli kasvanut aivan järkyttäviin mittasuhteisiin. 

Lopulta kuitenkin pääsin kammosta eroon, kun pahin vaihe oli ohi ja tajusin, ettei siinä ollut mitään järkeä. Olin aikuinen ihminen, joka pelkäsi, ihan oikeasti, puhelinta! Nykyään ei mitään ongelmaa soittaa yhtään minnekään ja kadun sitä, että en hoitanut ongelmaa aiemmin.

Vierailija
22/37 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti miten helpottunut olo sulla sitten on, kun olet saanut soitettua ja hoidettua asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelu jännittää, niin kirjoita ensin paperille, mitä haluat sanoa ja lue sitten siitä: "Tässä on Maija Meikäläinen, päivää. Mä sain teiltä tämmöisen kirjeen, jossa käsketään ottamaan yhteyttä..."

Vierailija
24/37 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitten kanssa voi neuvotella, ovat tottuneet elämän kirjoon. 

Ei mulla ole mitään neuvoteltavaa kun ei ole maksukykyä. Palkasta tuo tullaan perimään eikä siinä mitään, olen siihen ihan valmistautunut ja itse velat ulosottoon päästin kun ei erien maksamisessa ollut mitään järkeä. Kaikki rahat meni eivätkä velat lyhentyneet korkojen takia.

Ap

Paska homma, ulosoton kanssa tuppaa käymään samoin, rahat lähtee liksasta kyllä, mutta korkoihin ne tuppaa menemään.

Tämä väite on kyllä puppua. Pidemmän päälle tulee todellakin edullisemmaksi maksaa velat ulosoton kautta. Alkuun joo joutuu maksamaan ulosoton omia kuluja mutta puolen vuoden asiakkuuden jälkeen korko tippuu seitsemään prosenttiin. Kulutusluottojen korot ovat korkeimmillaan 20% joten kyllä tuo 7% korko nopeuttaa velan maksamista!

Vierailija
25/37 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jännittää. He tekevät vain työtään.

Vierailija
26/37 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja osaisi tsempata?

Olen ollut. Soitin ja menin hlökohtaisesti tapaamaan. Hyvin miellyttävä ja asiallinen tapaaminen. Mene ihmeessä, asiat alkaat selviämään. Pääsin velasta kuiville 1,5 vuotta sitten.

Vierailija
27/37 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelu jännittää, niin kirjoita ensin paperille, mitä haluat sanoa ja lue sitten siitä: "Tässä on Maija Meikäläinen, päivää. Mä sain teiltä tämmöisen kirjeen, jossa käsketään ottamaan yhteyttä..."

Kannattaa käydä paikalla henkilökohtaisesti. Näytät ettet ole vilpillinen tai salavihkanen lusmu. Kerrot tulosi, omaisuutesi ym. Siitä se lähtee. Valtion virkamies on rennompi velkoja kuin voittoatuottava perintäyhtiö.

Vierailija
28/37 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite sain kaikki uo-jutut hoidettua sähköpostilla. Pitäisi löytyä asiaa hoitavan viranomaisen yhteystiedoista kirjeen alalaidassa.

No voi hitsi, tässä on vain puhelinnumero ja toimiston osoite :/ sähköposti olisi ollut helpotus tällaiselle pelkurille.

Ap

Ei hitsi oon puusilmä. Tässä on siis itä-Uudenmaan ulosottoviraston sähköpostiosoite, voinko laittaa viestiä sinne kun ei ole ulosottomiehen henkilökohtaista osoitetta?

Ap

Käy paikanpäällä Järvenpäässä, lungi paikka.

Vierailija
29/37 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän huomenna ottaa itseäni niskasta kiinni ja soittaa. Helpommallahan siinä loppupeleissä pääsee kuin sähköposteja kikkailemalla. Lähinnä tässä kai hävettää, vaikka en olekaan tässä maassa ainoa jolla maksuongelmia. Kiitos kaikille viesteistä!

Ap

Kuule niitä on kymmeniätuhansia.

Vierailija
30/37 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitten kanssa voi neuvotella, ovat tottuneet elämän kirjoon. 

Keski-Uudemmaalla ei ainakaan erään virkailijan kanssa onnistunut mikään, se on suoraan joko tai. Ei mitään neuvotteluvaraa.

Järvenpäästä aivan päinvastainen kokemus vuodelta 15.

Vierailija
31/37 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tähän tyhmällä kysymyksellä:

Jos laita ulosottovirkailijalle sähköpostia saamastani maksukehotuksesta niin vastaahan hän sähköpostilla eikä ala soittelemaan? Pelkään että soittaa kun olen töissä enkä voi siellä näistä asioista puhua.

T:Eri

Vierailija
32/37 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laita ulosottovirkailijalle sähköpostia saamastani maksukehotuksesta niin vastaahan hän sähköpostilla eikä ala soittelemaan? Pelkään että soittaa kun olen töissä enkä voi siellä näistä asioista puhua.

Laita siihen sähköpostiin, että et voi vastata virka-aikana puhelimeen. Itse hoidin lähes kaiken sähköpostilla uo-virkailijan kanssa. Koko aikana soitin 1-2 puhelua.

Vierailija
33/37 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hitsi, tässä on vain puhelinnumero ja toimiston osoite :/ sähköposti olisi ollut helpotus tällaiselle pelkurille.

Ap

Ei hitsi oon puusilmä. Tässä on siis itä-Uudenmaan ulosottoviraston sähköpostiosoite, voinko laittaa viestiä sinne kun ei ole ulosottomiehen henkilökohtaista osoitetta?

Ap

Ulosottomiesten osoitteet ovat salaisia.

Muuten niiden kotiovella olisi ihmisiä astaloiden kanssa.

Vierailija
34/37 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla yhteydessä myös sähköisen palvelun kautta.

Vierailija
35/37 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita siihen sähköpostiin, että et voi vastata virka-aikana puhelimeen. Itse hoidin lähes kaiken sähköpostilla uo-virkailijan kanssa. Koko aikana soitin 1-2 puhelua.

Kiitos! :) Tuolla ulosoton sähköisessä asiointipalvelussa ei kyllä edes ole minun puhelinnumeroani. Saavatko sen kuitenkin jostain kaivettua?

Vierailija
36/37 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uo-mies, soittaa aina kahdesti.

Vierailija
37/37 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille PARANOID!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän