Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan tyhmin

Vierailija
16.11.2020 |

Olen työni puolesta joutunut tilanteeseen, jossa vietän paljon aikaa ihmisten kanssa, joiden taustat ja koulutus ovat paljon paremmat kuin itselläni. Kyseiset ihmiset ovat pääsääntöisesti lähtöisin varakkaamista perheistä ja käyneet kauppakorkean tai yliopiston sekä asuneet ulkomailla osan elämästään. Omat lähtökohtani olivat aivan erilaiset, vanhempani kävivät vain kansakoulun ja minäkin luin vain merkonomiksi. Matkustelut ovat jääneet pariin kertaan Kanariansaarilla.

Muutamien sattumien kautta olen kuitenkin päätynyt hyväpalkkaiseen työhön ja ympyröihin, joissa en todellakaan uiskentele kuin kala vedessä. Vaikka en varsinaisesti peittelekään taustaani, en ole erityisemmin korostanutkaan sitä, että ensimmäiset kokemukseni esim. rapujuhlista ovat viime vuodelta...

Huomaan jatkuvasti aukkoja sivistyksessäni ja jotta pääsisin edes suunnilleen samalle tasolle kyseisten työkavereiden kanssa, pitäisi minun nyt sivistää itseäni. Mutta miten? Mistä lähteä liikkeelle? Tietoa on saatavilla, mutta mikä on oleellisinta? Jään monesti keskustelujen ulkopuolelle, koska minulla ei ole aavistustakaan siitä mistä muut puhuvat. En ole lukenut samoja kirjoja, en ole kuunnellut samanlaista musiikkia, en ole käynyt poliittisia keskusteluja tai perehtynyt historiaan sen enempää, mitä koulussa siitä on puhuttu (ja senkin olen unohtanut!). Opeteltava tietomäärä on aivan valtava! Ja maailma muuttuu koko ajan, joten ei riitä, että luen historiaa, kaunokirjallisuutta ym., vaan minun pitäisi myös seurata aktiivisesti mitä maailmalla ja taloudessa tapahtuu. Suoraan sanottuna aivokapasiteettini ei edes riitä tämän kaiken käsittelyyn.

Onko minulla kohtalotovereita? Oletteko vain myöntäneet oman tietämättömyytenne vai ratkaisseet ongelman jollakin muulla tavalla? Minua ahdistaa olla työpaikkani tyhmin.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a? Jospa keskittyisit tekemään sitä työtä mistä palkkaa saat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla