Partio on jatkossa jumalatonta menoa
Uskomatonta toimintaa!
https://yle.fi/uutiset/3-11648312
Partiolupauksesta poistettiin sana "Jumala" – tarkoituksena on korostaa, että Partio kuuluu kaikille
Kommentit (14)
Mua häiritsi jo lapsena 90-luvulla partiossa se Jumalan tuputtaminen ja rukoilu ja jeesuslaulut. Eli hyvä homma tämä.
Hieno juttu :)
Vielä kun saataisiin jeesustelu pois täysin peruskouluista.
Aikanaan lopetin partion, koska en jaksanut sitä uskonnon tuputusta. Samasta syystä en ole edes harkinnut vieväni omaa lastani sinne.
Hieno homma! Jumaluskovaiset voivat seurakuntiensa puitteisssa järjestää retkeilytoimintaa, mikäli Jeesus ja makkarat nuotiolla kuuluvat erottamattomasti yhteen.
Partion on syytä olla tunnustukseton. Yhteistyötä voi toki tehdä eri uskontokuntien ja vapaa-ajattelijoiden yms. katsomuksellisten liikkeiden kanssa.
Olisipa ollut minun aikanani. Kun olin lapsi, halusin niin kovasti partioon, mutta äitini oli kuullut, että siellä rukoillaan, joten eihän se käynyt päinsä. Valveutuneita ateisteja olivat, eivätkä halunneet lastaan tekemisiin kirkon kanssa. Kyllä minä olisin yhdet rukoukset teeskennellyt, jos olisin saanut mennä kaverien kanssa, mutta vanhemmille ei käynyt.
Eihän ole, päinvastoin toiminta kattaa nyt kaikki mahdolliset jumalat.
Oikeastaanhan jumalallisuuden määrä kasvoi roimasti, kun yhden sijaan nyt voi olla lukematon määrä sen tarkemmin erittelemättöämiä jumalia.
Vielä kun saataisiin seurakunnat pois sähläämästä kokonaan niin ehkä viitsisi lapset tuonne laittaa.
Nykyisillä taustavoimilla ei.
Luin jostain artikkelista, että partio joka tapauksessa säilyttää tiiviin yhteistyön luterilaisen kirkon kanssa, eli se ei muutu.
Hyvä. Minuakin häiritsi jo 80-luvulla Suomen Partiolaisten uskonnollisuus. Jamboreella tuli kuitenkin vastaan partiolaisia ympäri maailman ja eri uskontokunnista. Miksi Suomen Partiolaiset liputtivat juuri kristinuskolle?
Oliko B-P:n aikana kuinka uskonnollista?
Ihan mahtavaa! Voisin ilmoittaa lapset sinne vaikka heti! Jumalat kuuluu ihan muualle kuin lasten harrastuksiin.