G: Sattuiko kierukan laitto? Itkettää jo valmiiksi
Kommentit (25)
Ota särkylääkkeet, niin ei. Saattaa kyllä sattua myöhemmin, mm. menkkojen aikaan.
N33
Kysyin fb ryhmässä, siellä sanottiin että sattuu enemmän kuin synnytys tai selän murtuma.
No valitettavasti sanon että sattui. Itse toimenpide ei juurikaan, mutta sen jälkeen melkein pyörryin ja tuli hirveä mahakipu. Pääsin niukin naukin pois vastaanotolta. Tai ehkä pyörryinkin kun pääsin kotiin; kaaduin sohvalle ja nukuin monta tuntia.
En kuitenkaan kadu, oli paras ehkäisymuoto kaikkiaan ja hetken se vain kirpaisi.
Vierailija kirjoitti:
No valitettavasti sanon että sattui. Itse toimenpide ei juurikaan, mutta sen jälkeen melkein pyörryin ja tuli hirveä mahakipu. Pääsin niukin naukin pois vastaanotolta. Tai ehkä pyörryinkin kun pääsin kotiin; kaaduin sohvalle ja nukuin monta tuntia.
En kuitenkaan kadu, oli paras ehkäisymuoto kaikkiaan ja hetken se vain kirpaisi.
Ok kiitos, ei kierukkaa minulle! Ap
Itse sanoisin monta kierukkaa laitattaneena, että sattuu kyllä, mutta kipu on vain hetkellistä, sitten kun on paikallaan, niin tilanne ohi. Ja itse rakastan hormonikierukkaa, loppui kuukautiset, aivan mahtava suomalainen keksintö!
Miehet varmaan suostuisivat sellaiseen ehkäisyyn, että penikseen työnnettäisi joku rautalanka. Miksi aina naisille tällaista? :(
Minulla myös hyvin kivulias toimenpide. Olin etukäteen ottanut särkylääkettä ja minulla on useita synnytyksiä. Mutta se asetus tuntui kuin olisin saanut kovan sähköiskun. Kipu meni kyllä nopeasti ohi. Itse kierukka ei sitten sopinut minulle ollenkaan. Otatin sen sittemmin pois. Poisto ei sattunut ollenkaan.
Sattuuhan se, nipisti. Mutta koko hommaan meni ehkä minuutti. Kyllä sanoisin että kierukka on sen arvoinen... Yhdet menkat puolen vuoden sisään, jotka kesti alle vuorokauden ✌️
Vierailija kirjoitti:
Miehet varmaan suostuisivat sellaiseen ehkäisyyn, että penikseen työnnettäisi joku rautalanka. Miksi aina naisille tällaista? :(
Koska sä jaat liikaa sitä tussuas. Rangaistuksena sinne ängetään seurantalaitteistoa joka kulkee kierukan nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Sattuuhan se, nipisti. Mutta koko hommaan meni ehkä minuutti. Kyllä sanoisin että kierukka on sen arvoinen... Yhdet menkat puolen vuoden sisään, jotka kesti alle vuorokauden ✌️
No ei haittaa menkat. Kiitos, mutta ei koskaan kierukkaa mulle.
Kipulääkitse itsesi ennen toimenpidettä, ja kyllä se siitä huolimatta jonkin verran tuntuu. Mutta epämiellyttävä tunne loppuu heti, kun toimenpide ohi. Hormonikierukka on pelastus, jos kärsit runsaista, kivuliaista kuukautisista. Itse koin suuren vapauttavan tunteen, kun menkat jäi pois, tai tuli muutamana tippana joskus. Alussa noin 4 kk: n ajan tosin oli epäsäännöllisiä, pitkiäkin vuotoja, tiputteluja, ja silloin manasin kierukan, ja kaduin. Puolen vuoden jälkeen alkoi toimia moitteetta. Kaipa kohdun täytyy tottua vierasesineeseen oman aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös hyvin kivulias toimenpide. Olin etukäteen ottanut särkylääkettä ja minulla on useita synnytyksiä. Mutta se asetus tuntui kuin olisin saanut kovan sähköiskun. Kipu meni kyllä nopeasti ohi. Itse kierukka ei sitten sopinut minulle ollenkaan. Otatin sen sittemmin pois. Poisto ei sattunut ollenkaan.
Hyi!! Ja kierukkaa muka kehutaan!!
Sullakin ensin kidutus ja sekin turhan takia.
Minulle laitettiin nukutuksessa, on endometrioosi. Mene rohkeasti vain sinne ja jos sattuu liikaa niin kysy tuosta mahdollisuudesta saako nukutuksessa. Vuoden on kohta ollut ja elämänlaatu muuttunut paljon, ei juurikaan vuoda kun ennen vuoti joka välissä niin ettei päässyt mihinkään ja yölläkin sai hypätä vessassa monta kertaa. Mahtava keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin fb ryhmässä, siellä sanottiin että sattuu enemmän kuin synnytys tai selän murtuma.
Jo on päässyt synnytyksestä helpolla, jos kierukan laitto sattuu enemmän!
En ymmärrä tota Burana etukäteen kehoitusta! Ihan sama että otappa ennen synnytystä Burana. Kierukka asetetaan että kohdunsuu avataan ja pidetään auki että kierukan saa paikalleen. Että buranahan tuohon auttaa 🙄
Sattuu ihan pirusti, sattuu myös loppupäivän, supisteluja voi tulla muutama päivä ja minä ainakin vuosin verta jo sinne laittopaikan lattialle. Ei ikinä enää!
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoisin monta kierukkaa laitattaneena, että sattuu kyllä, mutta kipu on vain hetkellistä, sitten kun on paikallaan, niin tilanne ohi. Ja itse rakastan hormonikierukkaa, loppui kuukautiset, aivan mahtava suomalainen keksintö!
Etkö yhtään kyseenalaista terveyden kannalta tuota että kuukautisia ei enää tule? Tietysti jokaisen oma asia, mutta eihän se aivan normaalia ole.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi syy miksi en enää halua parisuhdetta. Viimeksikin kävin helvetin läpi etsiessäni sopivaa ehkäisyä. Ei se miehen panopatjana oleminen ole sen kaiken kärsimisen arvoista. Ainakin pitää olla joku tosirakkaus ja sielunkumppani jotta uudestaan siihen touhuun lähtisin.
Ei sattunut, täysin kivuton toimenpide.