Työkaveri, joka ei osaa käyttäytyä
Kirjoitin pari päivää tänne siitä kun kahvitauolla koitin hyvää hyvyyttäni auttaa työkaveriani häntä stressanneessa asiassa, kiitokseksi siitä hän huusi minulle kaikkien kuullen siinä.. Lähdin siitä sitten vain pois kun en suostunut sitä huutoa kuulemaan.
Tästä on nyt tosiaan se pari päivää ja tää ei ole puhunut mulle sanaakaan sen jälkeen, mikä toisaalta sopii mulle oikein hyvin, mutta töitäkin pitäisi pystyä tekemään.
Oon vakavissani miettinyt, että sanon tästä hänen esimiehelleen. Meneekö yli? Tänä aamuna näin tätä työkaveria, sanoin huomenta - ei mitään vastausta takaisin. Kysyin suoraan onko kaikki ok johon hän vain hymähti jotakin
Näinkö työpaikoilla toimitaan?
Kommentit (7)
Kiitos, tulipa tästä hyvä mieli :( Ap
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:40"]
'Hyvää hyvyyttäni ' särähtää pahasti korvaani. Aiempaa ketjuasi en nähnyt, mitta oman kokemukseni mukaan hyväähyvyyttään-marttyyrit sotkeentuvat asioihin, jotka eivät todellakaan kuulu. Pysy erossa toisen asioista, hoida omasi ja työsi. Pyydä työkaverilta anteeksi asiaan sekaantumistasi ja sovi, että jatkossa puhutaan vain työasioista. Ei selvitellä kenenkään asioita edes hyvää hyvyyttään...
[/quote]
Sama täällä. Vihaan asioihini puuttumista -kukaan ei niistä paljoa tiedä koska en niitä kerro.
Kuule ap, minäkin ennen yritin "hyvää hyvyyttäni" ihmisiä auttaa, mutta ei siitä saa kuin p**kaa niskaansa. Kaikkien pitää saada tehdä ne omat virheensä ja syvimmän rämpimisen kautta. On ollut muuten elämä ja ystävyyssuhteet helpompia sen jälkeen, kun ymmärsin etten ole toisten hyvinvoinnista vastuussa! Ja loppujen lopuksi, kivahan se on toisten vastoinkäymisille sitten nauraakin, kun tietää etteivät ne halunneet ottaa apua vastaan. Kotona voi sitten jurputtaa siitä, kuinka ne tollot ei omaa parastaan ymmärrä ja kärsivät sen ihan itse...
Joo, ei tosiaan kannata auttaa ketään hyvää hyvyyttään. Kaikkein pahinta toiselle on se, että silloin tavallaan kaikille tulee selväksi ettei pärjää itse. Vaikka onhan se jo ennen sitäkin selvää, mutta kun se tuodaan julkisesti esille niin se on vielä pahempaa, niin kauan kuin se on salaisuus vaikka julkinenkin sellainen niin toisella on mahdollisuus säilyttää kasvonsa.
En tiedä aiemmasta ketjusta eli mitä asia koskee. Mutta autoitko siis työasiassa vai sorkitko yksityisiä juttuja, pyysikö hän apua vai puutuitko hyvää hyvyyttäsi asioihin jotka ei sulle kuulu. Oliko ainutlaatuinen tilanne vai tuliko nyt vaan viimeine pisara vastaan ja läikähtikö yli.
Jos se ei nyt vaan tykkää susta jostain syystä. Tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin mutta en lähtisi esimiehelle kantelemaan, tilanne voi muuttua pahemmaksi.
Jos asia sinua vaivaa, niin yritä jutella kahden kesken ko. henkilön kanssa.
'Hyvää hyvyyttäni ' särähtää pahasti korvaani. Aiempaa ketjuasi en nähnyt, mitta oman kokemukseni mukaan hyväähyvyyttään-marttyyrit sotkeentuvat asioihin, jotka eivät todellakaan kuulu. Pysy erossa toisen asioista, hoida omasi ja työsi. Pyydä työkaverilta anteeksi asiaan sekaantumistasi ja sovi, että jatkossa puhutaan vain työasioista. Ei selvitellä kenenkään asioita edes hyvää hyvyyttään...