Mitä mieltä ihmisistä, jotka lähtevät aina viime tingassa tai myöhässä?
Kommentit (21)
Pitävät itseään korvaamattomina. Pitää aina vielä tehdä jotain, ennen kuin lähtee. Eivät myöskään arvosta rahtuakaan muiden aikaa. Jos on vaikka pyydetty kylään, kyläreissun pitäisi olla jo ohi, kun tulevat.
Skippaan yleensä elämästäni aika nopeasti. Riippuu ihan henkiöstä. Esim vanhalle äidilleni sanon, että lähdetään klo 13:30, vaikka oikeasti pitääkin lähteä vasta klo 14. Koska silloin äitini on yleensä valmis klo 14 emmekä myöhästy. Mutta joku omaa ikäluokkaani...siedän kaksi kertaa ja kolmannesta "heippa ja hyvää loppuelämää".
Aina kun olen ollut tekemisissä myöhästelijän kanssa, niin suhteessa on muutenkin ollut skismaa. Yleensä jotain ylemmyydentuntoa, kontrollinhalua tai kateutta tämän toisen osapuolen puolelta. Suurin osa ihmisistä on tavallisesti ajoissa tai myöhästyvät joskus hieman, jos paljon niin erityisestä syystä. Mutta jos ihmissuhde on kunnossa ja terve, niin myöhästelykään ei yleensä ole ongelma.
Vaikeuksia siirtymätilanteissa. Ehkä diagnosoimaton ADD-tyyppinen häiriö.
T. Myöhästelijä.
Minä olen aina myöhässä. Se on täysin ei-tahdonalaista. Myöhästyn juhlista ja hautajaisista. Myöhästyn töistä ja jopa työhaastatteluista. Ei ole helppoa mutta jotenkin sitä on silti pärjätty.
Mun yksi ystävä on häslä ja krooninen myöhästelijä. Sovin aina tapaamisen 30-45min aikaisemmaksi kuin mitä mielessäni olen ajatellut. Silloin yleensä ollaan samoihin aikoihin paikalla. Ärsyttäväähän sen käytös on, mutta minkäs teet 😒
Vierailija kirjoitti:
Mun yksi ystävä on häslä ja krooninen myöhästelijä. Sovin aina tapaamisen 30-45min aikaisemmaksi kuin mitä mielessäni olen ajatellut. Silloin yleensä ollaan samoihin aikoihin paikalla. Ärsyttäväähän sen käytös on, mutta minkäs teet 😒
Miksi olet häslän kanssa tekemisissä?
En mitään. Tuppaan itse useimmiten myöhästymään. Nuorena olin ajoissa mutta perheen perustamisen jälkeen aloin myöhästymään melkein poikkeuksetta. Nykyään en enää ota asiasta stressiä vaan sovin tapaamiset aina noin aikatauluilla. Sanon tulevani käymään esim. yhden ja puoli kahden välillä. Siihen kyllä kykenen.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun olen ollut tekemisissä myöhästelijän kanssa, niin suhteessa on muutenkin ollut skismaa. Yleensä jotain ylemmyydentuntoa, kontrollinhalua tai kateutta tämän toisen osapuolen puolelta. Suurin osa ihmisistä on tavallisesti ajoissa tai myöhästyvät joskus hieman, jos paljon niin erityisestä syystä. Mutta jos ihmissuhde on kunnossa ja terve, niin myöhästelykään ei yleensä ole ongelma.
Ja ikävä myöntää, mutta itekin myöhästelen vain lähinnä silloin, kun tapaaminen ei ihan hirveästi kiinnosta tai tunnen jotain sisäistä ristiriitaa ihmisen/asian kannalta.
Mulla on ilmeisesti add. Myöhästelen toisinaan ja olen todella pahoillani siitä, stressaan asiasta.
Eräissä häissä sulhasen sisko avautui minulle ja parille muulle naiselle, että valehteli miehelleen, jotta häät alkavat 2 tuntia aikaisemmin, kuin ne oikeasti alkoivat, jotta eivät myöhastyisi. Saapuivat vajaa puoli tuntia ennen häiden alkua paikalle. Lapsille piti vielä vaihtaa juhlavaatteet päälle.
En tiedä, liittyykö millään tavalla asiaan, mutta kyseisellä miehellä on sittemmin diagnosoitu narsismi.
Ennen olin aina ajoissa mutta kerran myöhästyin itsestäni riippumattomista syistä. Olin ihan paniikissa mutta lopulta hyväksyin asian. Perillä olin itseasiassa hämmästynyt kuinka vähän myöhästymistäni noteerattiin. Sen jälkeen olen ollut myöhässä usein. Koen että se ensimmäinen myöhästyminen tavallaan korkkasi tämän tavan minulle.
Täällä myös yksi add ja aina olen joko just ajoissa tai hirman myöhässä. Ei ole kyse omahyväisyydestä tai kunnioituksen puutteesta muita kohtaan. Ihan normaalia add-oireilua vaan.
Huono tapa. Pyydä treffeille varttia ennen kuin itse menet, saattaa sitten olla paikalla ajoissa.
Sitä mieltä että heillä on liikaa ohjelmaa, jolloin sitä voisi karsia reippaasti. Tai voisivat itse suunnitella aikataulunsa erilailla, ajat jotka sopivat heille ja täsmäävät muiden samantyyppisten kanssa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi add ja aina olen joko just ajoissa tai hirman myöhässä. Ei ole kyse omahyväisyydestä tai kunnioituksen puutteesta muita kohtaan. Ihan normaalia add-oireilua vaan.
Sori, mutta add ei vaikuta mitenkään älykkyyteen. Jos olet sopinut jonkun kanssa tapaamisen esim klo 15, silloin vain ajattelet, että tapaaminen on klo 14:30. Jos myöhästyt puoli tuntia, olet kuitenkin klo 15 paikalla eikä toisen tarvitse odotella sinua.
t. Toinen add
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta add ei vaikuta mitenkään älykkyyteen. Jos olet sopinut jonkun kanssa tapaamisen esim klo 15, silloin vain ajattelet, että tapaaminen on klo 14:30. Jos myöhästyt puoli tuntia, olet kuitenkin klo 15 paikalla eikä toisen tarvitse odotella sinua.
t. Toinen add
Ei se auta. Myöhästyy vaan enenmän. Ei tätä asiaa ole mahdollista järjellä selittää.
Mulla on pakkoneurooseja. Vie "hetken" aikaa ennen kuin pääsen lähtemään. :)
Näin Suomen talvessa tulee ihan konkreettinen asia vastaan, jos vitkastelee, nimittäin pimeys. Sekään ei estä myöhästelijää myöhästymästä.