Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kynsien lakkaus loppuraskaudessa kerran?

Vierailija
13.03.2014 |

Onko ok vai ei? En ole lakannut kynsiä koko raskauden aikana tähän asti. Tiedän, että lakanpoistoaine on se suurin ongelma, eikä mulla pysyisi lakka sellaisenaan hyvänä 40 vkoa... Joten en ole liuottimilla alkanut pelleillä. Mietin, lakkaisinko kynnet ihan tässä loppusuoralla nyt. Ei tarvitsisi enää poistoainettakaan käyttää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,

Itse olen ihan jokaisen kolmen lapsen kohdalla käynyt jalkahoidossa ja laittanut tulipunaiset varpaankynnet loppuraskaudesta kun ei kauhean hyvin enää itse taivu. En ole edes ajatellut että siitä voisi olla jotain haittaa.

Vähemmän kai nyt kynsien kautta mitään imeytyyy yhtään mihinkään. Ymmärrän vielä hiusten värjäämättömyyden, mutta kynsilakan välttely... Jo menee aika hulluksi.

Jos joutuu töitä tekemään ja elämään normaalia elämää, niin niitä kemikaalejakin on jonkin verran pakko käyttää. Kyllä mun työssä ainakin pitää olla huoliteltu ja siisti, eli joudun meikkaamaan, peseytymään, pesemään hiukset, käyttämään dödöä jne. Kynsiä ei ole pakko lakata, mutta tämä on ensimmäisnen kerta kun kuulen jonkun ajattelevan, että kertaalleen laukkauksesta voisi edes teoriassa olla jotain haittaa...

Vierailija
2/10 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko raskauden ajan ollut kynsilakkaa. Luuletko, että se poistoaine imeytyy jotenkin vauvan verenkiertoon vai mitä ihmettä tämä taas on. Järki käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoaine on liuotin, yksikään liuotin ei ole suositeltava.

Lakka itsessään on ok.

Vierailija
4/10 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:52"]

Mulla on koko raskauden ajan ollut kynsilakkaa. Luuletko, että se poistoaine imeytyy jotenkin vauvan verenkiertoon vai mitä ihmettä tämä taas on. Järki käteen.

[/quote]

Mitä sinä oletat poistoaineelle tapahtuvan? Millä tavalla sikiö suojautuu siltä? Ihan lääkärinä kiinnostaa vastauksesi ja perusteet.

Vierailija
5/10 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:52"]

[/quote]

Mitä sinä oletat poistoaineelle tapahtuvan? Millä tavalla sikiö suojautuu siltä? Ihan lääkärinä kiinnostaa vastauksesi ja perusteet.

[/quote]

Toki kun se koskettaa ihoa, kuten väistämättä vähän käy jos paksumpaa lakkakerrosta poistaa, mutta kynnen kautta ei kai mikään imeydy? Se ihoa koskettava osuus on vaan jotenkin niin häviävän pieni, kun miettii, että joka päivä vaikkapa peseytyy ja harjaa hampaat ja käyttää saippuaa ja dödöä ja muita kemikaaleja. 

En osaa nähdä kynsien lakkaamista ongelmana, mutta toki jos sitä lakkaa touhuaa vaikka monta kertaa viikossa, kuten varmaan huoliteltuun sormien lkynsien akkaukeen kuuluu, tämä on mahdollinen ongelma, mutta satunnaisesta tai kertaluontoisesta lakkauksesta ei kai oikein voi edes teoriassa aiheutua mitään...Vai onko tutkimusta aiheesta? Lääkäri varmaan tietää jos on.

Vierailija
6/10 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko naiset oikeesti näin sekaisin, että tällaista edes mietitään?! Mitä ihmettä?!

Vierailija
7/10 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi....hyvänen....aika

enemmän myrkkyjä saat liikenteen ym saasteista :/

Vierailija
8/10 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä puhuttu lakasta vaan poistoaineesta.

Saippua tai deodorantti eivät ole liuottimia.

Vierailija
9/10 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:36"]

Eihän tässä puhuttu lakasta vaan poistoaineesta.

Saippua tai deodorantti eivät ole liuottimia.

[/quote]

Ihan vaan tiedoksi, että vesikin on liuotin. 

Vierailija
10/10 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäs alapeukutatte, mutta vesi nyt vaan on liuotin halusitte tai ette. Suurin osa kynsilakoista tehdään nitroselluloosasta, joka sekin pitää liuottaa liuottimeen. 

Kynsilakanpoistoaineita on erilaisia. Osassa on asetonia ja osassa ei. Mikäli tässä pelätään asetonia niin voin kertoa, että sitä esiintyy meidän elimistössämme ihan luonnollisestikin. Jos sitä poistoainetta ei juo tai läträä sen kanssa desitolkulla niin ei kyllä pitäisi olla mitään ongelmaa. Varsinkin jos pesee sen jälkeen kätensä. Heittäkää minua jollain tutkimustuloksella, jossa sanani kumotaan. Jatkuva altistus erilaisille kemikaaleille ei toki ole koskaan hyväksi, mutta tässähän ei sellaisesta ole kyse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi