Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika pääsee intistä, opiskelupaikka on..

Vierailija
12.03.2014 |

Ahkeraa työnhakua, mutta ei ole löytänyt. Onko nyt niin, ettei työkkärin toimenpiteisiin, esim. sanssikorttiin tai tmt-harjoitteluun ole mahdollisuuksia, koska on jo ottanut opiskelupaikan vastaan? Voisi yhteen paikkaan päästä jos saisi jotain työllistämistukea, mutta ei taida olla mahdollista. Lupasin ottaa selvää, itsellään vähän heikkoa päästä nettiin tai ei ehdi, kun hakee niitä töitä. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ammatti hänellä on jo yksi, lähtee nyt siis jatkamaan. 

Vierailija
2/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään tietoa? Olen koettanut googlettaa vaikka mitä, mutta ei löydy mitään tietoa tällaisesta tilanteesta. Ei tämä voi harvinainen olla, sillä hänellä on tupakaverikin kuulemma ihan samassa tilanteessa eikä kuulemma hänkään tiedä. Eli kun on jo ottantu opiskelupaikan vastaan, mutta ei aloittanut ja intti loppuu, niin onko väliajalla mitään mahkuja tukitöihin, kun normaaleja töitä ei tunnu löytyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö, eikö intistä pääsevän pojan pitäisi huolehti ja hoitaa nämä asiat itse ja äiti voisi vain luottaa siihen että poika hoitaa hommansa? Itse en asunut enää äidin kanssa kun menin intiin.

t. mies

Vierailija
4/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 20:56"]

ööö, eikö intistä pääsevän pojan pitäisi huolehti ja hoitaa nämä asiat itse ja äiti voisi vain luottaa siihen että poika hoitaa hommansa? Itse en asunut enää äidin kanssa kun menin intiin.

t. mies

[/quote]

No turha tuossa vaiheessa on omaa asuntoa hankkia, kun muuttaa kotoa pois heti kun töitä löytyy eikä tiedä mistä. En minä hae hälle töitä, vaan minua kiinnostaa lähinnä että joutuuko elämään vanhempien varassa ja lupasin ottaa selvää oisko tt-paikkoihin mahdollisuutta, kun yksi paikka minun tuttujeni kautta voisi olla. Pikkufirma, joten eivät ihan voi palkata ilman tukea. Olitko sinä samassa tilanteessa sitten? 

Vierailija
5/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muuttaa pois sitten viimeistään kun opiskelut alkaa. Mutta jollain pitäisi muutama kk tulla toimeen ja en kai minä voi heitteille jättää, jos ei töitä löydä. 

Vierailija
6/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohje työttömyysturvasta sanoo näin "Työnhakijan ottaessa opiskelupaikan vastaan, mutta ilmoittautuessa välittömästi poissaolevaksi, hänen ei katsota aloittaneen opintoja, eikä häntä valitusasteiden vakiintuneen tulkinnan mukaan voida pitää päätoimisena opiskelijana. Koska kyse ei ole opintojen päätoimisuuden arvioinnista, vaan siitä, ettei hakijaa pidetä lainkaan opiskelijana, TE-toimisto antaa asiasta etuuden maksajalle tiedotteen. Tiedotteen tarkoituksena on ilmoittaa maksajalle, että TE-toimisto on tietoinen hakijan opiskelupaikasta. Epäselvissä tapauksissa tehdään selvityspyyntö ja annetaan sitova työvoimapoliittinen lausunto."

Poikasi voi siten ilmoittautua TE-toimiston asiakkaaksi (netissä), jonka jälkeen TE-toimiston kanssa yhdessä voidaan katsoa, mikä onnistuu. Esim. työkokeilu on mahdollinen kaikille henkilöasiakkaille tietyissä rajoissa.

Poikasi voi soittaa myös Työlinjan neuvontaan  0295 020 700 tai laittaa sähköpostia tyolinja@te-toimisto.fi.

Vierailija
7/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 20:56"]

t. mies

[/quote]

Intin ajalta valtio maksaa vuokran, joten aika moni lähtee inttiin niin, että asuntona on 4 h + k.

Vierailija
8/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 20:56"]

t. mies

[/quote]

Intin ajalta valtio maksaa vuokran, joten aika moni lähtee inttiin niin, että asuntona on 4 h + k.

[/quote]

enpä usko kun itse täytyy kuitenkin asua siellä ensin väh 3kk

Vierailija
9/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: Kiitos. Olinpa tyhmä, kun sotkin sen intin siihen hakusanaan. Samahan se tietysti koskee kuin muita ja poika tai pojat  varmaan tehneet saman virheen. Laitan linkin välittömästi.

Tuo asunnolla keinottelu ei enää tosiaan onnistu, tuo kolmen kk:n sääntö on tullut jo aikaa sitten voimaan. Kyllä ne tutut nuoret tuosta osasivat ottaa sentään selvää. Yksi muutti juuri sopivasti viime kesänä. 

Vierailija
10/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhaa nopiskella, jos ammatti jo on?

Vierailija
11/11 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 20:56"]

t. mies

[/quote]

[/quote]

enpä usko kun itse täytyy kuitenkin asua siellä ensin väh 3kk

[/quote]

Tuo on yleinen harhaluulo. Kyllä asunnon hankkiminen onnistuu kesken intinkin puolustusvoimien laskuun. Kokemusta on ja Kelan sivuilta löytyy tietoa.