Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöt hävettää.

Vierailija
12.03.2014 |

Teen kotoa töitä. Lapsi on tarhassa silloin.

Naapurit ilmeisesti luulee että olen vaan kotona völläämässä sillä välin kun muksu tarhassa.

Ärsyttää ihab sairaana.

Pitääköhän minun liimata postilaatikoiden ilmoitustaululle lappu, että HEI TEEN KYLLÄ MYÖS TÖITÄ MUTTA KOTOA, EN OLE MIKÄÄN LAISKALÄSKI.

KIITOS VITTI

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan tunteen. Meidän naapurit oli oikein paikallisen lehden valituspalstalle soittaneet tai lähettäneet viestin asiasta, riittävästi tietoa että tunnistin itseni. Mulla tosin tilanne, että opiskelin ja tein lopputyötä ja paljon vapaavalintaisia opintoja verkkokurssina - ne tulivat muotiin juuri silloin. sen lisäksi toinen lapsi oli viivästyneen puheenkehityksen vuoksi erityispäiväkodissa, mihin valittiin lapsen tilanteen mukaan ja vanhempien työpaikka ei siihen vaikuttanut. Isä vei, koska pk, jossa erityisryhmä täysin sattumalta oli ihan hänen työpaikkansa vieressä, toisella puolella tietä. Isän työaika alkoi seitsemältä. No toinen lapsi oli sitten toisessa ryhmässä. 

Lehdessä oli tällainen juttu, en muista sanantarkkaan: Lapset viedään päiväkotiin jo aamulla ennen seitsemää  ja äiti jää vaan kotiin tietokoneen ääreen. Ei ihme, ettei lapsi edes uskalla puhua mitään kun äiti ei viitsi hoitaa. Eli aika selkeästi tunnistettava kommentti. 

Myöhemmin tein yrittäjänä etätöitä, syy sama että tuo toinen lapsi tarvitsi niin paljon tukea ja hänellä todettiin kaikenlisäksi fyysinen sairaus, eli piti laukata sairaalassa aika paljon. Ei sitä silloinkaan moni ymmärtänyt, että teen töitä. Tein tästä ehkä joskus n. vuosi sitten tänne muistaakseni aloituksenkin ja kohtalotovereita löytyi. 

Vierailija
2/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 ainakin yrittäjänä sai pelkkää tulospalkkaa. Se toimii etätöissä hyvin. Nykyään olen palkkatöissä toimistossa ja joskus kadun yrityksen lopettamista. Ei se kannattamton ollut, mutta kuitenkin palkkatyö tuntuu turvallisemmalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu naapurin kouluikäiset pennut kyselevät miksi vasta nyt haen tarhasta.. siis hain tänään 15.30 kun meni puhelu pikkasen yli. Tarha tuossa 600 m päässä..

Huomaa että äiti valittanut kavereilleen ja lapset sattuneet kuulemaan.

Vierailija
4/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 siis ap

Vierailija
5/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 17:53"]Kertoo siitä että sun itsetunto ei ole kummoinen jos välität siitä mitä naapurit ajattelee.

Itse teen etätöitä 1-5 päviään viikosta. Ajatelkoon kuka mitä tykkää. 

[/quote]

Onko sinulla lapset tarhassa/pph:lla, onko sinulla lapsia?

[/quote]

On lapsi, joka on tällä hetkellä koulussa, mutta olen tehnyt etätöitä myös silloin kun hän on ollut tarhassa. Olen hoidossakin tuonut julki että äiti menee nyt KOTIIN ETÄTÖIHIN. Ei kertaakaan kuulunut mitään sanomista. 

Vierailija
6/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 18:05"]Jaan tunteen. Meidän naapurit oli oikein paikallisen lehden valituspalstalle soittaneet tai lähettäneet viestin asiasta, riittävästi tietoa että tunnistin itseni. Mulla tosin tilanne, että opiskelin ja tein lopputyötä ja paljon vapaavalintaisia opintoja verkkokurssina - ne tulivat muotiin juuri silloin. sen lisäksi toinen lapsi oli viivästyneen puheenkehityksen vuoksi erityispäiväkodissa, mihin valittiin lapsen tilanteen mukaan ja vanhempien työpaikka ei siihen vaikuttanut. Isä vei, koska pk, jossa erityisryhmä täysin sattumalta oli ihan hänen työpaikkansa vieressä, toisella puolella tietä. Isän työaika alkoi seitsemältä. No toinen lapsi oli sitten toisessa ryhmässä. 

Lehdessä oli tällainen juttu, en muista sanantarkkaan: Lapset viedään päiväkotiin jo aamulla ennen seitsemää  ja äiti jää vaan kotiin tietokoneen ääreen. Ei ihme, ettei lapsi edes uskalla puhua mitään kun äiti ei viitsi hoitaa. Eli aika selkeästi tunnistettava kommentti. 

Myöhemmin tein yrittäjänä etätöitä, syy sama että tuo toinen lapsi tarvitsi niin paljon tukea ja hänellä todettiin kaikenlisäksi fyysinen sairaus, eli piti laukata sairaalassa aika paljon. Ei sitä silloinkaan moni ymmärtänyt, että teen töitä. Tein tästä ehkä joskus n. vuosi sitten tänne muistaakseni aloituksenkin ja kohtalotovereita löytyi. 

[/quote]

Aika kurjaa. Ihmiset ei sitten yhtään mieti.

Vierailija
7/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä teen etätöitä kotoa käsin 3 pvää viikossa. aivan sama, mitä naapurit ajattelee. se on niiden ongelma. miten te voitte elää noin? paskat välittäkää naapureista!

Vierailija
8/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen opettajan työstäni noin puolet kotona. Appi ihan tosissaan luuli, että opettajalla työpäivä loppuu, kun tunnit loppuvat. Kerroin,miten asia on, ja appi oli aivan älistynyt. Toivottavasti geeniperimä ei tule hänen sukuhaarastaan. ;)

Vierailija
9/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhyy, ope. pitäiskö teille neuvotella lisää lomia kun on niiiiin rankkaa?

Vierailija
10/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 18:14"]yhyy, ope. pitäiskö teille neuvotella lisää lomia kun on niiiiin rankkaa?

[/quote]

Eihän tuo ope valittanutkaan että on rankkaa :D

Taidat olla äippälomalainen läski

Vierailija
11/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten naapurin mielipide voi noin paljon merkitä sulle? Joku tärkeä mielipide johtaja jolle haluat olla mieliksi?

Me tehdään kumpikin himassa duunia kolmesti viikossa, eikä ole tullut mieleenkään, että naapurille pitäisi kertoa.

Vierailija
12/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahkera työntekijä ei olisi 17.30 ielä tääll' ;)

Vierailija
13/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 17:41"]ahkera työntekijä ei olisi 17.30 ielä tääll' ;)

[/quote]

Jaa. Työaika on 9-15 joten olen missä haluan tähän aikaan :)

Vierailija
14/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 17:41"]ahkera työntekijä ei olisi 17.30 ielä tääll' ;)

[/quote]

Miksi sinä sitten olet täällä?

Vierailija
15/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne naapurit sitten tekee?

Vierailija
16/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 17:32"]

Johan on ongelmat

[/quote]

Tunnet siis naapurin nimeltä?

Vierailija
17/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ketju

Vierailija
18/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi yrittää olla ajattelematta niin paljon sitä, mitä muut heistä ajattelevat ja elää omaa elämäänsä.

Vierailija
19/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt. Itse teen 60-80 prosenttia töistä kotona. Aivan ihanaa. Ihan sama mitä kukaan ajattelee, minulle tämä on suurta luksusta.

Vierailija
20/27 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä että sun itsetunto ei ole kummoinen jos välität siitä mitä naapurit ajattelee.

Itse teen etätöitä 1-5 päviään viikosta. Ajatelkoon kuka mitä tykkää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi