Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyhentynyt kohdunkaula, synnytys??

Vierailija
12.03.2014 |

Hei, olen ollut lepohoidossa rv 28 lähtien, syynä lyhentynyt kohdunkaula ja kohdunsuun pehmeäminen. Suljettua kaulaa jäljellä n. 2cm ja kohdunsuu on sormelle auki. Tämä on ensimmäinen raskauteni ja tilanne on kypsynyt ilman supistustuntemuksia..Olenkin nyt pohtinut tilanteen vaikutusta tulevaan synnytykseen, onko syöksysynnytyksen mahdollisuus tässä tilassa korkeampi, kun paikat on kerta kypsyneet jo jonkin aikaa? Kuulisin mielelläni muiden kokemuksia samasta tilanteesta, jännittää ja pelottaa miten tässä käy, nyt viikkoja kasassa 33+2, eikös näillä viikoilla syntyneillä jo melko hyvät mahdollisuudet selvitä, ellei mitään muuta hätää enää tulisi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne, lepoon jouduin rv 30. Lapsi syntyi rv 40, synnytys kesti 7h. Lepäile rauhassa ettei synny liian aikaisin! En osaa sanoa liittyykö syöksysynnytykset tähän, itse mietin raskausaikana samaa.

Vierailija
2/6 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tilanne rv 34 väljästi sormelle auki, kanavaa 1,5cm. Käskettiin ottamaan rauhallisesti, että päästään lähemmäksi laskettua-aikaa. Lopulta syntyi 41+2 käynnistettynä. Synnytys kesti 12h. Näistä ei voi oikeasti koskaan tietää etukäteen, mutta kannattaa vielä jatkaa lepäily.:-) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille viikoille asti olitte levossa? Kuukauden makaaminen alkaa turruttaa ja kauheasti tekisi mieli nousta välillä sängystä ihan vaikka sen verran, että saisi tehdä pieniä kotiaskareita, mutta en millään uskalla :D

-ap

Vierailija
4/6 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lakkasin ottamasta rennosti paria viikkoa ennen laskettua-aikaa. Siivosin, touhusin ym. Kipeitä supistuksia tuli, mutta mitään ei vaan tapahtunut. :D

3

Vierailija
5/6 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä makasin rv. 16-36, tukilanka laitettiin rv. 19. Kohdun kaula oli lyhimmillään 1,6 cm ja sisäsuu auki. Lapsi syntyi rv. 38+4 puolessa tunnissa. Onneksi olin muista syistä jo sairaalassa.

Vierailija
6/6 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinkin, että uskaltaisiko tässä jo sitten siinä 35-36 viikoilla alkaa vähän jo nousemaan pystyasentoonkin enemmän. Tuntuu että lihakset on surkastuneet olemattomiksi ja pikainen suihkussa käyntikin on kuin maratooni :D

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi