Paljonko olet antanut elämässäsi rahaa hyväntekeväisyyteen?
Kerro ikäsi ja summa, jonka olet lahjoittanut hyväntekeväisyyteen.
Kommentit (60)
Kohtuu paljon. Paljon on mennyt "hope for paws"
mies52v
Mitä nyt olen veroja maksanut. Aika vi#usti.
Jouluisin tonni keräyspataan ja hurstille olen ostanut joskus jouluruokia. N37
Kerran vahingossa 2,5 euroa jollekin Lions yhdistykselle pullopanttikoneessa, arvatkaapa wituttiko? Tapahtui 5 vuotta sitten ja vieläkin ottaa aivoon.
Olen lahjoittanut SPR:lle veromaksujen kautta tuhansia euroja. Näm rahat ovat menneet Erkki Liiikasen luksus-elämään
Ei voi muistaa tai tietää tarkkaan, mut karkea arvio 2000€
N48
Joka kk pikku summa ja kymmeniä tuhansia kansanterveydelle.
Hope for Paws, Wildlife Aid UK, Vet Ranch, niille menee aina välillä parikymppiä jokaiselle. Viimeisimmäksi meni tässä kuussa Wildlife Aid UK:lle, ostin £10 seinäkalenterin vuodelle 2021 ja sen lisäksi lahjoitin toisen £10.
https://www.facebook.com/villielainhoitola/ Tuonnekin olen tänä vuonna tukijäsenmaksun 30 e maksanut.
Kymmeniä tuhansia. Tarkkaa summaa en ole laskenut. Joka kuukausi menee automaattisesti reilu satanen World Visionille. Sen lisäksi satunnaisesti lahjoitan muiden järjestöjen keräyksiin.
N55
Muutaman kympin suomalaisille lapsille, en muista keräyksen nimeä.
Unesco:lla pomot tienaa sen 30000 eur/kk
Yhteensä muutaman kympin (markkoina) annoin 80-luvulla opiskelijana Greenpeacelle ja vähän myöhemmin SPR:lle. Sitten kasvoi järki ja lopetin avustamisen kokonaan. Kannoin kyllä SPR:n veripisararintamerkkiä tms. takintaskussa feissareiden varalta vielä pitkään. Kun sitä näytti, ei tarvinnut ravistella kerjääjiä irti lahkeista.
Tällä vuosituhannella olen ostanut koiranruokaa, lähinnä seniorimuonaa, löytökoirille. Sitä eivät järjestöpomot todennäköisesti pistele omiin suihinsa ja taskuihinsa.
Veikkauksen ja peliautomaattien kautta vuosien saatossa joitakin tuhansia euroja. Nykyisin vähemmän kun rahoja käytetään vääriin tarkoituksiin.
+40v.
Tuhansia euroja.
Ja vieläpä siten, että rahan olen aina antanut suoraan apua tarvitsevalle, ei siis ole mikään järjestö ollut välissä kuorimassa ”kermoja päältä”
Ikää 37v ja oon antanut arviolta 2000-3000e.
En penniäkään / centtiäkään. Avustettavaan kohteeseen asti ei yleensä riitä niitä rahoja vaan hukkuvat matkalle.
M43
Enintään kai vain muutaman kympin. En ole päässyt työelämään, joten tavallaan elän itsekin "hyväntekeväisyyden" ansiosta. 29 v.
Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:
+40v.
Tuhansia euroja.
Ja vieläpä siten, että rahan olen aina antanut suoraan apua tarvitsevalle, ei siis ole mikään järjestö ollut välissä kuorimassa ”kermoja päältä”
Eikös nyt mynttinen kuitenkin ole niin, että tuo sinun ns. ”hyväntekeväisyytesi” ei ole ihan vastikkeetonta ollut...
Eikös tuossa se apua tarvitseva tyypillisesti ole joutunut itsensä päältä kuorimaan sinun kermojasi?
Vierailija kirjoitti:
En penniäkään / centtiäkään. Avustettavaan kohteeseen asti ei yleensä riitä niitä rahoja vaan hukkuvat matkalle.
M43
Eikö edes sukulaisia ole ketään ketä oisit voinut auttaa?
En muista, mutta varmaan yhteensä alle 50 euroa.
N24