Kolesterolin alentamisesta
Huono kolesteroli 3,7, pitäisi olla alle 3.
Pituus/ paino 170/70, nainen
vyötärön ympärys 84
en tupakoi/käytä alkoa, liikunnat suositusten mukaiset.
Aion lopettaa rasvan käytön leivän päällä.
Päivittäin kuorimattomia manteleita ja/tai saksanpähkinöitä
Punainen liha pois
salaatinkastikkeeksi neitsytoliiviöljyä
luuletteko että riittää laskemaan lukemat alle 3 n. vuoden kuluessa?
Kommentit (11)
Vuosi sitten huono kolesteroli oli 3,3. Aloin käyttämään "kolesterolia alentavaa levitettä" ja se on siis 3,7. Ei siis toiminut. t. ap
Vierailija kirjoitti:
Mikset ota leivälle jotain kolesterolia alentavaa levitettä? Ja kysymykseesi: riippuu mm. Geeneistä, joten et voi tietää muuten kuin kokeilemalla.
https://www.google.com/search?q=low+cholerserol+covid
Mitä sulle tulee tuolla haulla esille?
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten huono kolesteroli oli 3,3. Aloin käyttämään "kolesterolia alentavaa levitettä" ja se on siis 3,7. Ei siis toiminut. t. ap
Ihan tavallinen flora, becel tai keiju ajaa saman asian. Mutta ei sitten lastata sitä leipää juustolla ja leikkeleillä. Rasvaa pitää ruuassa olla jos aikoo kolesterolin pitää kurissa, mutta kasvirasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen flora, becel tai keiju ajaa saman asian. Mutta ei sitten lastata sitä leipää juustolla ja leikkeleillä. Rasvaa pitää ruuassa olla jos aikoo kolesterolin pitää kurissa, mutta kasvirasvaa.
Jätät sen leivän kokonaan syömättä ja teet otakin muuta, vaikkapa kvinoapuuroa?
https://www.google.com/search?q=low+cholersterol+covid
Mitä jos ryhtyisit syömisen sijasta liikkumaan enemmän?
Minulla kokemus vuoden ajan oikein vähäkolesterisella ruokavaliolla,ei ollut mitään vaikutusta alentavasti.Päinvastoin vähän nousi ja edelleen nousee.
Iän karttuessa kolesteri nousee kaikilla, 60v ei sama kun 40v.
Lisäksi vaikuttaa onko kesä vai talvi.Liikunta.
Perinnöllisyys.Mihin raja-arvot laitetaan ja miksi.
Ravinto ei kaikilla vaikuta ,vaikka söisi kanamunia ja voita.
Toiset saa ravinnolla alenemaan. Kokeilemalla selviää.
Mullakin samat kuin sulla. Kaurapuuro aamuisin pitäis auttaa, mutta mulla vaan nousi. Painoa ei ole tullut lisää, mutta kolesteroli noussut. Mistä voi olla kyse? Itse asiassa olen laihtunut.
Syötkö paljon munia? Vai nostaako ne edes kolesterolia siis?
Jätin kokonaan pois leipälevitteet, maidon ja suolaraksut. Liikun n. tunnin juoksutasoista kunnolla pulssin nostavaa liikuntaa päivässä.
Näillä huono kolesteroli parani 1.5 pykälää vuodessa.
Leivälle liruttelen nykyään oliiviöljyä.
Kaurapuuro! Lautasellinen veteen ja kauramaitoon keitettynä joka aamu, sekoita siihen hiukan maapähkinävoita, päälle vielä muutama saksanpähkinä. Minulla 3,4 >2,2 puolessa vuodessa. Käytän kyllä myös Becel proactivea.
Mikset ota leivälle jotain kolesterolia alentavaa levitettä? Ja kysymykseesi: riippuu mm. Geeneistä, joten et voi tietää muuten kuin kokeilemalla.