Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyvanhemmat ovat pelkureita: puistotäti kertoo, kuinka lapsia ei enää uskalleta jättää puistoon

Vierailija
14.11.2020 |

Tänään Hesarissa. Yököttää tällainen pelkuruus.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sinua inhottaa se, että vanhemmat ovat lastensa kanssa eivätkä lykkää vapaapäivinään lapsia puistotädille? Tai miksi yököttää se, että ei jätä lastaan puistoon tilanteessa, jossa 1 aikuinen yrittää pärjätä 20 levottoman lapsen kanssa?

Vierailija
2/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Pienten lasten vanhempana kiinnostaa, minkä ikäisinä lapset saa jo dumpata leikkipuistoon kun itse käy rauhassa shoppailemassa. Eihän alle kouluikäistä saisi edes omaan kotiinsa jättää ilman aikuista... Vai puhutaanko jostain leikkipuistotoiminnasta, jossa on valvovia aikuisia? Sellaista ei täällä päin ole lähikaupungeissakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen puistotäti? Lähipuistossa vanhemmat katsovat jälkikasvunsa perään.

Vierailija
4/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuntuntoisia ja kunnollisia vanhempia. Vastenmielistä sellainen, että ensin tehdään lapsi tähän maailmaan lainkaan pohtimatta onko oikein saattaa elävä olento maailmaan kärsimyksineenkin, ja sitten vielä jätetään huolehtimatta sen hyvinvoinnista ja turvallisuudesta/ei ainakaan huolehdita tarpeeksi. Toimitaan kuin alhaiset eläimet joilla ei ole näköalaa, vain itsekkään lisääntymisvietin vallassa; "no ku mä haluan lapsen".

Vierailija
5/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki olisi ihan kohtelias.

Vierailija
6/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistään "puistotädeistä" mutta siis oletan että lapsi jätettäisiin vain jollekin tuntemattomalle joka yrittää tai ei yritä, vahtia suurta lapsilaumaa. Juu ei kiitos. En ole pohjoisessa tällaisista kuullut koskaan.

Vierailija
7/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä Oulussa mitään puistotätejä vaan ole. Ihan ite oon lapseni puistossa leikittänyt.

Vierailija
8/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISO alapeukku ap:lle, kun pakotti ihmiset etsimään jutun itse.

Tässä linkki:

https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000007618206.html

Vierailija
9/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enää jättäisi. Maailma on muuttunut niin kummalliseksi ja pelottavaksi. 

Vierailija
10/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ne puistotädit ovat vanha perinne ajoilta ennen nykyistä päivähoitosysteemiä. Onkohan muuallakin ollut, mutta loppunut?

Vierailija
11/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotikaupungissani ei ole muita puistotätejä kuin sellaisia viinalta lemahtavia.

Vierailija
12/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla jättää lapsia yhtä helposti kuin omat vanhemmat. Lasua pukkaa heti jos lapsi kompastuu jossain vailla vanhemman valvontaa. Ysikytluvulla varmaan jokainen naapuruston lapsi meinasi vuoroin heittäytyä mihinkin puiston puuhun avainnauhasta, kauluksesta, kaulahuivista... Ja kaveri pinkoi hakemaan aikuista irrottamaan puusta. Nykyään meidät oltaisiin varmaan jokainen huostaanotettu tai vähintään kotielämää kytättäisiin ja arvosteltaisiin häpeämättä kaikki paremmin tietäen ja selittäen.. ja sit toinen juttu, meidän lapset ovat joutuneet päivystykseen vain päiväkodissa tapahtuneiden tapaturmien vuoksi, joten täällä päin en ihan niin paljon koulutettiin henkilökuntaan enää luota. Oikeastaan jo ihmetyttää miten meidän lapset ei joudu kunnolla pulaan muuta kuin muiden valvomina.

Vierailija
13/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäytyä hirttäytyä

Vierailija
14/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuuntuntoisia ja kunnollisia vanhempia. Vastenmielistä sellainen, että ensin tehdään lapsi tähän maailmaan lainkaan pohtimatta onko oikein saattaa elävä olento maailmaan kärsimyksineenkin, ja sitten vielä jätetään huolehtimatta sen hyvinvoinnista ja turvallisuudesta/ei ainakaan huolehdita tarpeeksi. Toimitaan kuin alhaiset eläimet joilla ei ole näköalaa, vain itsekkään lisääntymisvietin vallassa; "no ku mä haluan lapsen".

Sori, mutta millaisen näköalan mukaisesti itse toimit? Fantasioit jostain länsimaisten ihmisten sukupuutosta päivät pitkät ja levität tätä propagandaa vauva.fi:ssä. Meillä on varmaan aika sama arkirytmi kun näihin sun juttuihin törmään aina, tai sitten olet täällä aina tai sitten joku on samat manifestit ostanut näköalakseen...