Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsekkään äidit ja keskostoive!

Vierailija
11.03.2014 |

Joku siis oikeasti väenvängällä haluaa lapsen syntyvän mahdollisimman aikaisin

1, koska itse ei jaksa odottaa

2, koska ei kestä olla raskaana

Käsittämätöntä! Juuri luin miten nainen kirjoitti toisen keskosvauvan (synt. rv 30) kuvaan "toivottavasti meillekkin tulee noin aikaisin eikä tarvitsisi enää oottaa kauaa"

Keskosuudessa on aina riskinsä! Kuinka voikaan olla niin itsekäs ihminen, ettei pienelle halua parhaita mahdollisuuksia ensipäivästä alkaen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska ei ymmärrä, on lapsellinen ja itsekäs sekä tietämätön. Ei tunne keskosperheiden arkea eikä tiedä, että lääketieteen kehittymisestä huolimatta riskejä on olemassa. Semmoista se vaan on, että kaikenlaisia ihmisiä liikkuu keskuudessamme.

Terv. Keskosen äiti

Vierailija
2/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse keskonen synnyin viikolla 33 ja äiti on kertonut siitä huolesta mikä silloin oli. En toivo sitä kellekkään. Minulla on astma, paljon allergioita ja oppimisvaikeuksia en tiedä johtuuko ne keskosuudesta. Ainakaan äitini ei tupakoinut raskausaikana.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla, että sinulla ap on terveysongelmia. Itse sain vauvan rv 34 ja vaikka meillä kaikki meni lopulta hyvin, en toivo keskosta kenellekään. Oma lapseni on terve mutta niin pieni vielä, ettei kehitys- ja oppimishäiriöistä voi tietää.

2

Vierailija
4/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä kaikki tulee menemään hyvin. Hienoa ettei ole terveysongelmia ollut se on varmasti suuri helpotus :)

-ap

Vierailija
5/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille yksi lapsi syntyi rv33. Mitään suurta hätää ei koskaan ole ollut, mutta kyllä se alku oli niin rankka, että kenellekään en toivo keskosvauvaa! Meillä on neljä lasta ja tämä keskosena syntynyt on ainut kenellä on hahmottamisessa ja oppimisessa ongelmia...

Vierailija
6/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen uskomatonta. Tuskin on kovin yleinen toive.

Vierailija
7/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vauva syntyy kun se syntyy, ei siinä toivomiset juuri vaikuta. Toki äidin tulisi välttää turhia riskejäkin.

Vierailija
8/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 07:28"]

Melkoisen uskomatonta. Tuskin on kovin yleinen toive.

[/quote]

Oletkohan ap samassa ryhmässä facebookissa? ikävä kyllä eräässä ryhmässä moni toivoo lapsen tulevan etuajassa :/ sanotaanko noin 10 naista ainakin

Vierailija
9/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika syntyi rv 41+4 ja ajattelin, että mukavaa, kun viihtyi kohdussani niin kauan. :) Vaikka aika tukala olo olikin.

Vierailija
10/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin nääs tunnistaa ton kommentin tuohon kuvaan.

-9

Vierailija
11/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka todellakin suurin osa nuorista äideistä on keskimääräistä kypsempiä ja täysin vastuuntuntoisia, niin kyllä tässä nyt herää kysymys näiden "naisten" iästä. Henkinen kypsyysaste kun viittaisi lähempänä kahta- kuin kolmekymppiä oleviin henkilöihin.

Vierailija
12/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on enemmänkin lähinnä kevieä lausahdus ja äidin malttamattomuutta saada vauva syliin pian ja todellakin kyllästymistä siihen viimeiseen raskauskuukauteen, enemmänkin kuin oikeasti toivoa keskeneräisen vauvan syntymistä riskeineen kaikkineen! Kirjoitettuna ja asiayhteydestä poistettuna se toki kuulostaa karulle.

Vierailija
13/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 08:58"]

Minusta tuo on enemmänkin lähinnä kevieä lausahdus ja äidin malttamattomuutta saada vauva syliin pian ja todellakin kyllästymistä siihen viimeiseen raskauskuukauteen, enemmänkin kuin oikeasti toivoa keskeneräisen vauvan syntymistä riskeineen kaikkineen! Kirjoitettuna ja asiayhteydestä poistettuna se toki kuulostaa karulle.

[/quote]

olisipa vain niin

-ap

Vierailija
14/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 08:58"]

[/quote]

Eikös ap kertonut aloituksessaan että joku valopää oli kommentoinut kuvaan vauvasta, joka oli syntynyt rv 30. Eli kyllästynyt raskauden viimeiseen kolmeen kuukauteen? Rv 36 + syntyneellä ei enää liene vastaavaa vaaraa keskosuuden aiheuttamille terveys-/oppimisongelmille.

Vierailija
15/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nää on samantapaisia juttuja kuin vaikka että kannattaa röökata, että lapsi olisi pienikokoisempi, eikä synnyttäminen sattuis niin paljon.

Mutta onhan sitä kaikenlaisia neuvoja - kuten vaikka että syö lakua raskausaikana, ettei huippaa jne - kuinka moni tekis noin, jos tietäisi äidin raskaudenaikaisen lakun syönnin yhteyden lapsen alentuneeseen älykkyyteen?

Vierailija
16/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on taas se tilanne, että olen itse yllättäen vakavasti sairastunut kesken raskaud2n ja vauva ei ole enää turvassa mun mahassa! Nyt rv 32. Odotamme viime hetkeen saakka kunnes mun kroppa sanoo että on pakko saada erästä läänkettä, mitä ei voi käyttää raskaana. Eli max viikko kaksi. Lapsemme syntyy pian, mutta olen tyytyväi en! Koska hän ei todellakaan ole turvassa mun sisällä! Sairauteni tuli täysin yllättäen eikä sitä olisi voinut estää. Itse kärsin valtavasta tuskasta, mutta lapsen edun nimissä olen toistaiseksi kieltäytynyt ennenaikaisesta synjytyksestä, vasta kun on ihan pakko, jotta pieni ihminen saisi edes päivänkin pidempään kohdussa kasvaa.

Vierailija
17/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 13:32"]

Itselläni on taas se tilanne, että olen itse yllättäen vakavasti sairastunut kesken raskaud2n ja vauva ei ole enää turvassa mun mahassa! Nyt rv 32. Odotamme viime hetkeen saakka kunnes mun kroppa sanoo että on pakko saada erästä läänkettä, mitä ei voi käyttää raskaana. Eli max viikko kaksi. Lapsemme syntyy pian, mutta olen tyytyväi en! Koska hän ei todellakaan ole turvassa mun sisällä! Sairauteni tuli täysin yllättäen eikä sitä olisi voinut estää. Itse kärsin valtavasta tuskasta, mutta lapsen edun nimissä olen toistaiseksi kieltäytynyt ennenaikaisesta synjytyksestä, vasta kun on ihan pakko, jotta pieni ihminen saisi edes päivänkin pidempään kohdussa kasvaa.

[/quote]

Kuulostaa rankalta. Tsemppiä teille!

Vierailija
18/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti niille 10 naiselle on joku jo antamassa ammatti-apua, tai muuten heidän lapsensa ovat hengenvaarassa :(

Vierailija
19/19 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kyllä ehkä tässä yhteydesssä pohtia ihan filosofisella tasolla, että voiko toiveella vaikuttaa synnytyksen alkamiseen.

itse olen sitä mieltä, että ei voi ja on lapsellista ajatella että se vaikuttaisi. Voinhan toki olla väärässä. Olenko?