Siis olenko ymmärtänyt oikein? Rokotteen saanut voi levittää koronaa?!
Olen käytännössä petipotilas, vakavasti sairas. Sairauteni, lääkitykseni vuoksi minulle ei ole annettu edes influenssaan rokotusta vuosiin. Elikkä tuskin koronaankaan annetaan immuunipuolustusjuttujen takia. Kotonani käy säännöllisesti avustajia, hoitajia. Eivät tietenkään tule töihin jos vähänkään tuntevat olonsa kipeäksi. Mutta miten käy kun ovat saaneet koronaan rokotuksen? Heille ei tulekaan oireita vaikka ovat voineet saada tuon taudin. Levittävät sitä sitten tietämättään toisiin ihmisiin. Eihän tässä ole mitään järkeä!!!!
Kommentit (18)
No semmoista se on kun kuorossa huudetaan ja vaaditaan rokotetta, joten on kiire saada sellainen.
Mutta älä huoli, myöhemmin tulee muitakin rokotteita ja ehkä parempiakin. Jostain syystä ihmiset luulevat, etä tulee vain yksi rokote, vaikka kehitteillä on useampia. Tosin aika näyttää, että tuleeko yhdestäkään oikeasti toimiva.
Kyllä siitä taisi ylellä taikka jossakin olla juttua?
Rokote vie oireet, mutta virus on edelleen tappava sinulle ja läheisillesi.
Ei niitä oireita välttämättä muutenkaan näe ja sen rokotteen idea on suojata itseä ja samalla se suojaa muita kun ei sairastu niin ei tartutakaan ketään.
Mutta koronan takia on syytä olla huolissaan, mutta ei saa mennä paniikkiin. Keskustele hoitajien kanssa seuraavalla kerralla tästä. Ei kannata jäädä yksin vatvomaan.
Tämä nyt pinnalle noussut rokote on kuin influessarokotus, ei estä tartuntaa tai tartuttamasta mutta lieventää oireita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt pinnalle noussut rokote on kuin influessarokotus, ei estä tartuntaa tai tartuttamasta mutta lieventää oireita.
Eli kun mulle ei koskaan tule flunssasta tai influenssasta edes kuumetta, niin mun ei kannata ottaa vai?
Kyllähän ne hoitajat ainakin maskia pitää joka tapauksessa.
Sittenhän hoitajat ja lääkärit ovat vaarallisia sairaille ihmisille joita ei ole rokotettu!
Hitto että tää aika ressaaa kun ihan tavisflunssakin olisi huono juttu mulle :( ap
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä syystä tullaan myös koronarokote puskemaan pakolla sote-henkilöstölle jotta saadaan työntekijät pysymään töissä kun ne vaan lievästi lämpöilee, köhii vaan vähän hieman kipeällä kurkullaan. Jos eivät ottaisi rokotetta, sairastuisivat pahemmin ja jäisivät saikuttamaan, sitten pitäisi maksaa saikkuajan palkka ja sijaisen palkka, kalliiksi tulisi. Halvempaa ostaa kunnon satsi rokotteita ja velvoittaa ottamaan uusi rokotus joka vuosi, vaikka ei yhtään tiedetä, mitä vaikutusta esim. influenssarokotteella on kun sen 10-20-30 tai enemmän kertoja ottaa.
Älkää käsittäkö väärin, esim. influenssarokotteella on paikkansa ja sen jokainen ottakoon jos haluaa yrittää välttää vakavammat tautimuodot ja jälkitaudit. Mutta ottaa aivoon että infl. rokotekin on lobattu tyylillä "hyvä hoitaja suojaa potilasta ja rokottautuu" kun todellisuudessa siinä suojaa itsensä lähinnä vaan. Jos tosiaan haluaisi suojata potilaita, paras keino olisi että hoitajat ym. jäisi saikulle jo ennen sitä vaihetta kun ovat puolikuolleita jostain hengitystieinfektiosta. Nyt ihmiset on saatu uskomaan että rokotteen ottamalla on melko lailla turvassa ja lähellä olevat ihmiset samoin. Voi vaan köhiä ja pärskiä menemään, käsienpesustakin viis, "kun onhan mulla tää rokote".
Sama tulee varmasti koskemaan myös koronarokotetta. Eihän siinä, saadaan yhteiskunta pyörimään ja maailman talous taas nousuun. Mutta kiva olisi jos asioista puhuttaisiin niiden oikeilla nimillä eikä löpistäisi vaan jostain "heikompien suojaamisesta" ym.
Aivan oikein. Se rokote suojaa ainoastaan oireilta, eli tauti leviää varmasti entistäkin tehokkaammin.
Ei ole oikea rokote, vaan suoja oireilta.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän hoitajat ja lääkärit ovat vaarallisia sairaille ihmisille joita ei ole rokotettu!
Alat olla asian ytimessä.
Ilman rokotetta saat todennäköisesti oireet ja tajuat jäädä saikulle. Rokotettuna et saa oireita etkä tiedä sairastuneesi. Joten levität sitä ympäriinsä. Hieno juttu! Eihän sitten kannattaisi rokottaa kuin tosi sairaat ihmiset jotka eivät kestä muitakaan tauteja normaalisti?
Uskaltaako sairas edes ottaa jotain rokotetta?
ei