Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma koira kullan kallis

Vierailija
10.03.2014 |

Meillä on vanhempieni koira hoidossa, ja mulla menee jatkuvasti hermot tuohon rakkiin. Kusen ja paskan kanssa pitää pelata (Ei voi kusta kerralla, vaan pitää lirkkiä, ja kun rakko ei tyhjene kunnolla, on jatkuva VTI:n pelko. Pihaan ei voi tehdä mitään, vaan pitää joka kerta viedä erikseen tarpeilleen.), ei kerro, jos vesikuppi on tyhjä, menee lenkillä keskelle tietä jne. Osaan arvostaa omaa koiraani enemmän, kun vertaan sitä tähän toiseen koiraan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta meidänkin koira ilmoittaa jos vesikuppi on tyhjä. Pyrimme pitämään sen täytenä, mutta voi meitä, joskus se kuitenkin tyhjenee. Onneksi on ihan pannusta asti osannut polkaista sen kumoon niin että kilahtaa. 

Joskus ilmoittaa myös kaipaavansa ruokaa, mutta siis hyvin harvoin. Silloin ruokakuppi saa kyytiä niin että kolisee. Liittyy yleensä johonkin sellaiseen, että ruoka ei ole pariin päivään maistunut tms. ja sitten nälkä yllättää.

Vierailija
22/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on appiukon hoitokoira kussut sohvan pilalle, oksennellut matoille ja miinoittanut pihan, ja tietenkin pyörinyt jaloissa niin että siihen oli kompastua koko ajan. Mutta niin vain on ikävä sitäkin roikaletta kun sitä ei enää ole.

Sitäpaitsi luulen että ollaan aika tasoissa pissa- ja kakkajuttujen kanssa kun on hoitanut meidän muksujamme:)

Monelle koiralle tulee myös pissaongelmia

vanhemmiten, joten niihin voit varautua itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 08:26"]

OT, mutta meidänkin koira ilmoittaa jos vesikuppi on tyhjä. Pyrimme pitämään sen täytenä, mutta voi meitä, joskus se kuitenkin tyhjenee. Onneksi on ihan pannusta asti osannut polkaista sen kumoon niin että kilahtaa. 

Joskus ilmoittaa myös kaipaavansa ruokaa, mutta siis hyvin harvoin. Silloin ruokakuppi saa kyytiä niin että kolisee. Liittyy yleensä johonkin sellaiseen, että ruoka ei ole pariin päivään maistunut tms. ja sitten nälkä yllättää.

[/quote]

Meillä koira alkaa kaivaa vesikuppia, kun se on tyhjä. Meillä oli ennen yläkerrassa vesikuppi, kun koira nuorempana joi yölläkin. Vanhemmiten tapa jäi hiljalleen pois, mutta kuppi jäi yläkertaan, ja koska se oli usein tyhjä, koira saattoi joskus harvoin päivällä yläkerrassa oleskellessaan mennä vaatimaan sinne vettä. Siitä hoksasin, että se osaa pyytää. Pyytää myös ulos, jos on hätä, tosin harvoin on, koska koira pääsee yleensä jokaisella oven avauksella ulos, ja kesällä oleskelee enimmäkseen pihalla. Musta on hirveän kätevää, kun koira itse ilmoittaa, jos jotain puutetta on. 

Ap

Vierailija
24/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 08:28"]

Meillä on appiukon hoitokoira kussut sohvan pilalle, oksennellut matoille ja miinoittanut pihan, ja tietenkin pyörinyt jaloissa niin että siihen oli kompastua koko ajan. Mutta niin vain on ikävä sitäkin roikaletta kun sitä ei enää ole.

Sitäpaitsi luulen että ollaan aika tasoissa pissa- ja kakkajuttujen kanssa kun on hoitanut meidän muksujamme:)

Monelle koiralle tulee myös pissaongelmia

vanhemmiten, joten niihin voit varautua itsekin.

[/quote]

Voi olla, että tuotakin tulee ikävä. Koira joutui vuosia sitten pahaan onnettomuuteen, mutta eläinlääkäri oli varma, että se saadaan terveeksi. Koiraa leikattiin pari kertaa, mutta mun vanhemmilla oli akuuteimmassa vaiheessa yksi meno, jota ei voinut perua, joten me otettiin tietenkin koira luoksemme. Sitä sitten hoidettiin yötä päivää, ja koira oli kyllä ensiluokkaisen kiltti hoidettava, mutta toivon, ettei vastaavaa tule enää ikinä kohdalle. Kun on kerran hoitanut koiran tuosta terveeksi, voi olla, että tippa tulee linssiin siinä vaiheessa, kun se kuolee. Mutta nyt vain rasittaa, koska koiran ärsyttävät erityispiirteet ovat korostuneet vanhemmiten, ja kun muutenkin on tässä kaikenlaista, ei vaan jaksaisi tätä kaikkea ekstrahässäkkää.

Ap

Vierailija
25/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kyllä olla vähän ymmärrystä vanhempaa koiraa kohtaan, ei se ilkeyttään ole pissaamatta. Varsinkaan, kun kerran virtsaamisongelmia on ollut, koira _ei voi_ sille mitään.

Ja mitä jaloissa pyörimiseen tulee, koira on laumaeläin. Ei se tykkää yksin olla. Saattaa olla myös peloissaan ja stressata vaikka tutussa paikassa onkin, siksi hakee turvaa ihmisestä olemalla lähellä.

Lisäksi se vielä aistii sun suhtautumisen, koirat ei ole tyhmiä.

Ap ei tosiaan vaikuta koiraihmiseltä.

Vierailija
26/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kuollut koira on kullan kallis.

Vierailija
27/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 08:36"]

Pitäisi kyllä olla vähän ymmärrystä vanhempaa koiraa kohtaan, ei se ilkeyttään ole pissaamatta. Varsinkaan, kun kerran virtsaamisongelmia on ollut, koira _ei voi_ sille mitään.

Ja mitä jaloissa pyörimiseen tulee, koira on laumaeläin. Ei se tykkää yksin olla. Saattaa olla myös peloissaan ja stressata vaikka tutussa paikassa onkin, siksi hakee turvaa ihmisestä olemalla lähellä.

Lisäksi se vielä aistii sun suhtautumisen, koirat ei ole tyhmiä.

Ap ei tosiaan vaikuta koiraihmiseltä.

[/quote]

Voi lässynvitunlää. Ei koiran tarvitse olla yksin, mutta mä arvostaisin, että se menee pois tieltä, kun ihminen kävelee eteenpäin, kun ihminen on menossa johonkin, eikä jäisi tientukoksi. 

Mä ymmärrän, että sussa koiran kusivaiva herättäisi pelkkää liikutusta, kun sä kävelet tuolla säkkipimeässä kymmeneltä illalla ja odotat, että edes tippa tuli, sä kumartuisit koiran puoleen ja halaisit sitä ja ihastelisit, miten ihana yhteinen hetki tämä on, mutta kun mulla on muutakin tekemistä kuin paijailla tätä koiraa, mua lähinnä vituttaa.

Se on niin helppo tulla purkamaan omaa pahaa oloa toiseen ja sanoa, että "voi, sä et varmaan oo koiraihmisiä", kun sun ei itse tarvitse kahta viikkoa olla tuon koiran kanssa. Mä kyllä tykkään koirista, mutta tuo rakki on oikeasti aivan tosi rasittava hoidossa. Totta kai susta kaikkien koirien kaikki piirteet on ihania ja liikuttavia, mutta musta ei.

Ap

Vierailija
28/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä mulle yrität vittuilla? Ehkä maailman paskin argumentti on "sulla on paha olo!!!".

Ei, mulla ei ole paha olo. Mulla on ollut vanha koira, kusivaivoineen kaikkineen. Ja nuorempi, ongelmakoira, joka oppi sisäsiistiksikin vasta lähes 2-vuotiaana. Kumpikaan ei aiheuttanut liikutusta, vanhemman kohdalla surua ja nuoremman harmitusta. Mulla riitti kuitenkin ymmärrystä, koska tiedän, että koira ei osaa vittuilla. 

Ainiin, oli mullakin muutakin tekemistä kuin paijailla niitä. Että lässynvitunlää.

26

Vierailija
29/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetää täysin sanattomaksi. Toivottavon todella, että tämä on provo...

Vierailija
30/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aina yhtä pahalla tuulella, vai onko toi sun normaalia luonnetta että noin ilkeästi vastaat jos joku ei ole sun kanssa samaa mieltä? Ole rehellinen vanhemmilles ja sano, ettet voi sietää heidän koiraa. Kyllä ne sille paremman paikan keksii. Koira oikeasti kärsii sun seurassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi