Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kakkosraskautenne verrattuna ensimmäiseen?

Vierailija
10.03.2014 |

Plussasin viime viikolla, esikoinen on reilu parivuotias, kun tämä toinen syntyy.

Onko raskaudet yleensä samanlaisia, erilaisia vai täysin arvaamattomia? Ensimmäinen meni minulla melko kivutta, ei ollut kipuja tai vaivoja, painoakin tuli vasta loppuraskaudesta. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen raskaus oli melko samanlainen kuin ensimmäinenkin. Kolmas raskaus taas oli paljon pahempi, pahoinvointia alusta loppuun asti, särkyjä, närästystä ja väsymystä. Luulen että raskaudet voivat paljonkin erota toisistaan, ei varmaan pysty ennustamaan miten milloinkin sujuvat.

Vierailija
2/9 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ekan ja tokan raskauden välissä 3,5 vuotta. Molemmat oli helppoja, tosin ekassa ihan loppumetreillä raskausmyrkytys mutta olo silti koko raskauden ajan hyvä. Tokassa olo aika samanlainen tai jopa vielä parempi, ei raskausmyrkytystä. Kummassakaan ei mitään särkyjä, jomotuksia, pahoinvointia tms. Ekassa tuli painoa 16 kg (4 jäi), tokassa vain 9 kg (kaikki lähti ja kaksi "vanhaakin" kiloa mukana). Molemmat lapset on tyttöjä ja ikää mulla lapset saadessani kolmenkympin molemmin puolin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivat tuli aiemmin, närästys ja liitoskivut ennen viikkoa 20. Närästys todella aikaisin, ennen np-ultraa.

Vierailija
4/9 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla eikäeroa 1v9kk.
esikoista kun odotin kärsin kuvottavasta olosta noin rv16 asti, sitten rv20 alkaen alkoivat selkäkivut. Jäin sitten sairaslomalle kuukausi ennen äippäloma alkua koska en pystynyt olemaan töissä, päiväkodin pienten lasten ryhmässä. Isojen lasten ryhmässä olisin voinutkin pärjätä kun ei olisi tarvinnut nostaa, kantaa, vaihtaa vaippoja, ja riisua ja pukea. Kukaan isojen ryhmästä ei vain halunnut vaihtaa pienten ryhmään, joten jäin saikulle... Painoa tuli 6kg, koska todettiin raskausajan diabetes ja olin todella tarkka syömisteni kanssa.

Toisen kanssa pahoinvointi oli pahempi ja oksensinkin muutaman kerran, ei mitään akuuttia kuitenkaan. Rv 21 alkoi liitoskivut, ja rv24 pääsin tuskin vessaan edes kotona ottamatta tukea seiniltä joten jäin sairaslomalle. Kivut hävisivät vasta kun olin synnyttänyt. Ei tullut kuitenkaan raskausajan diabetesta, painoa kerrtyi 12kg, koska en pystynyt liikkumaankaan... Kerrankin olin oikeasti onnellinen siitä että mies on työtön ja pystyi esikoista hoitamaan =)

Vierailija
5/9 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ei ollut mitään oireita ja poika tuli. Tokassa kuusi vuotta myöhemmin tuli paljon kaikkea mm. väsymys, ennenaikaiset supistukset (saikulla rv 20 eteenpäin), raskausdiabetes (olin vielä alipainoinen) ja raskausmyrkytys. Toinen lapsi oli tyttö ja joskus olen miettinyt, vaikuttaako vauvan sukupuoli raskauden kokemiseen.

Vierailija
6/9 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta: poika ja tyttö, ikäeroa 2v ja molemmat raskaudet olivat ihan yhtä helpot. Minä kuulun niihin ihmisiin, jotka kukoistavat raskausaikana: ei niin mitään negatiivista, vaikka painoa tuli molemmista n. 13kg.

Vierailija
7/9 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka meni tosi kivasti ja raskaana oli kiva olla. Toka oli kaikin tavoin hankala, ongelmat alkoi jo varhain ja vauva syntyikin lopulta ennenaikaisena.

Vierailija
8/9 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus oli helppo, vaikka painoa tulikin 17kg. Synnytys sujui nopeasti ja helposti. Nyt esikoinen 2v ja raskaana viikolla 28. Tää raskaus on ollut ihan perseestä! Väsymystä, hemoglobiinit alhaalla, rajua oksentelua viikolle 20 asti. Kamalat liitoskivut alkoi jo monta viikkoa sitten, esikoisesta vasta 30rv paikkeilla. Vauva asettunut raivotarjontaan, puskee päällään virtsarakkoa ja tekee kipeää.

Jokainen raskaus voi näköjään olla todella erilainen kuin aiemmat.

Vierailija
9/9 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen raskaus oli helppo, mitä nyt verenpaine vähän meinasi kohota aivan lopussa. Käynnistettiin 41+5 uhkaavan yliaikaisuuden vuoksi, syntyi 42+0. Oli hieman alle kolmikiloinen vauva.

Toinen raskaus (synnytysten välissä 2 vuotta) oli myös helppo, hieman enemmän liitoskipuja oli lopussa, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Edelleen olin täysin toimintakykyinen loppuun asti. Käynnistettiin 41+4, kun yliaikaisuuskäynnillä käyrä oli hieman vaisu ja verenpaineet taas meinasivat olla noususuuntaiset. Synnytys käynnistyi nyt tokasta cytotecista, kun edellisellä kerralla käynnistymiseen meni kolmatta vuorokautta. Syntyi vähän päälle kolmikiloinen lapsi.

Synnytykset ovat olleet molemmat melkolailla samanlaisia ja sujuneet suuremmitta komplikaatioitta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan