Ostatteko punalapputuotteita kaupasta vaikka teidän ei rahojen puolesta tarvitsisi?
Ristiriitainen tunne ostaa, kun se voi sitten olla pois joltain jolle se olisi tärkeää. Mutta ajattelen usein että se sattaa mennä roskiin jos en osta sitä.
Talouden kannalta minun ei tarvitsisi näitä ostella.
Kommentit (30)
Ostan itse noin kalliimpia tuotteita kuin muuten ostaisin. Normipäivänä mukaan tarttuu vaikka papupurkkeja (90 snt) tai jauheliha (2-3 eur) mutta punalappuna saatan ottaa jotain luksuslihaa tai jotain hienosti näperreltyjä eineksiä. Viimeksi ostin punalappuna japanilaisen wokkivihannessekoituksen, kanachipolata-makkaroita, ja pekoniin käärittyjä jotain naudanlihasysteemejä.
Tietysti ostan ja käytän tai pakastan heti. Vielä ei ole ruokamyrkytystä tai edes ripulia tullut.
En, koska usein punalaputetut tuotteet ovat sellaisia, joita en juuri tarvitse ainakaan juuri sillä hetkellä tai ollenkaan. Tyyliin jotain marinoituja possunsuikaleita tai italiansalaattia.
Hyödynnän mieluummin tarjoukset, koska silloin ostosten suunnittelu on helpompaa.
Ostan, sijoitusasuntoja Oulun keskustassa neljä, olen eläkkeellä, omaisuutta n. 6 milj. €, lapset, 2 kpl, perivät.
Vierailija kirjoitti:
Etsin aina ne parhaat päiväykset ja tuoreimmat
Lihahan parhainta ihan heti teurastuksen jälkeen? Tiesittekö kauanko kuuluisi riiputtaa? Kalliit lihat riiputetaan tuo noin 1kk, joten se viim. käyttöpäivä on jonkinmoinen arvaus. Testautin 2vkoa yli menneen vakuumipakatun sisäfileen. Ei löytynyt yhtään enempää mikrobeja kuin vielä päiväystä jäljellä olevasta. Mutta kun noissa on pakko olla se pvm. sen pahimman skenaarion mukaan. (sen kyllä haistaa)
Lämpötila /Riiputusaika
°C / vrk
9 /4,5
8 / 5
7 / 6
6 / 7
5 / 8
4 / 10
3 / 13
2 / 20
1 / 40
Ostan, mutta välillä mietin sitä, pitäisikö ne jättää köyhemmille. En ole köyhä, vain pihi. Lasken punalappuostosten määrän siten, että ne ehditään syödä ajallaan.
Ostan niitä aina, olen aika pihi rahankäyttäjä. Liha- ja kalatuotteet pakastan jos ei heti käyttöä. Maitotuotteet säilyy pitkäänkin päiväyksen jälkeen (jugurtit ja muut hapanmaitotuotteet parikin kuukautta). Eineksiä olen syönyt vielä viikko päiväyksen jälkeen.
Yhden yhtä ruokamyrkytystä ei ole elämän varrella ollut.
En mä enää, kun tajusin, että joku vähempiosainen voisi niistä hyötyä.
Mies ostaa aina kaikki mukaansa.
Todellakin ostan vaikkaei just nyt rahasta olekaan tiukkaa. Jos mä jättäisin sen "köyhemmälle" niin seuraava ei varmasti jättäisi.
En osta koskaan punalaputettuja tuotteita, vaan kaivelen tasan tarkkaan ne tuoreimmat ja parhaimmat sieltä takaa.
Yksi koko perheen kaatanut ruokamyrkytys vuosia sitten riitti ja en enää ikinä koske valmiiksi vanhoihin ruokiin.