Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää kestä kyttäävää exää!

Vierailija
13.11.2020 |

Erosin lasten isästä pari vuotta sitten. Exän kanssa on väännetty aivan kaikesta. Teimme lastenvalvojalla sopimukset, joita ex ei noudattanut. Hyväpalkkaisen exän olisi pitänyt maksaa vain minimielatustuki. Tämä johti siihen, että laitoin elatusmaksut perintään, kun elatusmaksuja oli rästissa lähes parin tuhannen euron edestä. Ex on todella katkera tästä, mutta en siinä tilanteessa voinut muutakaan. Exän mielestä toimin väärin ja hänen mielestään tuhlaan rahoja. Ex kyttää ostoksiani jatkuvasti. Hän kommentoi lasten uusia vaatteita negatiivisesti, arvostelee vapaa-ajan tekemisiämme, valittaa jos kuulee minun ostaneeni jotain uutta. Vaihdoin uudenpaan autoon, mikä exän mielestä tarkoittaa sitä, että hän maksaa liikaa elatusmaksuja. Hän pokkana väittää maksaneensa uuden autoni. Olen siis ihan työssäkäyvä ja hyväpalkkainen, joten pystyn kyllä rahoittamaan ostokseni ihan itse. Sitä paitsi exän maksamat minimielatusmaksut eivät riitä edes ruokaostoksiin. Ex ei itse osta lapsille yhtään mitään tai vie minnekään. Tämä johtuu siitä, että hänen maksamansa elatusmaksut vie hänet konkurssin partaalle.

Onko teillä muilla tällaista? Lasten isä kontrolloi rahan käyttöäni jo suhteemme aikana, mutta sama jatkuu edelleen. Olen todella kyllästynyt siihen, että hän vahtii minua edelleen. Vaikka en erikseen hänelle mitään kerrokaan, kyllähän näkee esimerkiksi uuden autoni tai lasten uudet vaatteet. Mikä tähän auttaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estä exä somessa, puhelimessa, tulemasta sisälle ja puhumasta ylimääräisiä. Hän vie ja tuo lapsia siinä kaikki. Lapsia hän ei saa arvostella negatiivisesti, se on henkistä väkivaltaa. Silloin lapsi ei mene sinne jos jatkuu.

Vierailija
2/31 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko naida kuspää mies ja pyöräyttää mukulat? Nice. Elämä on valintoja. Ei käy kateeks. Osanottoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä, paljonko minimielatusmaksu on?

Vierailija
4/31 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajoa Ap. Aikoinaan rakastit ja nyt vihaat? Erot eivät ole helppoja.

Vierailija
5/31 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin minimielatusmaksulla sitä kelan minimiä, n 160 e per lapsi.

ap

Vierailija
6/31 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän maksaa elarin mutta ei se ole mitenkään ehdollinen tai riipu mistään käyttöehdoista

Vierailija
7/31 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Saat myös lapsinlisät. Muita tukia??? Elarilla ja lapsinlisillä ruokit lapset. Ja ostat kohtuu hintasia vaatteita. Jos homma ei toimi exän kanssa. Minä en puhuisi mistään. Korkeintaan millon lapsi näkee isäänsä.

Vierailija
8/31 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Saat myös lapsinlisät. Muita tukia??? Elarilla ja lapsinlisillä ruokit lapset. Ja ostat kohtuu hintasia vaatteita. Jos homma ei toimi exän kanssa. Minä en puhuisi mistään. Korkeintaan millon lapsi näkee isäänsä.

Mitä muita tukia? Käyn töissä, joten en saa muita tukia. Taloudellinen tilanteeni on hyvä. Emme ole rikkaita, mutta pärjäämme hyvin. Käytän paljon omaa rahaa lapsiin enkä oleta, että elatusmaksujen pitäisi yksin riittää. Ongelma on ettei pihi ex hyväksy tätä, vaan kiukuttelee asiasta. Vaikka en levittele asioitani somessa tai exälle mainosta, niin kyllähän hän näkee, jos kuljen uusissa vaatteissa tai ajan uudella autolla. En myöskään voi kieltää lapsia kertomasta, jos olemme käyneet jossain.

ap

Vierailija
9/31 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kumppani hakuun, niin ei jaksa/kiinnosta vatvoa enää ex-ukon ongelmia. Jättää ns. ex:n sinne takavasemmalle.

Vierailija
10/31 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi halusi erota? Kuinka paljon hoitaa lapsia? Onko hänellä uusi vaimo?

Vierailija
11/31 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko naida kuspää mies ja pyöräyttää mukulat? Nice. Elämä on valintoja. Ei käy kateeks. Osanottoni.

Kannattiko tehdä lapsia, kun sitten elareiden maksu kiukuttaa?

Vierailija
12/31 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se näy. Rahaa, kun on, niin on jotain.

Ei vaan kestä häviötä.

Aapee kuulostaa tosi kovalta.

Vaikea täällä on neuvoa.

Itse soppanne keitätte.

Jos kumpikaan ei jousta, koskaan, niin tommosta se on.

Olen pahoillani. Lapsille tuo on kaikkein ikävintä.

Kyllä he vielä tulevat oireilemaan.

Hakekaa edes heille sillon apua.

Vierailija
13/31 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten kontrolloi? Sehän vaan vahtii?

On sekaisin. Katkera ei osaa käsitellä asiaa.

Vierailija
14/31 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, ettet suostu keskustelemaan mistään sinuun liittyvästä exäsi kanssa, kuten vaatteistasi tai autosta. Lasten vienti ja haku minimaallisella kommunikoinnilla ja sekin pelkästään lapsista. Jos alkaa valittaa vaatteistasi tai autostasi, keskeytä ja siirry puhumaan lasten asioista tai jos lapset ovat jo menneet sisälle, käännyt ja lähdet, etkä jää kuuntelemaan mitään exäsi puheita.

Vierailija
15/31 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palkkaisena voisit jättää perimättä elatusmaksut kokonaan tai puolittaa ne. Erot ovat kalliita ja se maksaja köyhtyy. Maksajalla elämä niukkenee. Kyllä ottaisi päähän jos maksaisin ja toinen vain ostaa koko ajan uutta ja elää hulppeasti. 

Vuoroviikko systeemi lapset isällä joka toinen viikko eikä perittäisi elatusmaksuja ollenkaan niin toimii yhä useimmilla. Riittää että kummatkin ostavat lapsille tarpeellista eikä nainen ole ahne jos kerran hyvin tienaa. 

Itse olen halunnut että mieheni kontrolloi rahan käyttöäni sillä muuten tuhlaisin konkurssiin meidät jos rahanarut olisivat täysin omissa käsissäni. Nuorena olin asumiskuluista jääneet varat tuhlannut jo etukäteen ennen kuin tili oli tullutkaan. Olin shoppailu addiktiivinen. Jotenka meillä on hyvä syy että rahankäyttöäni kontrolloidaan. Pitkän iän myötä olen vähän oppinut rahankäyttöä jo etten elä yli varojeni ja oppinut tekemään budjettia, pakolliset menot pois ja mitä jää viivan alle niin voi tuhlata turhuuteen. 

Vierailija
16/31 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin selittelet rahankäyttöäsi mikä ei koskaan ikinä kuulu kenellekään millään tavalla.

Kuulostaa narsistilta.

Moni nainen menee halpaan eikä huomaakaan kun jo kiltteilee ja altavastailee.

Lujat rajat. Lapsetkin hyötyy.

Vierailija
17/31 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se näy. Rahaa, kun on, niin on jotain.

Ei vaan kestä häviötä.

Aapee kuulostaa tosi kovalta.

Vaikea täällä on neuvoa.

Itse soppanne keitätte.

Jos kumpikaan ei jousta, koskaan, niin tommosta se on.

Olen pahoillani. Lapsille tuo on kaikkein ikävintä.

Kyllä he vielä tulevat oireilemaan.

Hakekaa edes heille sillon apua.

Miten niin en ole joustanut? Ex jätti monen kuukauden ajalta elatusmaksuja maksamatta, eikä uskonut järkipuhetta. Olisiko pitänyt antaa asian olla? Minustakin on ikävää, ettei asiallinen sopiminen exän kanssa onnistu.

Olen pitänyt yhteydenpidon exään minimissä ja vain lasten asioita koskien. Silti hän yrittää puuttua asioihini tai tuo esiin, miten epäreilua elatusmaksut ovat. Korostan vielä, että elatusmaksut ovat alakanttiin suhteessa exän tuloihin. Mielestäni olen ollut reilu, mutta exälle ei mikää riitä.

Uusi suhde varmaan tulehduttaisi lopullisesti välimme. 

ap

Vierailija
18/31 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kitistään miten paljon maksetaan elareita, antaa syyn kertoa että no kun et ollut liiton arvoinen. Tekikö nitisemättä puolet duuneista?

Maksoiko puolet maksuista?

Sitten kun liitto päätetään, se on siinä. Kuka on niin hullu että antaa paskan vielä hallita, lasten tai minkään muunkaan kautta.

Voi pikku eksä raukkaa kun raha ei riitä omiin kivoihin juttuihin. Mitä ne nyt sitten onkin.

Lapsiin menee rahaa, ja kaikkeen muuhunkin.

Lasten rahat menee äidin tilille, ja äiti sieltä sitten ostaa sen mitä haluaa.

Yksinkertaista matematiikkaa.

Exä voi mennä terapiaan, jos se jotain auttaa.

Kummallista vastuuttomuutta ja pakoilua ihan päivänselvissä asioissa.

Vierailija
19/31 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillistä. Työpaikallani oli ihan hyväpalkkaisessa toimessa mies joka joutui myös osallistumaan kuten laki ja moraalinkin kuuluisi lastensa huoltajuuteen, mutta voi taivas sitä uhrautumisen määrää ja aina sai kuunnella tilityksiä siitä miten joutui maksamaan, ostamaan kaikenlaista lapset kun tietenkin kasvat ja vaativat kaikenlaista. Kauhea pelko päällä siitä, että ex-vaimo aivan varmasti vetää välistä ja itse joutuu tinkimään elintasostaan. Kauhea ex-vaimon demonisoiminen ja oman hyvyytensä nostatus päällä jatkuvasti. Avioliiton aikanahan mies ei paljon muuta tehnyt kuin jatkoi lähes poikamiesaikojen rilluttelua, viinan, tupakin, vieraiden naisten ja muun hauskanpidon merkeissä ja äiti hoiti lapset. Lopulta nainen sitten kyllästyi ja päivänä eräänä miehen laiminlyömää perhe-ja seksi elämää oli korvaamassa miehen tullessa kotiin posteljooni joka kiksautti kolmesti. Nyt vuosien jälkeen lasten jo vartuttua mies on toki leikkinyt "hyvää isää" luultavasti vain sen takia kun sai aikuistuneista lapsista hyviä ryyppy, metsästys, remontti ja talousapulaisia kasvattaakseen jo entisestään kertyneitä elintasovatsojaan. Sen pituinen se.

Vierailija
20/31 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä palkkaisena voisit jättää perimättä elatusmaksut kokonaan tai puolittaa ne. Erot ovat kalliita ja se maksaja köyhtyy. Maksajalla elämä niukkenee. Kyllä ottaisi päähän jos maksaisin ja toinen vain ostaa koko ajan uutta ja elää hulppeasti. 

Vuoroviikko systeemi lapset isällä joka toinen viikko eikä perittäisi elatusmaksuja ollenkaan niin toimii yhä useimmilla. Riittää että kummatkin ostavat lapsille tarpeellista eikä nainen ole ahne jos kerran hyvin tienaa. 

Itse olen halunnut että mieheni kontrolloi rahan käyttöäni sillä muuten tuhlaisin konkurssiin meidät jos rahanarut olisivat täysin omissa käsissäni. Nuorena olin asumiskuluista jääneet varat tuhlannut jo etukäteen ennen kuin tili oli tullutkaan. Olin shoppailu addiktiivinen. Jotenka meillä on hyvä syy että rahankäyttöäni kontrolloidaan. Pitkän iän myötä olen vähän oppinut rahankäyttöä jo etten elä yli varojeni ja oppinut tekemään budjettia, pakolliset menot pois ja mitä jää viivan alle niin voi tuhlata turhuuteen. 

Siinäpä vasta avuton nainen! Se, ettet sinä osaa käyttää rahaa ei tarkoita, ettei kukaan muukaan osaisi! Tiedän suuren joukon naisia, jotka ovat aivan omalla palkallaan saavuttaneet mittavan omaisuuden sijoittamalla ja säästämällä. Sitä paitsi varsinkaan ex-miehen tehtävä ei ole vahtia ex:n rahankäyttöä. Ex-mies ei myöskään vaikuta aivan pienituloiselta, jos lastenvalvojan mukaan hänen olisi pitänyt maksaa enemmän kuin minimin.

Vuoroviikkosysteemi toimii vain, jos vanhemmilla on HYVÄT välit. Ap:n kertomasta ei tule sellaista vaikutelmaa, eikä heille näin ollen voi suositella vuoroviikkosysteemiä. Lasten isä maksattaisi aivan kaiken ap:llä ja syöttäisi pelkkää makaroonia ja ketsuppia omilla viikoillaan lapsilleen. On ikävä tosiasia ettei kaikista miehistä ole isiksi. Moni mies maksattaa lastensa äidillä kaikki lasten kulut, vaikka nainen ottaa taloudellisesti takkiin parin hankkiessa lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän