Annatko rahaa hyväntekeväisyyteen?
Itse annan vain kotimaiseen kohteeseen. En luota näihin suuriin organisaatioihin, joiden hallintoon valuu jo iso osa rahoista. Sen sijaan kehitysmaakohteisiin pitää viedä osaamista ja tiettyjä kulttuurisia arvojamme kuten tasa-arvo.
Kommentit (32)
Tottakai annan. Olen 3 järjestön kuukaudilahjoittaja ja lisäksi lahjoitan hätäkeräyksiin, kun katastrofi iskee. Muutamassa hyväbtekeväisyysjärjestössä töissä olleena voin kertoa, että lahjoitusvarojen käyttöä seurataan todella tarkkaan. Jos järjestöllä on rahankeräyslupa, Poliisihallitus vaatii säännöllistä js yksityiskohtaista raportointia. Lisäksi raportoinnit ministeriöille ja muille rahoittajille.
Annan, vanhus- ja nuorisotyöhön, mielestäni kaksi ryhmää jotka aina tarvitsevat vähän jeesiä. Nyt korona-vuonna nostin avustussummaa pikkuisen.
Annan suoraan käteen alkoholisteille ja narkeille jotta pystyvät ostamaan lisää päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En tiedä lahjoituskohdetta, joka ei jollain tavalla sotisi omaa järkeäni vastaan.
En halua tukea kissojen lisääntymistä, ,
Tietämättömyys taas paistaa. Iso osa lahjoituksista käytetään nimenomaan siihen että saadaan metsistä kiinni ne leikkaamattomat kissat leikattaviksi.
Ainakin HeSy:n toiminta keskittyy vihreiden johtajien keskinäiseen kissatappeluun ja yhdistyksen varojen kasvattamiseen sekä henkilökunnan huonoon kohteluun. Tykkään kissoista mutta en HeSy:n johdon toiminnasta.
En anna kellekään mitään. Esim. Sotaveteraaneilla on jo omat kerhonsa, klubinsa, kylpylänsä ja kotiapunsa, you name it. Lisäksi saavat isot alennukset eri palveluista.
Annan. Työnantajani lähettää säännöllisen toimituksen joka kuukausi.
En, olemme köyhiä.
Annan silti oman työpanokseni sellaisten kohteiden hyväksi joita haluan avustaa.
Annan kotikuntani joulupuu-keräykseen, jää ainakin kotimaahan ja tiedän liiankin hyvin miltä tuntuu olla köyhän perheen lapsi.
Jouluisin olen vienyt tavaraa - mieluiten avustaisin suoraan semmoiselle jolla todellinen tarve.
En sen jälkeen kun oli joku sotaveteraaneille rahankeräys ja ne meni huijareille. Jos autan jotakin, niin avustus suoraan käteen