Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on riittävä puskuri tilillä?

Vierailija
13.11.2020 |

Olen säästellyt tilille puskuria pahan päivän varalle ja sen jälkeen aion vihdoin alkaa laittaa rahaa sijoituksiin. Millainen puskuri teillä on tilillä? Tiedän, että sen tarve on yksilöllinen ja riippuu taloude menoista ym., mutta noin suunnilleen. Onko teillä tuhansia vai kymmeniätuhansia kassassa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 20 000 euroa.  Olen tätä nykyä työtön, niin se raha on todellakin nyt iso turva ja jos jotakin ikävää sattuisi.

Vierailija
2/8 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole puskureita muualla, kun autossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ole vielä toteutunut, kun oli niin pitkä aika pätkätöitä, uudelleen koulutus ja työttömyyttä mutta tavoite on, että vuoden selviäisi välttämättömistä menoista + pieni puskuri yllättäviin tilanteisiin. Eli asumiseen ja elämiseen liittyvät kulut vuodeksi sekä tonni tai pari sen päälle olis mulla tavoite. Vuodessa uskon kyllä keksiväni jonkun yritysidean, jos ei töitä löydy puolessa vuodessa, mikäli työttömäksi jään. Sairastumisenkin kestää joksikin aikaa tällä puskurilla. Vaatteita ja kulutustavaroite en tiukassa tilanteessa osta, ellei ole ihan välttämätöntä tyyliin ainoat talvikengät hajoaa lopullisesti. 

Vierailija
4/8 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadalla tuhannella pärjää jokin aikaa.

Vierailija
5/8 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reilun vuoden nettopalkkaa vastaava summa säästössä. Tileillä ja rahastoissa. Lisää kertyy toki ajan. Lisäksi vakuutus joka maksaa n. vuoden nettopalkkaa vastaavan summan verottomana vakavan sairauden sattuessa. Työttömyyttä en pidä kohdallani kovin todennäköisenä, mutta sairauteen olen halunnut varautua erikseen.

Vierailija
6/8 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että vuoden palkka pitäisi löytyä aina säästötilillä.

Vierailija
7/8 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yleinen ohje ole, että kahden kuukauden palkka.

Vierailija
8/8 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yleinen ohje ole, että kahden kuukauden palkka.

Muistaskseni se oli kolmen kuukauden palkka. Mutta sama ajatus kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän