Siis saako alle 25-vuotias työskennellä perhepäivähoitajana??
Eräs ystäväni sattui mainitsemaan, että hänen lapsensa perhepäivähoitaja on 21-vuotias.
Itse en ikinä antaisi 1-vuotiasta poikaani parikymppisen tyttösen hoidettavaksi. Tuon ikäiset ovat pelkkiä kakaroita. Eivät tiedä vastuusta yhtään mitään. En ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos pojalleni tapahtuisi jotain hoitajan huolettomuuden vuoksi.
Kommentit (13)
minä aloitin 23-vuotiaana eli saa kyllä...niin olihan mulla kaks omaa lasta :)
Ite olin jo 20w pitkää päivää tekemässä ja hoitamassa lapsia.
Ja turha varmaan kertoo paljonko oon lapsia ja kehitysvammaisiakin hoitanut tähän "kakaran" ikään mennessä.. Nyt olenkin 23 w tytön tyllerö...
Joyen haidtapa ap huilu, vois tehdä sulle hyvää..
Tottakai saa. Täysi-ikäisyyden rajahan on ollut 18 jo vuosikymmeniä. Itse olin valmistunut yliopistosta kasvatustieteen kandiksi 22-vuotiaana ja siis pätevä lastentarhanopettaja silloin. Hassua olisi ollut odottaa 3 vuotta töihin menoa. Hellitä jo ap noista "vasta 25-vuotiaana ihmisen aivot ovat täysin kehittyneet"-höpinöistä!
Täytyy näin 21v:nä sanoa, että jos olisi omia lapsia, niin en todellakaan antaisi niitä tämän ikäisten hoidettaviksi. Vaadin lapsia hoitavalta muutakin kuin sitä, että estää loukkaantumiset ja muistaa tarjota välipalaa. Tämän ikäiset "äidit" ne vasta säälittääkin, mutta eihän se korkeampikaan ikä paljon kenellekään tarvittavia taitoja tai viisautta tuo. Surullista, mutta ihmiset vaan jaksaa ihannoida itseään ja kuvitella olevansa hyviä äitejä, nii nylimielistä kuin se onkin.
7, siis sun mielestä kukaan ei ole hyvä äiti, jos ikäkään ei tuo viisautta? Kuka niitä lapsia sit saa hoitaa? Oishan 21v perhepäivähoitaja, jolla siis ilmeisesti on myös ainakin yksi oma lapsi, aika nuori, muttei se kiellettyä ole, enkä tajua miksi pitäisikään olla. Lähihoitajaksihan voi valmistua 18-19v, eikä perhepäivähoitajalta sen kummempaa koulutusta vaadita. Pph:t hoitaa pieniä lapsia, jotka todella eniten kaipaa perushoivaa, syliä, ruokaa, vaipanvaihtoa, ulkoilua, lisäks vähän askartelua ja laululeikkejä. Ei oo rakettitiedettä. Sellainen, joka ei olisi ollut valmis omankaan lapsensa äidiksi tuskin alkaa perhepäivähoitajaksi, muutenkaan.
Mä oon törmännyt n. 40-kymppisiin "kakaroihin" ja fiksuihin ja vastuullisiin 17-vuotiaisiin.. Ei kaikilla oo hattivatit samassa järjestyksessä muumilaaksossa.
Ikäerohullu on taas palstalla useamman eri avauksen kanssa. Hohhoijaa sentään. Mene hoitoon!
Taidanpa siis vetäytyä suosiolla pehmustettuun tynnyriini ja vetää kannen kiinni hiljaa perässäni.
Tv: alle 25-vuotias.
Kyllä saa. Meidän pph opiskeluryhmässä on yksi 21-vuotias, joka on toiminut hoitajana noin 1,5 vuotta. Minä aloitin 22-vuotiaana, kolme vuotta sitten. Ja kummallakaan meistä ei ole omia lapsia.
Mikseivät saisi? Tulin äidiksi 23-vuotiaana ja hyvin on mennyt. Valmistuin 24-vuotiaana sairaanhoitajaksi ja minulla olisi siis ollut mahdollisuus työskennellä pph:nä ilman mitään extrakouluttautumisia.