Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rekkamiehiä/naisia paikalla? Miten tällainen on mahdollista?

Vierailija
12.11.2020 |

Olin eilen illalla lenkillä valtatiellä. Vastaan tuli rekka. Katsoin, että rekan sivulta näkyy oudosti valoa ja samassa tajusin, että rekan perävaunu tuli minua kohti reunaviivan kohdalla. (itse auto oli lähempänä keskitietä) Hyppäsin pimeässä ojaan ja kun katsoin taakse huomasin perävaunun olevan keskiviivan päällä ja toinen rekka tuli vastaan, mutta onneksi osumalta vältyttiin!! Sitten rekka jarrutti ja kuljettaja ilmeisesti tajusi mitä tapahtui. Tie oli sula ja suora. Miten tällainen on mahdollista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärry on epätasapainossa, rengasrikki tai nuppi jarrutti, mutta kärryn jarrut eivät toimineet. Konginkankaan turmassa kävi niin että nopeusrajoitin iski alamäessä vastaan ja kärry ns. yritti tulla ohi veto-autosta. Jos olisi voinut painaa kaasua yhdistelmä olisi oiennut. Jarruttaminen kertomassasi tapauksessa olisi tuhoisaa eli ensin kiihdytetään, jonka jälkeen hallitusti hiljennetään vauhtia.

Vierailija
2/6 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärry voi heitellä monestakin syystä ja ohjausliikkeet kertaantuu kärryn perässä. On myös mahdolista, että siinä oli 2 kärryä (ns. Puolikas ja kärry), jolloin heittoja tulee jo todella paljon. Ilman mitään vikaa tai virheellistä lastaustakin rekat käyttäytyy noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiessä voi olla painaumia tai liikaa kallistusta. Suomen tiet on nykyään niin paskassa kunnossa, että hirvittää aina, kun rekka tulee vastaan pienemmällä tiellä.

Vierailija
4/6 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajat nykyaikaisen 9 akselisen yhdistelmän perässä missä on täysi kuorma päällää huomaat että teiden heittojen ja kallistusten vuoksi perävaunu ei tule suorassa vetoauton perässä, välillä veturi menee keskiviivaa pitkin ja silti perävaunun viimeiset pyörät kulkevat pientareen viivaa pitkin.

Vierailija
5/6 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään insinööri, mutta tuntuu pelottavalta, että miten sulalla asfaltilla perävaunu voi luistaa ja elää ihan omaa elämäänsä rekan perässä. Talviliukkaalla ymmärrän tilanteen.

Ap

Vierailija
6/6 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään insinööri, mutta tuntuu pelottavalta, että miten sulalla asfaltilla perävaunu voi luistaa ja elää ihan omaa elämäänsä rekan perässä. Talviliukkaalla ymmärrän tilanteen.

Ap

Ei se mihinkään luista, näyttää vaan siltä, mutta voihan se kärri alkaa "kirjoittelemaan" siellä perässä.

Suomen ahneen teollisuuden takia ajetaan suomessa isommilla yhdistelmillä kuin missään muualla.

4 akselisella rekkaveturilla on romuradan arvo kun menee vaihtoon 800000-1milj km ajettuna suomessa.

Autot eivät kelpaa minnekään päin maailmaa sen jälkeen.

Ja kuljetusyrittäjät maksavat tämän lystin.