Tunnetko/tiedätkö ihmistä, joka nauttii palvonnasta
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Nauttii palvoa vai olla palvottavana?
Olla palvottavana.
Sairaitahan ne on. Niitä pitäisi ihailla, mutta itse vain halveksivat muita.
Hyvä että havaitset asian.
Missään tapauksessa ei kannata tuhlata aikaansa moisiin hulluihin, vaan jättää heidät yksin ylhäiseen yksinäisyyteensä. Terveet suhteet on tasapuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki gurut, Amma etunenässä.
Amman seuraajissa (ainakin länsimaisissa) on näitä valaistuneita narsisteja jotka myös diggaavat palvonnasta. Karmivaa sakkia.
En muita tunnekaan! Kaikkihan me sisimmässämme siitä nautimme, vaikka joskus se vähän tökkii, kun menee imelän puolelle.
Mutta joka itsensä ylentää, hänet alennetaan.
Kaikki esiintyjät yleisönsä taholta.
Eikös narsistien sanota olevan sellaisia? Yhdistystoiminnassa tullut vastaan tyyppejä, jotka ovat sitä mieltä, että muiden pitää kiitellä heitä joka asiasta. Ei siinä mitään, kyllä mä kiitän, mutta näillä on sellaista vikaa, että kiitoksia ei tule heidän mielestään aina tarpeeksi jos ei jokainen kiittele erikseen joka asiasta ja heidän tekemiset on arvokkaampia kuin muiden. Jos joku tekee enemmän, sellaiset savustetaan pois, koska tällaisen palvontaa haluavan on saatava olla ykkönen kaikessa. Kaipa se julkisuushakuisuus keinolla millä hyvänsä on vähän samaa.
Vierailija kirjoitti:
En muita tunnekaan! Kaikkihan me sisimmässämme siitä nautimme, vaikka joskus se vähän tökkii, kun menee imelän puolelle.
Oikeasti? Haluatko, että huoneeseen tullessa kengät riisutaan, ja sinua lähestytään povillaan nylkyttäen pelonsekaisin tuntein? Haluatko että joku kuvittelee olevansa _siunattu_ pää sylissäsi?
Minä en. Mutta tiedän tällaisia ihmisiä.
Nauttii palvoa vai olla palvottavana?