Oletko ateisti?
Kommentit (41)
Olen ateisti koska en usko jumaliin. Jos joistain jumalasta joskus saadaan todisteet, niin sitten uskon. En silti välttämättä ryhtyisi todistettuakaan jumalaa palvomaan, esimerkiksi kristinuskon jumalaa en palvoisi vaikka uskoisinkin.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 15:01"]Olen ateisti, sillä en ole toistaiseksi nähnyt tai kuullut todisteita jumalan/jumalien olemassaolosta.
[/quote]
Olen Teisti. Sillä perusteella, että minulla ON henkilökohtaista kokemusta Jumalan olemassaolosta JA siitä, että Hän Oikeasti vaikuttaa elämässäni. Ihan arkipäivän tasolla ja tekemisissä + antaa ilmestyksenomaista tietoa ja ymmärrystä siitä, mitä spirituaalinen (=hengellinen, konkreettisen maallisen vastakohtana) tarkoittaa. Jumalan Pyhä Henki opettaa Hänestä itsestään, että tulisimme Hänen kaltaisikseen. Kaikki tämä Rakkaudesta luotuihinsa. :)
Olen ateisti kunnes jumalasta/jumalista saadaan todisteet. Jos jumalista saadaan todisteet niin sitten uskon, mutta en välttämättä silti palvo.
Olen ateisti kunnes jumalasta/jumalista saadaan todisteet. Jos jumalista saadaan todisteet niin sitten uskon, mutta en välttämättä silti palvo.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 15:01"]Olen ateisti, sillä en ole toistaiseksi nähnyt tai kuullut todisteita jumalan/jumalien olemassaolosta.
[/quote]
Olen Teisti. Sillä perusteella, että minulla ON henkilökohtaista kokemusta Jumalan olemassaolosta JA siitä, että Hän Oikeasti vaikuttaa elämässäni. Ihan arkipäivän tasolla ja tekemisissä + antaa ilmestyksenomaista tietoa ja ymmärrystä siitä, mitä spirituaalinen (=hengellinen, konkreettisen maallisen vastakohtana) tarkoittaa. Jumalan Pyhä Henki opettaa Hänestä itsestään, että tulisimme Hänen kaltaisikseen. Kaikki tämä Rakkaudesta luotuihinsa. :)
[/quote]
Aiheuttaako usko Myös tarpeen Roiskia isoja alkukirjaimia suomen Kielen sääntöjen vastaisesti?
Ateisti. En näe järkeä missään muussa.
Tämä ei ole valinnaista, se vaan tuntuu oikealta.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 15:06"]
En ole ateisti, sillä en ole kohdannut vielä yhtään pitävää todistetta jumalan olemassaolottomuudesta. Olen agnostikko.
[/quote]
Onko sinulla päteviä todisteita vihreän spagettihirviön olemassaolemattomuudesta, vai oletko senkin suhteen agnostikko?
[/quote]
Olen senkin suhteen agnostikko. Kuten kiertoradalla lilluvan kahvikupin ja Zeuksen suhteen. Mitään ei voi absoluuttisesti sulkea pois, kuten jokainen tiedemies tietää.
[/quote]
Kyse ei olekaan
absoluuttisesti poissulkemisesta vaan järkevän epäilyn ulkopuolella olemisesta.
Agnostikko. En voi kieltää enkä todeta jos en tiedä, ehkä tajunta on jotain isompaa juttua mikä selviää sitten kun aika jättää
Mies
Olenko ateisti? En tiedä kuinka luokittelisin itseni. en usko kristinuskoon, mutta uskon että Jeesuksen olemassaolo on osa historiaa. Lisäksi uskon johonkin suurempaan, johonkin mihin ei ihmisillä vielä ole kaikilla riittävästi taitoa ja tietoa ( hengellisyys) Mihin luokittelisit minut? (En ole mieleltäni häiriintynyt :) )
Olen ateisti, koska en usko minkäänlaisiin jumaliin. Uskonnot on mun mielestä mielenkiintoinen ilmiö, koska ne on niin järjen vastaisia. Vaikea käsittää, miten maailmassa niin moni ihminen pitää ihmisten keksimää hölynpölyä totena. Tämä koskee kaikkia uskontoja, oli sitten kyseessä kristinusko, islam, hindulaisuus tai mikä vaan. Uskomatonta hommaa. :D
Uskon että kaikki uskonnot ovat ihmisen keksimää kukkua, mutta muusta en sitten tiedäkään. Olen kai agnostikko tai ateisti.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 00:30"]
Olen ateisti, koska en usko minkäänlaisiin jumaliin. Uskonnot on mun mielestä mielenkiintoinen ilmiö, koska ne on niin järjen vastaisia. Vaikea käsittää, miten maailmassa niin moni ihminen pitää ihmisten keksimää hölynpölyä totena. Tämä koskee kaikkia uskontoja, oli sitten kyseessä kristinusko, islam, hindulaisuus tai mikä vaan. Uskomatonta hommaa. :D
Onko mielestäsi jumaliin uskominen ainoa uskon kriteeri?
Oletko ajatellut asiaa muilta kanteilta?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 15:01"]
Olen ateisti, sillä en ole toistaiseksi nähnyt tai kuullut todisteita jumalan/jumalien olemassaolosta.
[/quote]
Sama.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 15:48"]
Olen ateisti koska en usko jumaliin. Jos joistain jumalasta joskus saadaan todisteet, niin sitten uskon. En silti välttämättä ryhtyisi todistettuakaan jumalaa palvomaan, esimerkiksi kristinuskon jumalaa en palvoisi vaikka uskoisinkin.
[/quote]
Juuri näin. Jumalaan uskovalle mutta ei palvovalle on joku oma sanakin, jota en nyt löytänyt.
Mun on vähän vaikea käsittää, miten joku voi tai haluaa palvoa tuollaista jumalaa, kuin Raamattu kuvaa. Vaikuttaa halveksuttavalta sadistilta. Toisaalta ihmiskuntahan on enimmäkseen halveksuttava ja koska Raamattu on ihmisen kirjoittama, ei kai pitäisi ihmetellä sisältöä ja niitä luultavasti satoja ristiriitaisuuksia.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 00:30"]
[/quote]
Se on jännä, miten naamioimalla asiat uskonnolla pääsee monesta pälkähästä. Keijujen ja maahisten näkeminen olisi hulluutta, mutta jumalan näkeminen vain harrasta uskonnollisuutta. Uskonnon varjolla voidaan myös suorittaa tietynlaisia julmuuksia, koska niiden kieltäminen olisi uskonvapauden rajoittamista.
En ole ateisti. Kuulun kirkkoon, enemmän uskon Jumalaan kuin olen uskomatta, ja pidän tärkeänä kristinuskon kuulumista yhteiskuntaan.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 15:21"]
Olen ateisti. Vaikka teoriassa jumala voisi ollakin olemassa, minusta on typerä uskoa asioihin jotka 99.99999% todennäköisyydellä ovat täyttä potaskaa. Itse käsitän agnostikot sellaisiksi, joiden mielestä jumalan olemassaololle on 50/50 mahdollisuus, joten en laske itseäni sellaiseksi.
[/quote]
Millä perustein Jumala on noin suurella todennäköisyydellä pelkkää potaskaa?
[/quote]
Lähinnä sillä perusteella, että tuhansien vuosien ajan filosofit, teologit, papit ja tavalliset ihmiset ovat etsineet todisteita, vääntäneet ja kääntäneet käsitteitä Jumalan olemassaolosta, mutta mitään ei ole jäänyt käteen. Jumalan olemassaolo on ehkä parhaiten tutkittu ja pohdittu aihe maailmassa. Jos joitain todisteita olisi olemassa, me kyllä tietäisimme niistä. Mielestäni tämä tosiasia laskee teorian pätevyyttä huomattavasti.