Väittääkö joku oikeasti pesevänsä alapäänsä joka tarpeensa jälkeen???
Siis tuohon "pyllynpesijät vs. pyllynkaapijat" -viestiin viitaten. Peseekö joku oikeasti alapäänsä keskellä päivääkin tarpeidensa jälkeen??? Miten kuivaatte itsenne suihkutuksen jälkeen? Puoli rullaa vessapaperia vai? Miksi se vessapaperi on keksitty jos pitää suihkutella kesken päivänkin tuollaisessa tilanteessa? Milloin olette alkaneet tuollaista harrastaa, kun kuitenkin lapsesta lähtien ollaan kuitenkin kaikki olleet paperinkäyttäjiä? Tosi outoa minusta!
Kommentit (20)
Mä pesen vaan suihkussa. Tulee hiiva ja paikat kuivuu liikaa jos on aina pesemässä
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 14:00"]
No on se saakeli kumma jos nykyihmiset ovat alkaneet pesemään perseensä joka tarpeen jäkeen. Varmaan juuri niitä samoja, jotka pitävät posliinia yhdettätoista vuotta "kun se on niin paljon hygieenisempi". Ei kiinnosta sellaiset naiset ainakaan minua. T: mies Helsingistä 28v.
[/quote]
Käsitys posliinistakin on muuten tosiaan outo, mun käsittääkseen on tutkimuksia siitä, että nimenomaan posliini on epähygienisempi, koska karvathan suojaa alapäätä. TOSIN itse tykkään pitää paikkani posliinina. Karvat kutittaa ja tunnen itseni seksikkäämmäksi ilman, vaikka monet karvoistakin pitää. Pidän myös siitä, jos mies on alapäästä karvaton koska rakastan ottaa suihin kun karvat ei kutittele. Muutenhan sillä ei niin ole väliä, miehen kanssa, mutta jos tykkää hoitaa suullaan kaiken miehen elimistä niin on ne karvat vähän ikäviä mielestäni.
Kakan jälkeen pesen, jos olen kotona. Pissan jälkeen en juuri koskaan, mutta kyllä mä alapääni kuitenkin päivittäin pesen.
Egyptissä ihmettelin, kun missään vessoissa ei ollut käsisuihkuja. Kerran sitten uteliaana väänsin wc-pytyn takareunassa olevaa vipstaakia, niin kas vettä alkoikin suihkuta pytyn takareunasta niin, että kun pytyllä istui, niin vesi huuhteli alapään sopivasti. Sitten vain kuivataan vessapaperiin, jota ei heitetä pyttyyn vaan roskikseen. Ihme, ettei tuollaisia pyttyjä ole meillä? Paljon kätsympi kuin bideesuihku.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 11:54"]
Minäkin pesen joka pisun ja isomman hädän jälkeen! Totuttu tapa :) toki jos ei ole mahd. ni sitten ei voi mtn, mutta kotona heti pesulle! Ei siinä mitään pahaa ole :o ihmetyttää ne jotka vain pyyhkäisevät ja jättävät sikseen.. hyh hyh. luulis että kuselta haisis paikat. ja ymmärrän kyl jos ei sen jälkeen halua joku vaikka suuseksiä antaa :D
[/quote]
No kuule kun sen pyyhkimisen idea on juuri siinä, että PYYHITÄÄN ne kusitipat pois, niin ei haise. Ja en tiedä sitten sinusta, mutta minun alapääni ei ainakaan tarvitse olla ihan 24/7 suuseksivalmiudessa. Käyn töissä (ja mieskin käy), harrastuksissa ja kotona on kaikkea muutakin tekemistä, kuin paneminen. Kerran päivässä alapesu riittää vallan hyvin.
Minä käyn suihkussa 1-2 kertaa päivässä normaalioloissa ja pesen alapääni silloin. Ei todellakaan tule mieleen alkaa sitä hinkkaamaan veden kanssa siinä välissä, jos ei esim. kuukautisista muuta johdu. Ihan älyvapaata touhua.
Itselläni oli aiemmin usein hiivatulehduksia ja ties mitä kutinoita. Mutta kun lääkäri neuvoi välttämään liikaa pesua (aiemmin aamu- ja iltasuihku, tarpeen mukaan alapääpesuja lisäksi), niin kun aloin käymään suihkussa kerran päivässä ja silloinkin pesin alapääni pesuaineella vain joka toinen päivä, niin kaikki tulehdukset loppuivat siihen.
Itse pesen alapääni 16 kertaa päivässä vedellä ja saippualla ja joka pesun jälkeen laitan uuden Wunderbaumin tamppoonin naruun roikkumaan, ettei vaan mitään normaalia hajua pääse housuistani ilmoille.
Eiköhän tätä aihetta ole käsitelty täällä jo ihan tarpeeksi? Antaa neurootikkojen peseskellä, jos niin tahtovat.
Minä pesen aina kakkosen jälkeen, jos suihku on saatavilla. Itsellä tulee pyyhkimisestä peppureikä kipeäksi ja paperia menee tuhottomasti jotta tulee puhtaaksi. Pissaamisen jälkeen vain pyyhin. En koe itseäni mitenkään neurootikoksi, enkä ajatellut sen olevan jotenkin ihmeellistä. :)
Minä pesen. Minulla on kuivaamista varten erillinen pyyhe. Aloitin tämän tavan sen jälkeen, kun minuun iski puolen vuoden virtsatieinfektiokierre.
Minulla ei ole kyllä pieneen mieleenkään tullut alkaa jossain työpaikan vessassa suihkutella oli sitten tullut pienempi tai isompi tuotos. Outoa minusta jos joku tarvitsee suihkua aina. Mitä sitten jos ei suihkua ole tarjolla? Läheskään joka paikassa ei ole.
Minäkin pesen joka pisun ja isomman hädän jälkeen! Totuttu tapa :) toki jos ei ole mahd. ni sitten ei voi mtn, mutta kotona heti pesulle! Ei siinä mitään pahaa ole :o ihmetyttää ne jotka vain pyyhkäisevät ja jättävät sikseen.. hyh hyh. luulis että kuselta haisis paikat. ja ymmärrän kyl jos ei sen jälkeen halua joku vaikka suuseksiä antaa :D
Minä pesen, ts. huuhtaisen aina käsisuihkun avulla. Vettä vain, ei saippuoita. Ulkomailla asuessa opittu tapa. Ikinä en ole kärsinyt tulehduksista tavan aloittamisen jälkeen. Enkä muuten kuivaa mitenkään: sheivaan, eikä iholle jää niin paljoa vesipisaroita, että riittäisi edes pikkareita kastelemaan.
Jos ei ole vettä saatavilla, käytän paperia, mutta olo tuntuu sen jälkeen likaiselta.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 11:52"]
Minulla ei ole kyllä pieneen mieleenkään tullut alkaa jossain työpaikan vessassa suihkutella oli sitten tullut pienempi tai isompi tuotos. Outoa minusta jos joku tarvitsee suihkua aina. Mitä sitten jos ei suihkua ole tarjolla? Läheskään joka paikassa ei ole.
[/quote]
No mitä pä luulet, että mitä silloin tehdään?
Vaihtoehtojahan on:
Kärvistellään esim. matkoilla ja ei tehdä tarpeita, maksimissaan käydään katetroimassa virtsa sairaalassa
Otetaan kippoon vettä ja pestään sillä
Kastellaan paperi ja pyyhitään sillä
Käytetään intiimipyyhkeitä tai mieluummin vauvojen peppupyyhkeitä, nämä kun yleensä sisältävät vähemmän keinotekoisia ainesosia
Käydään vessassa ja pyyhitään paperilla
suomi, tuo alapääsuihkujen ihmemaa :):)
meillä on vaan bideitä jos niitäkään ja tuskin siellä kukaan itseään
joka pierun jälkeen pesee
kuraeteinen, kodinhoitohuone ja alapääsuihku ovat hyvin suomalaisia juttuja, mitä ilmankin pärjää vallan mainiosti
Kukin tietysti tyylillään, mutta jotenkin uskoisin ettei ainakaan mikään tehopesu vedellä joka tarpeen jälkeen tee välttämättä kovin hyvää alapäälle. En varmasti tietenkään tiedä, mutta eikö jatkuva pesu vaikuta normaaliin kosteustasapainoon? Ja eikö monet alapään eritteet nimenomaan suojaa paikkoja?
Meillä ei ole mahdollisuutta käsisuihkuun kotona (valitettavasti), joten käytän intiimipaikkojen kosteuspyyhkeitä toisinaan jos alapää tuntuu likaiselta. Mutta muuten pesen vaan perus aamuin ja illoin niinkuin kai on suositeltukkin?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 12:00"]
Kukin tietysti tyylillään, mutta jotenkin uskoisin ettei ainakaan mikään tehopesu vedellä joka tarpeen jälkeen tee välttämättä kovin hyvää alapäälle. En varmasti tietenkään tiedä, mutta eikö jatkuva pesu vaikuta normaaliin kosteustasapainoon? Ja eikö monet alapään eritteet nimenomaan suojaa paikkoja?
Meillä ei ole mahdollisuutta käsisuihkuun kotona (valitettavasti), joten käytän intiimipaikkojen kosteuspyyhkeitä toisinaan jos alapää tuntuu likaiselta. Mutta muuten pesen vaan perus aamuin ja illoin niinkuin kai on suositeltukkin?
[/quote]
Uloste ja virtsa nyt ei varmaan mitenkään suojaa ihoa :(
Ei tietenkään, mutta joka pesullahan myös ne muut eritteet lähtee pois.. Sitä ajoin takaa.
No en nyt pesemällä pese vaan suihkutan puhtaaksi käsisuihkulla. Paria kuluu kuivaamiseen vähemmän kuin pyyhkimiseen.
No on se saakeli kumma jos nykyihmiset ovat alkaneet pesemään perseensä joka tarpeen jäkeen. Varmaan juuri niitä samoja, jotka pitävät posliinia yhdettätoista vuotta "kun se on niin paljon hygieenisempi". Ei kiinnosta sellaiset naiset ainakaan minua. T: mies Helsingistä 28v.