Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herkät raskaustestit ärsyttää!

Vierailija
07.03.2014 |

Ostin raskaustestejä netistä ja vasta jälkikäteen huomasin ostaneeni erittäin herkkiä (10mlU) ja herkkiä (20mlU)-testejä. Koko nettikaupassa ei edes myyty yli 25mlU:n testejä, enkä tilatessani tiennyt että testeissä on merkittäviä eroja.

Tein 10mlU:n testin eilen päivällä, en siis aamuvirtsasta ja 20mlU:n testin tänään aamuvirtsasta. Eka testi näytti haaleaa positiivista, toka testi oli lähes yhtä tumma kuin kontrolliviiva.

Nyt lueskelin netistä testeistä ja koska molemmat testit ovat herkkiä voikin olla etten olekaan raskaana vaan olenkin bongannut vain lyhyen kiinnittymisyrityksen kohtuun. Voi kökkö! Turha toivo jo heräsi.

Olisi vaan pitänyt mennä juttelemaan apteekin tädille eikä ostaa halpoja testejä netistä...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista ei ole olemassakaan kuin väärä positiivinen. Jos virtsassa on istukkahormonia, jota raskaustestit mittaavat, alkio on joko kiinnittynyt tai vähintään hipaissut kohdun seinää. Uskaltaisin väittää, että jos testaa sinä päivänä kun menkkojen pitäisi alkaa tai sen jälkeen, kyseessä ei ole enää pelkkä hipaisu, vaan alkio on jo kiinnittynyt. Myös jos viiva testitikussa vahvistuu, on alkio kiinnittynyt.

Toinen asia on sitten se, että iso osa jo kiinnittyneistäkin alkioista tulee kesken noin varhaisilla viikoilla. Periaatteessa silloin on kyse keskenmenosta, mutta moni nainen ei edes huomaa testata ennen kuin menkat on myöhässä viikon verran tai enemmän, joten moni todella varhaisista keskenmenoista menee ihan vain menkkojen piikkiin. Siksi en suosittele testaamaan turhan aikaisin, vaan vasta kun menkat on muutaman päivän-viikon myöhässä.

Vierailija
2/18 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki esim. lapsettomuudesta kärsivillä tuo kemiallisenkin plussan saaminen palvelee tarkoitusta (tietää että munasolu ainakin hedelmöittyy -> mahdollisuuksia raskauteen on) ja on iloinen asia. Omalle kohdalleni jos asiaa ajattelen, niin en haluaisi saada väärää toivoa raskaudesta testaamalla turhan aikaisin. Jokainen tekee tietenkin niin kuin haluaa :) -9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun on epäsäännölliset menkat niin on vaikeaa päättää koska tekee testin, joskus väli on 23 ja joskus jopa 30 päivää, nyt testasin 29 päivä, jolloin periaatteessa kuukautiset on voinut olla 6 päivää myöhässä tai sitten ei yhtään. Tosin tämän päivän eli 30 päivä tuli tummempi viiva vähemmän herkällä testillä, mutta jäinkin mietimään että jos ovulaatio on tullut myöhempään ja kyseeessää on kemiallinen raskaus voi varmaan olla niin että hormonit veressä nousevat edelleen, kai?

Vierailija
4/18 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on alapeukutettu ihan ihme kommentteja. Ilmeisesti kiinnostus sitä kohtaan onko raskaana vai ei on huono juttu?

Vierailija
5/18 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on alapeukutettu ihan ihme kommentteja. Ilmeisesti kiinnostus sitä kohtaan onko raskaana vai ei on huono juttu?

Vierailija
6/18 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sen testin vika ole jos et osaa testata oikeaan aikaan!

Vierailija
7/18 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa vasta kun menkat on myöhässä niin et saa plussaa kemiallisesta raskaudesta. Silloin ei raskaustestin herkkyydellä ole mitään merkitystä.

Vierailija
8/18 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kierto normaalisti 23-26 (ka24) päivää. Sain Terolutit  pidentämään kiertoa ja olen syönyt niitä 3x10pvän kuurin. Ekallalla kerralla menkat tuli 25 päivää edellisistä, tokalla 30 ja eilen testasin plussan 29 päivä. Edellisessä raskaudessa sain haalean positiivisen 35 päivää edellisistä menkoista, enkä tehnyt toista testiä (en muista tuon testin herkkyyttäkään). Sain sitten keskenmenon ja gynen mukaan alkion kehitys oli lakannut viikolla 5.

Miten muuten jos ensin tekee herkemmän testin ja seuraavana päivänä vähemmän herkän ja viiva voimistuu? Onko se merkki varmemmasta raskaudesta vai kohoaako kemiallisessa raskaudessa HcG:n määrä pitkäänkin?

Vierailija
9/18 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikauppojen halpistesteistä ei ole kyllä mihinkään, näyttävät valepositiivisia sun muuta ihmeellisyyksiä. Kannattaa satsata kunnon testiin sekä odottaa että kuukautiset on selkeästi myöhässä, vähintään viikon. Harvalla kukautiset tulee päivälleen, joten ei niitä testejäkään kannata tehdä liian aikaisin.  

AP:n spekseillä on mun diagnoosin mukaan oikea raskaus on vielä aika vähäinen mahdollisuus. Varsinkin kun on syönyt Terolutteja jotka antaa uein väärän tuloksen eli näyttää positiivista koska hormoonit ovat nousseet lääkkeen takia.

Vierailija
10/18 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstagyne taas vauhdissa...Mihin sun faktat oikeen perustuu?

Vierailija
11/18 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teroluthan ei nimenomaan anna väärää tulosta. Raskaustesti mittaa eri hormoonia kuin mitä terot sisältää.

Vierailija
12/18 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on epäsäännöllinen kierto  (olen pitänyt kirjaa jo lähes 9v eli siitä asti kun kuukautiset alkoivat)ja mietin että pitäisikö tehdä testi. Eilen piti alkaa menkat pisimmän mahdollisen kierron mukaan. Jos testaan tänään voiko kemiallinen raskaus vielä näkyä? Aiemminhan ketjussa luki että testi kannattaa tehdä vasta kun vuodon olisi pitänyt alkaa?

Ihmetyttää kun mainostetaan noita testejä joita voi tehdä jo päiviä ennen kun menkkojen pitäisi alkaa ja ilmeisesti ne sitten näyttävätkin vääriä positiivisia.

Vierailija
13/18 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 10:48"]

Palstagyne taas vauhdissa...Mihin sun faktat oikeen perustuu?

[/quote]

Ihan kolmen lapsen maailmaansaattamiseen luomusti, turhia hätäilemättä sekä vuosien työkokemukseen terveydenhoitoalalta...

Vierailija
14/18 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttisin apua, olen käynyt lääkärissä ja kaikki testit ( verikoe ja virtsakoe ) näytti negatiivistä, menkat on ollu about 2 viikkoo kohta häviyksissä, mutta raskaus oireita on paljon? Mikä avuksi, kellään kokemusta tai tieto?

Vierailija
15/18 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttisin apua, olen käynyt lääkärissä ja kaikki testit ( verikoe ja virtsakoe ) näytti negatiivistä, menkat on ollu about 2 viikkoo kohta häviyksissä, mutta raskaus oireita on paljon? Mikä avuksi, kellään kokemusta tai tieto?

Jos verikokeessakin olet käynyt niin kyllä se vähän valitettavasti sitä tarkoittaa, ettet raskaana ole.

Gynellä suosittelisin käymään jos kierto heittää, raskausoireisiin en voi oikeen muuta sanoa kuin että monella niitä tulee jo ihan siitä vahvasta raskaustoiveesta. Itselläni sitten kun oikeasti olin raskaana ei ollut oikeastaan mitään, ei rintojen kipua, ei vatsatuntemuksia, vain pientä etovaa oloa joka kesti yhden päivän. Kunnon pahoinvoinnit jne. alkoikin sitten vasta parin viikon päästä.

Vierailija
16/18 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tuttavalla oli raskausoireita mutta kokeet näyttivät negatiivista ja menkat myöhässä. Olikin sitten aivokasvain. :/

Vierailija
17/18 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme herkkää raskaustestiä  tehty ,10-12.

Eka kp 23 ja positiivinen. Toka kp 25 ja positiivinen. Tänään kp 27 ja positiivinen, viivat vieläkin tummemat kuin aikaseisemmissa. Kierto 28.

Joko uskallan heittäytyä onnellisena odotukseen vai pelätä pahinta????? Aaaaaaaaa!!

Vierailija
18/18 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina näyttänyt plussaa jo paria päivää ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa. Ja testannut olen ihan siitä syystä noin aikasin kun olin niin varma että olen raskaana. Oli siis vaan sellainen olo ja malttamattomana testit tein. Kolme lasta ja joka kerta siis näin.

Minulla on ollut kaksi keskenmenoa ja niissä olen testannut vasta kun menkat myöhässä kun ei ole ollut tunnetta että raskaana olisin. Kesken menivät noin kahdeksannella viikolla.

Kyllä uskon että ap on raskaana :) Onnea!