Suomen marketit valmistautuvat jo Thanksgiving Dayn juhlimiseen
Koristeita, krääsää, ruokia ja muita oheistuotteita on tilattu kauppoihin. Mutta mikä järki on oikeasti tuoda kiitospäivää väkisin Suomeen kun sillä ei ole juuria eikä sen merkitystä ymmärretä täällä? Se olisi vaan taas yksi uusi irrallinen ja kaupallinen juhla ilman kontekstia, syytä ja syvempää merkitystä. Ja mitä vartenhan sitä edes pitäisi täällä Suomessa juhlia kansallisesti? En vain ymmärrä tätä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahh Thanksgiving. Mahtava juhlapäivä. Olin vaihdossa Thanksgivingin aikaan Kansasissa ja se torstai-perjantai-lauantai-sunnuntai oli kiva vaihtelu siihen marraskuun lumisateeseen ja loskaan. Torstaina kaikki tulivat kotiin ja syötiin itsemme aivan ähkyiksi. Turkey, stuffing, pumpkin pie, pecan pie, sweet potato mash, cinnamon rolls. Nam.
Kaikista muista ruoista olen kuullutkin, mutta onko tuo viimeinen jotain kanelipullaa tai vastaavaa korvapuustia?
Vastaankin itse itselleni, kun kattelin vähän kuvia: Cinnamon rollssit näyttää ihan väljästi asetellulta Boston-kakulta, jonka päälle vedetty jotain kreemiä.
Pumpkin Pie on kyllä aivan järkyttävää roskaa. Siis kurpitsasta tehty ns. juustokakku.
Kurpitsapiiraakka on oikein tehtynä aivan uskomattoman hyvää, sellainen ihana makea mausteinen maku, ei maistu varsinaisesti kurpitsalle yhtään.
Ovat erilaisia. Cinnamon Rollsit ovat aika äkkimakeita ja tahmaisia. Cinnamon rollsin maku on lähempänä bostonkakun makua kuin perinteistä korvapuustia. Kumpikin ihania omalla tavallaan.