Pitkähiuksiset, paljonko teillä lähtee hiuksia päivässä?
Joo tiedetään, että tieteellisesti se on n.100 hiusta päivästa, mutta kuka niitä oikeasti laskee?
Olen ensimmäistä kertaa aikuisiällä kasvattanut pitkät hiukset ja nyt tuntuu, että niitä on joka puolella. Imurointia on ollut pakko lisätä koska hiuksia on pitkin poikin lattioita. Lakanat ovat ihan hiuksissa muutaman yön jälkeen. Jääkaapissa ja tiskiharjassa on hiuksia. Kuivausrummusta tulee aina ulos huovuttuneita hiuspalloja.
Onko tämä normaalia? Onko teilläkin hiuksia pitkin poikin kämppää vai olenko kaljuuntumassa kokonaan? Voiko asialle tehdä jotaina?
Kommentit (18)
No ei mulla kyllä tyynyllä ole hiuksia. Pesun aikana lähtee paljon (lattiakaivon päällä iso tukko) ja hiuksia laittaessa.
On hiuksia joka puolella vaikka pidän hiukset melkein aina kiinni. Se on yksi syy miksi en niitä auki halua pitää, niitä on silloin vielä enemmän nurkissa.
Ehkä näet ne nyt paremmin kun ne on pitkiä? Mullakin on pitkät hiukset, ja irtohiukset ällöttää mua. Kampaan hiukset aamulla hyvin ja vedän kaikki lähtevät hiukset pois ja puhdistan kamman hiuksista, jotta niitä ei kulkeutuisi minnekään. Pidän hiukset yleensä kotona ylhäällä kiinni. Lattialla niitä ei ole, joskus lähtee yöllä tosi paljon jos olen stressaantunut.
Eikö pitkät hiukset olekin aika wt ja so last season..?
No eikö lyhyestä tukasta irtoa ihan samalla lailla hiuksia?
Oletko synnyttänyt viimeisen puolen vuoden aikana?Muuttanut ruokavaliota?
Nokun idea on juuri siinä, että niitä lyhyitä ei näe eikä huomaa samalla tavalla. Juurikin esim. tuo kuivausrumpuilmiö lyhyet hiukset eivät tukkoonnu ja huovutu samalla tavalla kuin pitkät.
Ei mulla lyhyet hiukset koskaan samalla tavalla näkyneet ja nyt mietinkin onko muutos hiuksien pituudessa vai lähteekö hiuksia oikeasti enemmän.
Ap
Minulla on jo vuosien ajan lähtenyt tosi paljon hiuksia, niitä on tosiaan lattioilla tosi paljon jos en imuroi parin kolmen päivän välein. Lisäksi sängystä löytyy aamuisin jonkun verran, ja kun kampaan hiukset lähtee hiuksia myös tosi paljon. Samoin hiusten pesussa. Varmasti lähtee siis ainakin se sata päivässä, mutta varmaan enemmänkin. Hiukset ovat yhtä paksut kuin ennenkin. Mutta hiusten lähtö kiihtyi parikymppisenä, nuorempana niitä ei lähtenyt läheskään noin paljon. Silloin minulla oli välillä pitkät ja välillä lyhyemmät hiukset. Nykyään ollut jo vuosia pitkät hiukset, paitsi kerran puolipitkät ja hiuksia irtosi yhtä paljon.
Vaatteissa on aljon hiuksia, mutta ei muualla asunnossa. Ainakaan niin paljoa, että olisin kiinnittänyt huomiota. Vaikka multa lähtee paljon hiuksia, niin ei mun hiukset silti ohuet ole. Ihmettelen sitä.
Mulla on lapaluihin asti tää tukka, enkä huomaa että erityisen paljon irtoaisi. En ainakaan lattioilla tai sängyssä niitä erityisemmin huomaa. Harjatessa irtoaa muutamia. Mutta eikös hiukset uusiudu tietyin väliajoin, eli ajoittain irtoaa enemmän?
Joo. Meillä on neljä pitkähiuksista talossa ja karvaa lähtee enemmän kuin koirasta.
Musta tuntuu, että aloittajalta lähtee poikkeuksellisen paljon. Ei minulla kuivausrummun nöyhdässä ole kuin muutama hius ja tyynylläkin vain muutama. Harjatessa niitä toki lähtee paljon.
Olen huomannut saman ilmiön pitkät hiukset kasvatettuani. Vaikka tuntuu siltä että olen pudottanut kilokaupalla hiuksia viime vuosina, hiukset eivät vaikuta entistä ohuemmilta. Kyse on varmaankin siitä että ne vaan näkyvät lattialla paremmin.
Onhan sitä irronnutta hiusmassaa viisinkertainen määrä kun kukin irronnut hius on viisi kertaa pidempi. Kyllä se tuntuu ja näkyy.
Kyllä se johtuu siitä, että yhdessä pitkässä hiuksessa on hiusta kymmenen lyhyen verran. :) Määrä siis vaan näyttää suuremmalta. Itsellänikin on vyötärölle asti ulottuva paksu tukka ja hiuksia saa nyppiä niin juuri pestyistä vaatteista kuin varpaiden välistäkin.
Veikkaan, että niitä lähtee sinulta yhtä paljon kuin silloin, kun sinulla oli lyhyet hiukset. Nyt vain ne on helpommin huomattavissa, koska ovat pidempiä.
Tiedä tästä sitten lähteekö niitä epänormaalin paljon vai nääkykö vaan enemmän :(
ap