Uskaltaisitko ostaa puisen huonekalun Kierrätyskeskuksesta?
Vai pelkäisitkö, että sen mukana tulee jotain luteita?
Kommentit (59)
Siis todella kauniita huonekaluja, jäi edellisestä yksi sana pois.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi. Harmittaa välillä kun olen nähnyt näissä paikoissa todella huonekaluja edullisella hinnalla. Muualta ei olisi varaa vastaavia ostaa. Pelkään kuitenkin luteita sen verran paljon, että en ostaisi huonekalua käytettynä. Varsinkin pääkaupunkiseudulla jossa itse asun, on nykyään iso ludeongelma.
Kulkeutuuko luteet vaatteissakin?
Vaatisin takuun, että ei ole luteita. Kyllä niiden pitää siellä käsitellä ne huonekalut siten, että mahdolliset syöpäläiset kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi. Harmittaa välillä kun olen nähnyt näissä paikoissa todella huonekaluja edullisella hinnalla. Muualta ei olisi varaa vastaavia ostaa. Pelkään kuitenkin luteita sen verran paljon, että en ostaisi huonekalua käytettynä. Varsinkin pääkaupunkiseudulla jossa itse asun, on nykyään iso ludeongelma.
Kulkeutuuko luteet vaatteissakin?
Vaatteissa, kirjoissa...
Vierailija kirjoitti:
Onko kirppishuonekaluissa ja kirppisvaatteissa oikeesti luteita ym tuhoelukoita?
Mistä luulet KIRPPUtorin saaneen nimensä?
Taidanpa kiertää kirppikset tästä lähtien kaukaa. Taitaa olla toi ludeongelma aika yleinen ongelma jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kirppishuonekaluissa ja kirppisvaatteissa oikeesti luteita ym tuhoelukoita?
Mistä luulet KIRPPUtorin saaneen nimensä?
Totta juu, nyt tajuun :/ Mä ajattelin että siel voisi olla kirppuja, mutta siis luteitakin YÖÖKS.
Kerran ostin pienen täyspuisen kaapin kierrätyksen ulkovarastosta ja kotona lämpimässä siitä alkoi kömpimään pihalle jotain pieniä ötököitä. Kaluste jätesäkkiin, reilusti Raidia perään ja säkki solmuun - viikon päästä kun kurkistin säkkiin, niin eipä ollut öttiäiset elämässä kiinni enää...
Ystäväni asuu pk seudulla. Hän erehtyi ostamaan kirpputorilta sängyn. Sitten alkoi pitkä piina, kun kämppä myrkytettiin 3 x luteiden takia. Jopa lattislistatkin piti repiä irti.
Hän maksoi kovat oppirahat.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni asuu pk seudulla. Hän erehtyi ostamaan kirpputorilta sängyn. Sitten alkoi pitkä piina, kun kämppä myrkytettiin 3 x luteiden takia. Jopa lattislistatkin piti repiä irti.
Hän maksoi kovat oppirahat.
Tähän pakko sanoa, että lattialistojen irroitus ja takaisin kiinnittäminen on erittäin pieni toimenpide, että en kyllä sen homman kohdalla käyttäisi jopa-sanaa.
Raksamies
Minä ostin kerran pienen hyllykön toimintakeskukselta. Kotona huomasin muutaman päivän päästä pieniä punertavia toukkia ympäriinsä hyllykköä. En tiedä mitä olivat , mutta hyllykkö pihalle ja poltettavaksi samantien. Eivät kerenneet levitä kotiini laajemmin. Ei ole näkynyt toukkia sen jälkeen.
Vanhemmat opetti asioimaan noissa, ja käynkin pari kertaa kuussa paitsi nyt iorona-aikana. Minua ei haittaa ollenkaan jos valtaväestö on sitä mieltä että tuolta saa vaan luteita, hometta, täitä ja jalkasilsaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei aina.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilussa ollessani itsellä oli tapana mulkuttaa kaikki mahdolliset tavarat siellä, joten en suosittele.
Mitä tarkoittaa mulkuttaa?
Samahan se on kaikkien käytettyjen tavaroiden kanssa, ostopaikasta riippumatta.
Luteet on enemmän tekstiilien perään. Puiset huonekalut voi helposti puhdistaa kostealla ennen kuin vie sisään.
Kyllähän se semmonen ludepommi varmasti on. En ostaisi.
Tuu sit kertoo, että miten pääsit luteista eroon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilussa ollessani itsellä oli tapana mulkuttaa kaikki mahdolliset tavarat siellä, joten en suosittele.
Mitä tarkoittaa mulkuttaa?
Juhlat alkoi siten, että isäntä löi pöytää
Mulkullansa tietysti, se helppo oli löytää
Heti piikalikka siihen perseinesä töytää
Pöydän antimia ryhtyi nuolemaan
En uskaltaisi, koska asunnossani oli luteita muutama vuosi sitten. Ne tosin eivät tulleet kierrätyskeskuksesta/kirppikseltä. Silti en ottaisi mitään riskejä, sen verran paha kammo jäi.