Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukion ykkösellä ja Englanti vaikeaa! Mitä tehdä??

Apua
11.11.2020 |

Miten ja mitä kannattais opetella? Mitkä olis hyviä sarjoja joita katsella? Kirjat? Kurssit?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tubelle ja etsi kiinnostavimmat aiheet itsellesi ja ala kuunnella.

Vierailija
2/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kielioppi sinulle vaikeata 😳

Muista, että kun on kielestä kysymys, englanti kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanasto on tärkeintä! Kaikkea mitä viihdettä kulutat, tee se englanniksi. Netflix on täynnä hyviä sarjoja, joista saat tekstit joko pois tai englanniksi. Kirjojakin kirjastot ja kioskit pullollaan. Valikoima on laaja, joten ihan oman kiinnostuksen mukaan kannattaa mennä. Itse tykkään scifistä, joten Star Trekkiä katselen.

Kun sanasto karttuu, asiat jäävät paremmin mieleen. Lauserakenteet ja kielioppimuodotkin alkavat loksahtaa paikoilleen ihan itsestään.

Tärkeintä on, että luet/katsot/kuuntelet PALJON, etkä jää jumittamaan jos joku asia ei heti aukene. Ehkä se selviää joskus myöhemmin.

Vierailija
4/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielikurssille kesällä. Pyydä tukiopetusta. Mene loma-aikoina kertauskursseille.

Vierailija
5/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös suomi on sulle vaikeaa.

Vierailija
6/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda amikseen

Vierailija
7/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kannattaa tehdä ja nopeasti. Joko yksityisopetus jo nyt tai jos ei ole varaa, niin ainakin kesäkurssille ensi vuonna. Englanti vaikeutuu koko ajan, joten jos osaamisen pohja ei ole kunnossa, niin kelkasta putoaa kokonaan.

T: Enkun ope

Vierailija
8/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti on helppo kieli osata joten kuten, mutta yllättävän vaikea korkeammilla leveleillä.

Vierailija
9/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala katsomaan sarjoja, dokkareita, mitä ikinä englanninkielisillä teksteillä. Aina kun tulee uusia sanoja yms, niin käännä ne. Tällä tavoin itse opin nopeiten, koska samalla oppii näkemään lauserakenteita ja ne jää myös muistiin. Vaikka kielioppia et siinä opi, niin muistiin jää sanoja ja sanontoja.

Vierailija
10/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kaveeraamaan sen englanninkielisen vaihto-oppilaan kanssa. Hyvällä säkällä opit tosi hyvin englantia.

Vierailija
11/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kahtena kesänä kuukauden Englannissa kielikurssilla. Kielikurssien jälkeen englanti soljui kuin omalla painollaan ja lisäoppiminen oli helppoa. Suosittelen. Kuten myös noita aiemmin mainittuja telkku- ja Netflix ym sarjoja.

Vierailija
12/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tutkia ja lukea oman harrastuksesi sanastoa, artikkeleita ja kirjallisuutta englantilaisista lähteistä. Paljon mielenkiintoisempaa kuin koulukirjojen pänttääminen.

Vierailija
13/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota myös kaikki ylimääräiset (=vapaaehtoiset) englanninkurssit lukujärjestykseen, vaikka se ei olekaan helpoin tie. Itse kävin kesäyliopiston enkun kurssit, samoin otin kaikki kurssit ja luin englanninkielisiä lehtiä. Pääsin kelvollisesti enkun läpi. Nykyään on myös kaikkia preppauskursseja yms.

Meille suositeltiin perusenglannin opiskeluun peruskoulussa Kauniiden ja Rohkeiden katselua niin, että tekstit on teipattu.. 😅 n. 20v sitten siis..

Vierailija
14/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ensin, miten opit parhaiten. Lukemalla vai kuuntelemalla. Siinä on iso ero, jos riittää se, että kuulee vai tarvitseeko myös nähdä sanat.  Sen perusteella ala sitten joko katsella ohjelmia tai lukea vaikka ensin sarjakuvia ja sitten kirjoja. Tee sanalistoja. Opettele todella hyvin kieliopin perusjutut.  Opettele verbien aikamuotolistat ulkoa listana, niin muistat ne vielä 40 vuoden kuluttua ja verbimuodot tulee automaattisesti.

Ja mikä parasta: elämä opettaa. Itsellä englanti lukiossa 6, mutta silti olen jo 20 vuotta ollut työpaikassa, jonka käyttökieli on englanti ja hyvin olen pärjännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän