Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syötte yleensä aamulla?

Vierailija
11.11.2020 |

-

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi voileipää (ruisleipä, kinkku, juusto, jotain kasvista), iso muki kahvia, sinkki- ja kalsiumtabu sekä D-vitamiini.

Vierailija
2/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö aamulla, koska pätkäpaastoan. Saatan ottaa Puhdistamon elektrolyyttijuoman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa marjoilla tai pelkästään puuroa, joinakin aamuina puuron sijaan pari palaa ruisleipää jonka päälliset vaihtelee mutta yleensä levite ja kurkkua, paprikaa tai tomaattia, harvemmin avokadoa.

Vierailija
4/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitokahvia ja yhden jugurtin. Pitäisi nousta keittämään kaffet.

Vierailija
5/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä, pähkinöitä ja ehkä puuroa. Tänään meni kaksi kiiviä ja banaani. Tosin aamupalan syöminen on vielä vähän vaiheessa, niin saattaa mennä muutakin. Joskus syön hedelmien päälle jotain lämmintä ruokaa. Työskentelen kotoa, joten aamupalan syömisellä ei ole kiire.

Vierailija
6/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en mitään. Syön vain kerran päivässä, illalla. Tänään ajattelin pari muna-sillileipää kohta syödä. Saa nähdä onko se sitten taas päivän ainoa ateria, kuten eilen oli.

Vierailija
7/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi, tein just yhtaikaa tuon laihduttajan aamupala aloituksen.

Itse en yleensä syö mitään, juon vaan kahvit. Nyt kun oon ruvennut keväntämään, aamuisin on hirveä nälkä! Enkä oikeen keksi mitä söisin.

Vierailija
8/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakaan: pannuun suolatonta luomuvoita, sekaan 3 luomukananmunaa ja omakasvattaman persiljan lehdyköitä kuivattuna, luomumustapippuria ja levätöntä luomukermaa. Kaikki sekaisin kokkeliksi ja sillä pärjää hyvin päiväkahville saakka:-) Toki aamukahvin juon herättyäni, neutralisoin sen luomutäysmaidolla. Ei voi olla huono, kun olen monta vuotta ollut ihan terveenä, ei edes pakollisia flunssia ole ollut moneen (6?) vuoteen:-D

Vierailija
9/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty kananmuna, maitoon keitettyä kaura- tai moniviljapuuroa hillolla, lasi tuoremehua ja maitoa sekä kupillinen kahvia, jos tuntuu tarpeelliselta.

Vierailija
10/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipää, kahvia, toisinaan viiliä yougurttia myslisekoituksella

Vierailija
11/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitään mutta juon kupillisen kahvia (ilman maitoa ja sokeria tietenkin).

Vierailija
12/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en mitään työaamuina, pärjään vesilasillisella nelisen tuntia. Jos työkohde on oleva rankka tai aamupäivä ennen lounasta venyy lähemmäs puoltapäivää, pakkosyötän itselleni silloin viiden aikaan aamulla viilin tai rahkan ja marjoja ehkä kupposen teetäkin. Jos on valmiiksi keitettyjä munia, niin sellaisenkin syön.

Näin vapaapäivinä aloitan kahvilla ja syön sitten joskus.

Vierailija
13/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia laktoisittomalla maitojuomalla, voileipä, jossa kinkkua ja kurkkua päällä ja niiden alla sipaisu margariinia. Tänä aamuna join juotavaa jukurttia lasin lisäksi, yleensä en.

Vierailija
14/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mieliteoista riippuen pari vakkarikomboa:

1. Puuro ja paistettu kananmuna. Puuron seassa joko pilttiä tai maapähkinävoita, hamppurouhetta aina. 

2. Keitettyä kananmunaa, juustoa, salaattia, mitä mielitekee leivällä. 

Juomaksi teetä tai vettä. Usein yritän myös syödä jotain tuorepalaa tai pyöräytän smoothien. Annoskoot on mulla aika pieniä, koska kaipaan monipuolisuutta - esim yhden ison puuroannoksen syöminen alkaisi tökkiä heti alkuunsa, mutta kun yhdistelee useamman pienen annoksen eri ruokia tulee aika hyvä kokonaisuus mun makuun :) 

Vierailija
15/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munakaan: pannuun suolatonta luomuvoita, sekaan 3 luomukananmunaa ja omakasvattaman persiljan lehdyköitä kuivattuna, luomumustapippuria ja levätöntä luomukermaa. Kaikki sekaisin kokkeliksi ja sillä pärjää hyvin päiväkahville saakka:-) Toki aamukahvin juon herättyäni, neutralisoin sen luomutäysmaidolla. Ei voi olla huono, kun olen monta vuotta ollut ihan terveenä, ei edes pakollisia flunssia ole ollut moneen (6?) vuoteen:-D

Piti lukea pariin kertaan, enkä vieläkään ole ihan varma onko tämä viesti pelleilyä vai tosissaan.

Ap:n kysymykseen vastaus, tänä aamuna munakokkelia ja kaurapuuroa, kahvi. Olen etätöissä niin on aikaa hifistellä eli ihan laittaa aamupalaa. Normaaliaamuina kaksi ruispalaa juustolla, kalkkunaleikkeleellä ja kasviksilla evääksi mukaan ja ekalla tauolla vasta kahvin kanssa syön. Heti herättyä en saa alas muuta kuin sen päivän ensimmäisen kahvin.

Vierailija
16/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa, nälästä riippuen joko mikrossa tai sitten keitän kattilassa. Tänä aamuna nousin aikaisin, joten teen pitkän kaavan mukaan kaurapuuroa. Jos on kovempi nälkä eikä jaksa puolta tuntia seistä hellan ääressä, niin sitten nopeammin valmistuvaa spelttipuuroa, vielä nopeammin valmistuvaa spelttimannapuuroa tai viimeisenä sitten kaura-ruispuuroa mikrossa.

Puuron kylkeen maitorahkaa ja (sokeritonta) mehukeittoa, ja kahvia juomaksi silloin kun ei närästä. Jos närästää, niin kahvin vaihdan teehen tai juon vain vettä.

Jos kotona on jotain herkullista tuoretta leipää, tai leivonnaisia, vaihdan puuron joskus jompaankumpaan esim. viikonloppuna, ja juomaksi lasi maitoa. Aina kuitenkin sekä hiilaria että proteiinia aterialla.

Vierailija
17/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, syön vain kerran päivässä ja se on illalla. Aamulla juon pari kuppia kahvia maidolla.

Olen aina inhonnut aamiaista, onneksi näin aikuisella iällä ei tarvitse kenenkään kanssa omista syömisistä tapella.

Vierailija
18/18 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö aamulla kun ei maistu. Puolen päivän aikaan tyrnimarjamehua (n.1dl) ja smoothien jossa banaani,mansikoita,mustikoita,luomukananmuna,mantelijuoma esim. Toisinaan luomukaakaota luomumaidolla sekä leipäjuustoa.