Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lopettanut kahvin juonnin? Mitä hyötyä sait?

Vierailija
11.11.2020 |

Minulla on aika korkea leposyke. Juon kahvia noin 4-5kuppia päivässä. Koen myös vähän, ettei kahvi oikeestaan sovi minulle. Laittaa vähän kierroksille ehkä.
Kahvi on kuitenkin niin hyvää. Mutta olisi varmaan aika lopettaa sen juonti.
Onko kokemuksia kahvin lopettamisen hyödyistä kenelläkään??

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin alhaisen ferritiinin takia. Kyllä se siitä vähän nousi, mutta rautalääke piti kuitenkin aloittaa, onneksi löytyi sopiva (aikaisemmat valmisteet aiheuttivat vatsavaivoja). Tulen myös selvästi ärtyneeksi, jos juon kahvia enemmän. Yksi kuppi on riittävä. Juon siis kahvia edelleen satunnaisesti, mutten joka päivä. Onnistuisko sullakin juoda kahvia vain herkkuna?

Vierailija
2/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välillä ollut juomatta kuukausia, en ole huomannut yhtään mitään. Unikin on tullut ihan yhtä huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kun aloin saamaan paniikkikohtauksia kahvista. Paljon ollut hyötyä, mm. syke alhaisempi, paniikkikohtauksia ei oo tullu, eikä rytmihäiriöitä/tykytyksiä, vatsavaivat helpottaneet, ahdistus helpottanu... Onhan näitä

Vierailija
4/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin alhaisen ferritiinin takia. Kyllä se siitä vähän nousi, mutta rautalääke piti kuitenkin aloittaa, onneksi löytyi sopiva (aikaisemmat valmisteet aiheuttivat vatsavaivoja). Tulen myös selvästi ärtyneeksi, jos juon kahvia enemmän. Yksi kuppi on riittävä. Juon siis kahvia edelleen satunnaisesti, mutten joka päivä. Onnistuisko sullakin juoda kahvia vain herkkuna?

Tuo satunnainen juominen on siitä vaikeaa, että kahvia myydään niin isoissa paketeissa. Saisipa kahvia vaikkapa 50-100g paketeissa. Murukahvi ei sitten kelpaa ehdotukseksi, ei ole tarpeeksi hyvää.

Vierailija
5/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo satunnainen juominen on siitä vaikeaa, että kahvia myydään niin isoissa paketeissa. Saisipa kahvia vaikkapa 50-100g paketeissa. Murukahvi ei sitten kelpaa ehdotukseksi, ei ole tarpeeksi hyvää.

Eikös joskus ole ollut jotain pieniä annospaketteja myynnissä? Tai onko sulla jotain ystävää, jolta voit pyytää pientä määrää kahvia itsellesi kahvitteluun, annat vaikka leipomuksia vaihdossa?

Vierailija
6/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut mitään, en kyllä huomannut edes tupakoinnin lopettamisesta muuta hyötyä kuin hajuttomuus :I

Vierailija
7/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kahvi aiheuttaa hengästymistä, ahdistusta, hermostumista, raivokohtauksia, unettomuutta. Aamulla juon enää kupillisen.

Vierailija
8/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Kyllä mun kannattaa lopettaa tai ainakin vähentää. Noita tykytyksiäkin on välillä..

Vierailija
9/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vaikuttanut sykkeeseen madaltavasti?

Vierailija
10/13 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teekin aiheuttaa mulla samoja oireita, jos juon useamman kupillisen. Sen vuoksi juon vain vihreää teetä ja sitäkin vain yhden kupillisen päivässä. Joskus tuntuu että sekin on liikaa.

Vierailija
11/13 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettanut, mutta vähensin yhteen kuppiin päivässä. Ahdistuneisuus väheni.

Vierailija
12/13 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä vissiin kapseliautomaattikahvi? Itselläni sinkkuna on sellainen Dolce Gusto automaatti, mulle riittävän ok kahvilaatuja löytyy ja kätevä laittaa 1 kupillinen vain. Säilyvätkin hyvin ne kapselit.

Itse aiheeseen, olin joskus juomatta kahvia vuoden verran. Mitään hyötyä en huomannut. Ei mulla kyllä kahvi aiheutakaan mitään levottomuutta, univaikeuksia, ja sykekin on varsin alhainen eli en ole selvässti järin kofeiiniherkkä. Ei piristä edes energiajuomat ollenkaan, mulla ei vaan kofeiini toimi piristeenä.

.

Vierailija
13/13 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on syke ilmeisesti luonnostaan korkea eikä kahvinjuonnilla ole sen suhteen mitään merkitystä. Joskus tulee lisälyöntejä, jotka tuntuu sellaisina muljahduksina, jos olen nukkunut huonosti ja litkin kahvia pitkin päivää mukitolkulla pitääkseni itseni hereillä.

Myöskään nukkumiseeni kahvinjuonti ei vaikuta, kunhan en juo kahvia enää klo 16 jälkeen.

Olen testannut tämän olemalla juomatta kahvia ja kofeiinipitoista teetä, juomalla pelkkää kofeiinipitoista teetä ja juomalla pelkkä yrittijuomaan ilman kofeiinia.

Epäilen, että herkkyys kofeiinille vaihtelee, joten se että itsellä kahvinjuonnin lopettamisesta ei ole ollut mitään hyötyä, ei ole yleistettävissä muihin.

Duodecimin artikkelin mukaan kahvi muun muassa suojaa maksaa. Kahvinjuojilla on myös vähemmän diabetesta väitetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän