Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauva " murisee" ???

26.07.2006 |

Meidän kuukauden ikäinen on syntymästään asti murissut/örissyt. Ääni on samanlainen kuin änkeäisi oikein kovaa kakkaa, vatsalihakset jännittyvät mutta läheskään eina ei tule edes pierua. Kakkaa kyllä on joka vaipassa. Kakka on joskus vihreää ja pyllynreiän seutu on punainen.

Mahakivuiksi en uskoisi ihan heti, kun vauva ei itke juuri koskaan ja on tyytyväinen? Tuo murina on hurjan kuuloista välillä, monet on ihmetelleet että miksi se noin örisee...

Liittyyköhän tuo murina vääjäämättä vatsan toimintaan vai voiko se olla jotain ihan muuta? Pitääkö huolestua? Onko muilla " murisevia" vauvoja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsin nuo murinat ja kurinat " jutteluksi" . Oli kyllä aika hurjaakin välillä se murina, mutta en muista liittyikö siihen muita kuvailemiasi " oireita" . Itse en ainakaan edes osannut olla huolissani murinasta, vaan otin sen ihan kommunikointina.

Vierailija
2/4 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuvailisin kyllä pojan ääntelyä enemmän ähisemiseksi, mutta on tehnyt sitä jo ihan vastasyntyneestä syödessä, leikkiessä ja yleensä aikalailla kokoajan ;). Olen kyllä tottunut siihen jo niin, ettei sitä enää juuri normaalisti ajattelekkaan. Kyläilemässä se vaan aina korostuu, kun muut vauvat vaan ovat joko hiljaa tai ääntelevät muuten ;). Melkein käy niin, että ihmettelee jos meidän poika on välillä ihan hiljaa (onkos joku nyt vialla ;))...

Itse olen tulkinnut sen ihan normaaliksi ja se on vain yksilöllistä. Neuvolassakin sanoivat normaaliksi. Vieraat usein tulkitsevat sen kakan änkeämiseksi ja joskus varmaan onkin sitä, mutta yleensä se on vaan pojan normaalia olemista ;).

Tuolla tuo nytkin leikkimatolla ähisee...

- Salsatar ja Elias 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eka vauva " murisi" , mutta lähinnä nukkuessaan. Neuvolassa sanottiin silloin, että johtuu kurkun tai ruokatorven (en muista kumman) keskeneräisyydestä. Ekat viikot tuntui että sängyssä on vauvan sijasta pieni possu.

Vierailija
4/4 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vauva äkisee unissaa aina aamuyöstä, kohta 6 viikon vanha. esikoinen ei tehny mut keskimmäinen lapsi oli samanlainen äkisijä. ihan normaalia =)