Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdevuodetko (vai mikä?!) tekee 45-55-vuotiaista naisista niin ärsyttäviä?

Vierailija
04.03.2014 |

Voi hyvänen aika että on alkanut ottaa päähän kyseisen ikäiset naiset. Olen aloittanut työt naisvaltaisella alalla, ja muuten olisi mukavaa, mutta kyseisen ikäiset naiset ovat aivan hirveitä!

Juoruavat sumeilematta pahaa muista, ja se ketä haukutaan, määräytyy sen mukaan, kenestä puhutaan. Vaihtuu siis ihan lennosta.

Itseä taas kehutaan aivan sumeilematta ja joka käänteessä kailotetaan jotain omaa hyvin tekemää asiaa moneen kertaan ja kuuluvasti, jotta nyt varmasti joka ikinen on kuullut, kuinka itse ollaan nyt onnistuttu, yleensä tähän liittyy jonkun/muiden haukkuminen "kun se/ne muut ei koskaan tee tätä tai onnistu tässä tai osaa tätä tai viitsi tätä".

Pikkuasioista nostetaan aivan hirvittävän iso haloo, siitä kehitetään järjettömän iso härkänen, ja tätä vatvotaan suu vaahdossa joka ikisen huoneeseentulijan kanssa. Niin että se ensimmäisenä huoneessa ollut on hetken päästä kuullut koko stoorin vähintään 12 kertaa. Päivittelyä ja huokailua ja päivittelyä ja huokailua...

Nuorempia työntekijöitä kohtaan ollaan mielestäni käsittämättömän törkeitä, ei huomioida oikein mitenkään (osa ei edes tervehdi vaikka heitä tervehtisi), nuorempia myös juoksutetaan tekemään paskahommia ja omia hommia kun ei vaan itse viitsitä, ja kaikenhuippuna ihan käsittämätön tapa esim. kylmänviileästi tönäistä nuorempi työntekijä pois edestä, jos on muka tiellä (kauniisti ei voi pyytää että "anteeksi voisitko väistää" tai edes "väistäisitkö" vaan otetaan vaan selästä kiinni ja tönäistään pois edestä mitään sanomatta)

Yhteenvedettynä siis tuntuu että 45-55-vuotiaiden naisten mielestä kaikissa on jotain vikaa (paitsi itsessä) ja pikkuasioista tehdään hirvittävän isoja asioita, toisten mokilla mässäillään järkyttävän pitkään ja paljon ja kehitellään ihmeellistä draamaa pienistä jutuista, eikä nuorempien kohtelulla ole mitään rajaa...

Luoja varjele, etten itse ole 15 vuoden päästä samanlainen! :O

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon samantyyppisiä kokemuksia minullakin. Luultavasti vaihdevuodet ja keski-iän kriisi. 

Täytyy toivoa, että ei itse muuutu samanlaiseksi.

Vierailija
2/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on nuorempien naisten  heikosta itsetunnosta. He kuvittelevat olevansa maailman napoja ja romahdus on aika iso, kun huomaavat, että eivät ole oikein mitään ja muut osaavat kaiken paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vaihdevuodet tuollaista aiheuta vaan kyseiset ihmiset ovat olleet tuollaisia jo nuorena. Tälläkin palstalla on paljon nuoreksi itseään väittäviä, jotka palstakirjoittelun perusteella ovat kyllä läpikotaisin ilkeitä, joten eiköhän nuokin ole tältä palstalta tuttuja.

Vierailija
4/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 17:10"]

Kyse on nuorempien naisten  heikosta itsetunnosta. He kuvittelevat olevansa maailman napoja ja romahdus on aika iso, kun huomaavat, että eivät ole oikein mitään ja muut osaavat kaiken paremmin.

[/quote]

Heh, tässä yksi keski-ikäinen tuli paljastaneeksi ihan itse syyn kamaluuteensa.

Vierailija
5/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että osasyynä ovat vaihdevuodet, toinen murrosikä. Viimeistään silloin useimmat naiset heräävät huomaamaan, että suurempi osa elämää on jo taakse jäänyttä, hormonit eivät enää hyrrääkään niin kuin nuorena, vaikka nyt ei olisi edes raskaudenpelkoa. Se ukkokultakin kärsii ehkä eturauhasvaivoista tai on muuten vaan haluton ja kyvytön.

Naisen keho muuttuu, tietysti eri tavala kuin nuoruuden murrosiässä, mutta muuttuu kuitenkin. Entinen työkaveri totesi jo vuosia sitten, että kun ikä alkaa viitosella, niin muutaman kilon painonpudotus ennen kesää ei sujukaan niin sutjakkaasti kuin nuorempana. Sen sijaan alkaa kertyä lisää painoa, vaikka kuinka yrittäisi liikkua ja syödä terveellisesti (uskokaa pois, av-mammat, sitä läskiä tulee teillekin!), rinnat roikkuvat eikä enää löydy kunnolla istuvia vaatteita, kun linjat ovat vähän sitä sun tätä.

Onko siis ihme, jos välillä kiukuttaa, itkettää ja ottaa yleisesti päähän. Nukkuminen on huonoa, hikeä pukkaa pintaan. Kuumat aallot loiskivat "ilosesti". Nykyisin maalataan usein niin hirveitä uhkakuvia hormonikorvaushoitojen jälkivaikutuksista, että monet naiset eivät uskalla hankkia lääkkeitä, vaan yrittävät kärsiä urhoollisesti - ja myrkyttävät ympäristöään.

Kun itse tulin siihen ikään ja kerran ärähdin oikein kunnolla työkaverille ihan syyttä, tilasin siltä istumalta ajan gynelle ja hankin korvaushoidot. Pian mieli tasoittui enkä varmasti ollut työpaikan känkkäränkkä. Mutta päätin heti alkuun, että en ala käyttää hoitoja  kovin pitkään. Kokeilin jo parin vuoden jälkeen kuukauden ilman troppeja, mutta ajankohta oli vielä liian varhainen. 3½ vuoden kuluttua aloin vähentää lääkkeen määrää (käytin geeliä) vähitellen ja parin kuukauden kuluttua lopetin sen kokonaan enkä enää tarvinnut sitä. Vaivat olivat kadonneet sen siliän tien.

Vierailija
6/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän alalla on tällaista, että teetetään surutta työnsä nuoremmilla ja vielä puhutaan vaan pahaa?

Meillä on monen ikäistä, nuorempia ja näitä vaihdevuosi-ikäisiä, ja täytyy sanoa, että olen enemmän kuin iloinen, etten ole joutunut kokemaan samaa.

Vierailija
7/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kuule iästä kiinni. Mä en ikinä pystyis olemaan töissä naisvaltaisella työpaikalla, en voi sietää juoruilua, seläntakana paskanpuhumista, töykeyttä, kaikkitietävyyttä jnejne. Miehissä on tietysti omat vikansa, joo, mutta helpompi niiden kanssa on tulla toimeen.

Vierailija
8/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 17:10"]

[/quote]

Heh, tässä yksi keski-ikäinen tuli paljastaneeksi ihan itse syyn kamaluuteensa.

[/quote]

Ja sinä tulit paljastaneeksi sen, että nuoret naiset todella kuvittelevat olevansa jotain erityistä työelämässä, mutta joutuvat nöyrtymään aikuisempien edessä todeten, että eivät osaa läheskään kaikkea.

Vierailija
9/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 v enkä tunnista itseäni tuosta. Luulen, että ne jotka ovat olleet aina ilkeitä jotenkin "vapautuvat" täyteen ilkeilyyn tuossa iässä, koska nuoruuden epävarmuudet ja pidättyväisyys ovat väistyneet.

Ei kivasta ihmisestä pamahda yhtäkkiä hirviötä vaihdevuosien takia tai sitten ainakin pyytää anteeksi jos käyttäytyy huonosti. Olen tätä mieltä: kerran ilkeä aina ilkeä. Ikä vain luo lisää mahdollisuuksia.

Vierailija
10/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 48, enkä tunnista kuvauksestani sen kummemmin itseäni kuin työkavereitanikaan. Olen naisvaltaisessa työpaikassa, jossa on kuitenkin hyvin eri-ikäisiä ihmisiä.

Nainen on naiselle aina susi. Nuoret naiset kuvittelevat olevansa jotain ihmeellitä, kun ovat nuoria ja luulevat vanhempien naisten kadehtivan heitä. Oikeasti he ovat vain säälittäviä.

Vierailija
11/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. Kuinkahan hirveäksi eräs naispuolinen, vielä alle 3-kymppinen työkaverini muuttuu, kun hän saavuttaa keski-iän/vaihdevuodet..? Hän on jo nyt ihan raivohullu. Toivottavasti emme silloin työskentele enää samalla työpaikalla..

Vierailija
12/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä vaan vituttaa, kun itsekin joskus olette siinä tilassa.

T. Ärsyttävä 51 v

Vierailija
13/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan mun työporukan ihmisiä tosta. Potilaille tiuskitaan, työkavereille tiuskitaan. Nuorempien työkavereiden mielipide ei ole koskaan yhtä painava, koska he ovat "lapsia". Muiden virheet ovat toitottamisen arvoisia, omat virheet lakaistaan maton alle ja työkavereita pehmitellään ettei oma moka jää toisten mieleen.

Olen aika usein hämmentynyt siitä kun vanhemmat työntekijät eivät vastaa tervehdykseen. Katsovat vain ilmeettöminä. Olen itse ollut tervehtijänä, samoin saman ikäiset työkaverini. Mikä saatana teitä vaihdevuosiakkoja riivaa?? Sitten kun omaa etua tavoitellaan muistetaan olla kohteliaita.

Vierailija
14/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 18:05"]

Mä olen 48, enkä tunnista kuvauksestani sen kummemmin itseäni kuin työkavereitanikaan. Olen naisvaltaisessa työpaikassa, jossa on kuitenkin hyvin eri-ikäisiä ihmisiä.

Nainen on naiselle aina susi. Nuoret naiset kuvittelevat olevansa jotain ihmeellitä, kun ovat nuoria ja luulevat vanhempien naisten kadehtivan heitä. Oikeasti he ovat vain säälittäviä.

[/quote]

Niin, ja mitä vanhemmat naiset sitten ajattelevat nuorista? Että he eivät ole nähneet vielä tarpeeksi elämää eivätkä osaa ajatella? Kerroit juuri itse olevasi se susi, olen varma että asenteesi näkyy työkavereillesi, ja hyvä niin.

Vierailija
15/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeria ämmiä. On niitä mukaviakin, jotka ovat elämäniloisia vielä.

Vierailija
16/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se kateellisuus, katkeruus, hedelmättömyys ja lähestyvä mummoikä...

Vierailija
17/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaihdevuotinen viiden lapsen äiti elämäni kunnossa. On teillä ihme käsityjsiä vanhenemisesta.

Haistakaa vee : )

Vierailija
18/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa viisikymppinen ja tuken oikein hyvin toimeen nuorten työkavereideni kanssa. Minulla onkin fiksut nuoret  työkaverit, jotka on päteviä. Se täytyy sanoa, että jos tulee tiukka paikka niin nuoret saa paniikkikohtauksia ja joutuu lähtemään kotiin kesken päivän, tai migreeni iskee. Vastuuta ei aina olla valmiita kantamaan. Tämä ei onneksi koske kaikkia. Toinen on tietysti somessa roikkuminen, työteho ei yllä vanhempien tasolle. Mutta kyllä ne varmaan oppii.

Vierailija
19/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi saada enää lapsia ja lapsenlapsia ei vielä ole. Ehkä tuntuu ettei ole tarkoitusta.

Vierailija
20/40 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi saada enää lapsia? 50 vuotiaalla voi olla 15 lasta.

Kuulkaas nuoret ikärasistit, siperia opettaa, teitäkin.