Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko uudet julkisten vessojen käsikuivainpuhaltimet bakteeripesiä?

Vierailija
03.03.2014 |

Tiedättehän nämä uudet tehokkaat käsien kuivaajat julkisissa vessoissa, jossa kädet työnnetään alaspäin rakoon ja liikutellaan edestakaisin. Siis ne, jotka ovat yleistyneet vauhdilla Oletteko kurkistaneet niiden pohjalle? Siellä lillii aina epämääräistä limaa ja vettä, valunut muiden käsistä. 

Olen miettinyt, että kuinkakohan kova hygieniariski on kyseessä. ilmavirta kuivatessa kun on niin voimakas että se vesilillu aina lähtee siellä liikkeelle. Jos joku ei ole pessyt käsiään kunnolla tms niin siellähän on laitteen pohjalla varsinainen tartuntalähde joka jaetaan kaikkiin kuivattaviin käsiin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis yäk. Itse miettiny miyen niillä on lupa. Ikinä en käytä vaikka niitä on kaikkialla. Paperilla kuivaan.

Vierailija
2/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä ikinä puhallinkuivuria käsien kuivaamiseen. Kuivaan mieluummin vaikka paidan helmaan tai vessapaperiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se puhallettava ilma on HEPA-suodatettua, suodatin poistaa vähintään 99,97 % ilman bakteereista ja viruksista. Se vesi ei ainakaan mun käsilleni ole koskaan roiskunut, vaan se tehokas ilmavirta enemmänkin ajaa mahdolliset roiskeet karkuun. 

Vierailija
4/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en käytä. Ne pitää hirveää ääntä, kuivausteho on ihan onneton, tuntuu kädessä epämiellyttävältä ja jostain vielä luin, että tosiaan levittävät iloisesti kaikki pöpöt sekä käsiin että muutenkin huoneilmaan. Yök.

Vierailija
6/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo käsikyivaimet (kaikki erilaiset) juuri testattiin ja nuo em. olivat epähygieenisimpiä. Bakteerit lentävät monen metrin päähän. Paras - hygieenisin - oli, että vedetään kangas telineestä.

Vierailija
7/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo käsikyivaimet (kaikki erilaiset) juuri testattiin ja nuo em. olivat epähygieenisimpiä. Bakteerit lentävät monen metrin päähän. Paras - hygieenisin - oli, että vedetään kangas telineestä.

Vierailija
8/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kertakäyttöiset paperit ovat hygieenisempiä kuin se telineessä pyörivä kangas. Ja sillä kertakäyttöisellä saa kätevästi vielä suljettua vesihanan ja avattua oven kahvaan juuri pestyillä käsillä koskematta.

Vierailija
9/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jostain lukeneeni, että suurin osa bakteereista lähtee käsistä vasta kuivausvaiheessa, erityisesti hankaamalla. Tämän vuoksi kertakäyttöiset paperit olisivat paras vaihtoehto. Joku tällainen artikkeli oli joitain viikkoja sitten jonkun sanomalehden nettisivulla.

Vierailija
10/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sen verran pätkä, että noilla uusilla vekottimilla kun kuivaan käsiäni, naamallani roiskuu aina vettä :'D on tosi viehättävää. T.160cm

Vierailija
11/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 20:07"]

[/quote]

Mä sitten inhoan sitä kangashärdelliä. Siitä tulee aina niin pieni pätkä kangasta, ettei siihen saa kunnolla käsiä kuivattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi